مدیران خودروعصر اعتبار

مشاوران املاک:

از افزایش قیمت خبری نیست

عصر ساختمان- مشاوران املاک مسکن در مناطق مختلف شهر تهران از ادامه روند کاهشی قیمت مسکن در ادامه کاهش قیمت ماه گذشته خبر می‌دهند.

از افزایش قیمت خبری نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، بانک مرکزی در گزارشی که از تحولات بازار مسکن آبان ماه سال جاری منتشر کرده بود متوسط قیمت خرید وفروش هر مترمربع زیربنای مسکونی در مناطق مختلف پایتخت را 3 میلیون و 800 هزار تومان اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 2 درصد و نسبت به مهرماه سال جاری 9/1 درصد کاهش را نشان می‌دهد. با گذشت 18 روز از آذرماه سال جاری نیز مشاوران املاک مسکن می‌گویند قیمت املاک در این ماه نیز ادامه‌دهنده روند کاهشی ماه گذشته بوده است. براساس گزارش رسمی بانک مرکزی در میان مناطق 22 گانه شهر تهران بیشترین متوسط رشد قیمت مسکن در ماه آبان نسبت به مهرماه سال جاری مربوط به منطقه شش بوده است که نزدیک به 3 درصد رشد قیمت نسبت به اولین ماه پاییز را ثبت کرده است. از مهم‌ترین محله‌های واقع در منطقه شش می‌توان به محله‌های نصرت، کشاورز، امیرآباد، یوسف آباد، بهجت آباد، کریم خان، ساعی و آرژانتین اشاره کرد. بافت این منطقه بیشتر از بخش‌های اداری و تجاری تشکیل شده و به همین جهت این منطقه از دیرباز به عنوان یکی از مناطق درآمدزای تهران به حساب می‌آید.


    این منطقه از شمال به بزرگراه همت از غرب به بزرگراه چمران از شرق به بزرگراه مدرس و از جنوب به خیابان انقلاب محدود می‌شود و حدود 3/2 درصد از سطح شهر تهران را شامل می‌شود. البته خوابگاه‌های دانشجویی در منطقه 6 تهران، بافت جمعیتی و اجتماعی این منطقه را کاملا تحت تاثیر قرار داده است. مطابق با اطلاعات ارائه شده در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران، طی دو هفته گذشته از ماه جاری آپارتمانی 74 متری با 14 سال عمر، مترمربعی 5 میلیون و 720 هزار تومان به فروش رسیده است. همچنین آپارتمانی در منطقه ظفر که 13 سال از عمر بنای آن می‌گذرد با قیمت مترمربعی 7 میلیون و 500 هزار تومان معامله شده است. علاوه بر این در منطقه چهار محدوده تهرانپارس آپارتمانی 77 متری و 14 ساله، مترمربعی 3 میلیون تومان فروخته شده است. البته مشاوران املاک می‌گویند تعداد زیادی از مالکان نرخ پیشنهادی ملک خود را به نرخ واقعی فروش در منطقه نزدیک کرده‌اند. به عنوان مثال مالک آپارتمان 86 متری در منطقه پیروزی که دوسال از ساخت آن می‌گذرد آپارتمان خود را مترمربعی 3 میلیون و 500 هزار تومان برای فروش پیشنهاد کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر ساختمان ( https://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار