مدیران خودروعصر اعتبار

طراحی اپلیکیشن دانش افزایی آمادگی و مقابله در برابر حوادث و بلایا

عصر ساختمان- اپلیکیشن «دانش افزایی آمادگی و مقابله در برابر حوادث و بلایا» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی طراحی و تولید شد.

طراحی اپلیکیشن دانش افزایی آمادگی و مقابله در برابر حوادث و بلایا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، این اپلیکیشن  توسط دکتر سید حبیب اله کواری عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و تیم تحت سرپرستی وی، طراحی و تولید شده است.

    کواری درباره این اپلیکیشن گفت: با توجه به موقعیت ایران بر روی یکی از دو کمربند زلزله خیز جهان و وجود گسل های فراوان، وقوع بلایای طبیعی از جمله زلزله در فلات ایران امری طبیعی است و ایران را جزو 10 کشور بلاخیز و شش کشور زلزله‌خیز دنیا قرار داده است.

    وی افزود: این درحالی است که با توجه به تحریم های ایران از سوی کشورهای غربی به ویژه امریکا، امکان دانلود و نصب اپ های بحران، از جمله اپ آژانس FEMA و Cross Hazard App که برای همه رایگان و به سادگی قابل دسترس است، برای ایرانیان وجود ندارد و در نهایت، در قالب یک اپ و به زبان فارسی نیست.

    عضو هیئت علمی گروه مدیریت توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی افزود: این اپلیکیشن، در قالب طرح تحقیقاتی مصوب، با حمایت های مالی و تائید معاونت تحقیقات و فناوری این دانشگاه، طراحی و تولید شد.

    وی اظهار داشت: با این نرم افزار،  امکان ارائه محتواهای آموزشی کاربردی در حوزه زلزله و سیل و مباحث مرتبط ، امکان جستجو در بین محتوای آموزشی، امکان مدیریت اطلاعات تیم پشتیبانی، امکان به روز رسانی خودکار سامانه، وجود دارد.

    کواری افزود: همچنین، این اپلیکیشن «شخصی سازی نمای ظاهری سامانه از جمع اندازه نوشته ها و رنگ های مورد استفاده، مدیریت یادآورها، اتصال به وب سایت های خبری داخلی و خارجی، اتصال به سیستم های هواشناسی و راه ها و مدیریت داده های دریافتی و مدیریت نیازمندی های غیر کارکردی» را امکانپذیر کرده است.

    وی در تشریح دیگر امکانات این نرم افزار اظهار داشت: مطالب آموزش های کمک های اولیه شامل سر فصل های «اصول کمک های اولیه،  ارزیابی مصدوم، CPR، خفگی و خونریزی، سوختگی، شکستگی، پانسمان» و آموزش های آمادگی قبل از زلزله نیز شامل سر فصل های آموزشی «آمادگی در برابر زلزله و مقاوم سازی» از طریق این نرم افزار قابل استفاده است.

    این محقق افزود: این اپلیکیشن، علاوه بر امکانات ذکر شده، دسترسی به سایت های خبری جهت دریافت آخرین اخبار امدادرسانی و همچنین، سایت های امدادی مانند سایت سازمان مدیریت بحران، اورژانس کشور، آتش نشانی، امداد و نجات جمعیت هلال احمر، مرکز زلزله نگاری کشور، هواشناسی و ... را امکانپذیر کرده است.

    به گفته وی، مهندسان و کارشناسان حوزه IT دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، صحت و درستی عملکرد این نرم افزار را از نظر فنی، و محتوای علمی و آموزشی آن نیز از سوی متخصصان گروه آموزشی و مرکز تحقیقات  سلامت در حوادث بلایا آن دانشگاه، مورد داوری و تائید قرار گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار