مدیران خودروعصر اعتبار

ضرورت افزایش مشوق ها برای نوسازی بافت فرسوده

توجه به احیای بافت فرسوده رشد اشتغال را درپی دارد

عصر ساختمان:عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با تاکید بر ضرورت افزایش مشوق ها برای نوسازی بافت فرسوده، گفت: ایجاد تحرک در بازار مسکن به اشتغال بیشتر و کاهش معضلات اجتماعی می انجامد.

ضرورت افزایش مشوق ها برای نوسازی بافت فرسوده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خانه ملت، اسماعیل جلیلی، با اشاره به اقدام اخیر شهرداری در خصوص ارایه مشوق هایی برای نوسازی بافت های فرسوده از جمله تخفیف 50 درصدی عوارض، گفت: با توجه به رکود حاکم در بخش مسکن لازم است،ارایه چنین معافیت هایی در دستور کار قرار بگیرد تا به این ترتیب تحرکی در این بازار صورت بگیرد.

    نماینده مردم مسجدسلیمان،هفتگل و لالی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طی سالهای گذشته منابعی برای نوسازی بافت فرسوده از سوی سازمان عمران شهری دیده شده بود، افزود: تمامی منابع درنظرگرفته شده برای این بخش تاکنون به گونه ای نبوده که بتواند تحرکی دربخش مسکن به ویژه بافت فرسوده ایجاد کند؛اما درنظرگرفتن تخفیف ها و معافیت های مالی مشوق خوبی در این حوزه است.

    سکون در بخش مسکن بسیاری از مشاغل را درگیر کرده است

    این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه سکون در بخش مسکن بسیاری از مشاغل را درگیر کرده است، تصریح کرد: لحاظ معافیت های مالیاتی برای نوسازی بافت های فرسوده می تواند تحرک بخشی به مسکن و شغل های مرتبط با آن ایجاد کند.

    وی با بیان اینکه صنعت ساختمان و مسکن این روزها با مشکلات عدیده ای مواجه است، گفت: در نظر گرفتن معافیت های مالیاتی می تواند بخش مسکن را فعال و واحدهای فرسوده را از خطراتی ناشی از زلزله و سایر بلایای طبیعی در امان نگه دارد.

    جلیلی با تاکید بر اینکه نوسازی بافت های فرسوده به بهتر شدن معماری شهر کمک خواهد کرد،افزود: دولت باید بحث نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده را در اولویت کاری خود قرار داده تا به این ترتیب بیکاری کاهش یافته و بهبود وضعیت مسکن را شاهد باشیم.

    عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: شهرداری با درنظرگرفتن معافیت های مالیاتی و عوارض برای بحث نوسازی مسکن درآمدهای خود را احصاء و مدیریت شهری را با ساماندهی این واحدها در دست خواهد گرفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار