مدیران خودروعصر اعتبار

صدور اسناد مالکیت برای ۱۳۰ میلیون هکتار از عرصه‌های طبیعی کشور

عصر ساختمان:معاون حفاظت و امور اراضی سازمان‌ جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از صدور سند برای بیش از ۱۳۰ میلیون هکتار از عرصه‌های طبیعی کشور به نفع دولت، خبر داد.

صدور اسناد مالکیت برای ۱۳۰ میلیون هکتار از عرصه‌های طبیعی کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، مسعود منصور در نخستین گردهمایی منطقه‌ای مدیران سازمان ملی زمین و مسکن و اداره‌های منابع طبیعی و راه و شهرسازی که در شیراز برگزار شد، گفت: بالغ بر 140 میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی کشور، ملی و دولتی است.

    منصور گفت: تاکنون با انجام طرح‌های ممیزی اراضی برای بیش از 20 میلیون هکتار از این اراضی طرح کاداستر سند تک برگ مالکیت به نام دولت اخذ شده است.

    وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای بین اداره‌های کل راه و شهرسازی و منابع طبیعی، با هدف تعیین تکلیف اراضی ملی در حریم و محدوده شهرها، گفت: قائم مقامی تمام پرونده‌های مفتوحه در این زمینه به راه و شهرسازی واگذار می‌شود.

    منصور گفت: این اراضی برای کاربری‌های جدید و مورد نیاز به نمایندگی از دولت، به نام سازمان ملی زمین و مسکن تغییر نمایندگی می‌دهد و اداره کل راه و شهرسازی مسئولیت نگهداری، حفاظت، اقدامات رفع تصرف و مسائل حقوقی آنها را عهده‌دار می‌شود.

    معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: کشور ما نیازمند توسعه است و برای رسیدن به توسعه پایدار چه توسعه شهری، اجتماعی و زیر ساختی، باید منابع طبیعی و محیط زیست مد نظر قرار گیرد. اگر مسائل محیط زیستی و منابع طبیعی در نظر گرفته نشود و به آنها اهمیت ندهیم آینده خوبی را در بحث محیط زیست و منابع طبیعی پیش رو نداریم.

    براساس این گزارش، معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن نیز گفت: سهل‌انگاری در بحث اجرای قوانین مربوط به زمین و اراضی دولتی، تنها خدمت نکردن مطرح نیست، بلکه زمینه‌ ساز مشکلات و سوء استفاده‌هایی خواهد بود.

    محمدنادر محمدزاده، افزود: در همه حوزه‌ها دستگاه‌های زیادی داریم که مربوط به بخش زمین است و بر حسب قوانین نیز اراضی محدوده حریم قانونی شهرها بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.

    وی گفت: در سطح کشور بیش از 1000 شهر داریم که حفاظت و بهره‌برداری از اراضی حریم این شهرها به عهده وزارت راه و شهرسازی است.

    محمدزاده تصریح کرد: این همایش در جهت رفع اختلافات در خصوص حدود 500 هزار هکتار اراضی که موضوع اختلاف داخل و خارج حریم شهرها است و باید اسناد آن به نام یکی از دو سازمان منابع طبیعی و یا سازمان ملی زمین و مسکن باشد، برگزار شد.

    معاون حقوقی و املاک سازمان ملی زمین و مسکن هدف اصلی این همایش را حفظ و حراست از حقوق بیت‌المال و رفع اختلافات و تعارضات بین دو سازمان عنوان کرد.

    مدیرکل راه و شهرسازی فارس نیز در ادامه این همایش خاطرنشان کرد: در استان فارس 181 هزار هکتار زمین ملی شناسایی شده که برای 52 هزار هکتار آن با همکاری ادارات منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک سند گرفته‌ایم و 29 هزار هکتار آن صورت جلسه تحویل و تحول تنظیم شده که با منابع طبیعی جهت صدور اسناد در رایزنی است.

    محمدزاده افزود: اداره کل راه و شهرسازی متولی حفاظت و بهره‌برداری از اراضی حریم شهرها است و باید در حفظ اراضی دولت و جلوگیری از سوءاستفاده افرادی که قصد زمین خواری دارند تلاش شود.

    مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس نیز گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری جلوگیری از زمین‌خواری و بحث حفظ حقوق بیت‌المال را سر لوحه کار خود قرار داده‌ایم.

    مهرزاد بوستانی گفت: با تعاملات خوبی که با اداره کل راه و شهرسازی فارس داشته و داریم گام‌های موثری برداشته شده که خروجی آن حفظ و حراست از اراضی دولتی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار