مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد:

پرداخت ۳۴ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی کشور

عصر ساختمان- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امسال ۳۴ هزار میلیارد تومان در کشور برای طرح‌های عمرانی پرداخت شده که عمده پرداختی‌ها نیز مربوط به سه تا چهار ماهه اول سال بوده است.

پرداخت ۳۴ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت اظهار کرد: معاون رئیس جمهور در مورد پروژه بزرگ راه آهن اردبیل – میانه بیان کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی و متناسب با اعتبارات موردنیاز در یک افق دو ساله قرار است راه آهن اردبیل – میانه به بهره‌برداری برسد که برای تکمیل این پروژه به یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.


    نوبخت به تأمین طرح‌های عمرانی به دو روش خزانه و فاینانس داخلی یا خارجی اشاره و تصریح کرد: به دلیل محدودیت منابع دولتی تأمین یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل راه آهن اردبیل زمان‌بر بوده و به همین جهت با تلاش استاندار اردبیل و نمایندگان استان در مجلس با استفاده از فاینانس داخلی و وام 18 درصدی که بانک ملی به دولت داد قرار شد راه آهن اردبیل سرعت اجرایی بیشتری بگیرد.


    وی مزایای راه آهن را نسبت به راه زمینی و هوایی ایمنی آن و سهولت سفر به ویژه برای گردشگران و مسافران حتی در فصول غیر پیک توصیف کرد و گفت: راه آهن می‌تواند به توسعه گردشگری و حضور توریسم در منطقه کمک کند.


    رئیس سازمان برنامه و بودجه از آب‌های گرم، پیست اسکی و جذابیت‌های گردشگری اردبیل سخن به میان آورد و گفت: قطاری که با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت در این مسیر تردد کند قطعاً به سهولت سفر کمک کرده و فضای مناسبی را برای انجام سفر ایمن به وجود می‌آورد.


    نوبخت ادامه داد: ما خودمان را متعهد کردیم تا وام پرداختی به راه آهن را از طریق بانک ملی در سال‌های آینده بازپرداخت کنیم تا این پروژه مشکلی از بابت تأمین مالی نداشته باشد.


    وی از پرداخت 220 میلیارد تومان منابع اعتباری برای تکمیل پایاب سد گیوی خبر داد و افزود: ما در جلسه‌ای با حضور استاندار و مجمع نمایندگان استان مصوب کردیم تا 485 میلیارد اعتبار به این استان در توسعه زیرساخت‌ها اختصاص دهیم.


    معاون رئیس جمهور اظهار کرد: این منابع برای حوزه آب، راه و تجهیز فرودگاه اردبیل به دستگاه آیرلس CAT2 اختصاص یافت تا از کنسلی و لغو پروازها جلوگیری شود.


    نوبخت گفت: پیمانکاران ما عموماً منتظر تزریق اعتبار و منابع مالی نیستند بلکه کار را با قوت و سرعت ادامه می‌دهند ولی قرار شد 100 میلیارد تومان بدهی پیمانکاران در این استان پرداخت شود که به موقع این منابع را ابلاغ خواهیم کرد.


    وی بیان کرد: تاکنون 34 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی در کشور تخصیص یافته است که عمده این پرداختی‌ها مربوط به سه تا چهار ماهه اول سال بوده است.


    رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تنوع پرداختی دولت را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در کنار پرداخت بدهی پیمانکاران ما باید در طول سال مطالبات گندم‌کاران، بازنشستگان، معوقات کارکنان و ده‌ها پرداختی دیگر را انجام دهیم که ما با اولویت سعی می‌کنیم این پرداختی‌ها را سروسامان دهیم.


    نوبخت یکی از اولویت‌های دولت را اتصال مراکز استان‌ها به شبکه ریلی سراسری اعلام کرد و افزود: ما تاکنون موفق شدیم استان‌هایی نظیر همدان، کرمانشاه و آذربایجان غربی را به این خط ریلی سراسری وصل کنیم و استان اردبیل و کردستان نیز در نوبت این اتصال هستند.


    وی ادامه داد: البته ما این خط ریلی را باید به جمهوری آذربایجان وصل کنیم که قطعاً بعد از تکمیل راه آهن اردبیل به میانه و اتصال به شبکه سراسری اولویت بعدی را اتصال راه آهن اردبیل به جمهوری آذربایجان هدف گذاری خواهیم کرد.


    معاون رئیس جمهور در مورد ضرورت اتصال راه آهن قزوین به رشت و اتصال آن به آستارا و جمهوری آذربایجان اظهار کرد: رئیس جمهور آذربایجان در دیدار با رئیس جمهور کشورمان بارها به این موضوع تاکید کرده و ما با حساسیت بیشتر اتصال این خط ریلی را تا دسترسی به آب‌های خلیج فارس ادامه خواهیم داد.


    نوبخت بیان کرد: در کنار راه آهن اردبیل – میانه توسعه بزرگراه‌ها و راه اردبیل – مشگین‌شهر نیز جزو اولویت‌های کاری استان اردبیل است که انتظار می‌رود تا پایان دولت تدبیر و امید همه این پروژها به یک سرانجام شایسته و آبرومند برسند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار