مدیران خودروعصر اعتبار

خانه‌ دوم پایتخت نشینان کجاست؟

عصر ساختمان- مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: تغییر کاربری و ویلاسازی به زندگی روستاهای شهرستان آسیب جدی وارد می‌کند.

خانه‌ دوم پایتخت نشینان کجاست؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، حمید سلیمانی با بیان اینکه شهرستان آستانه اشرفیه دارای حاصلخیزترین خاک‌های کشاورزی است و در مجموع این شهرستان برای محصولاتی چون برنج و بادام زمینی یک برند معتبر محسوب می‌شود، گفت: همه تلاش ما اینست که حتی یک وجب از خاک کشاورزی این شهرستان به واحد مسکونی تبدیل نشود.

    وی افزود: اگر چه تمایل به تغییر کاربری‌ها و ساخت ویلاها در شهرستان کم شده است اما باید تمهیداتی اندیشیده شود تا این میزان به صفر برسد.

    سلیمانی با بیان اینکه افزایش درآمد روستاییان موجب می‌شود که جوانان تمایل بیشتری برای ماندگاری در روستاها داشته باشند و تمایل به فروش اراضی‌شان نداشته باشند، خاطرنشان‌کرد: همچنین ایجاد زیرساخت‌های گردشگری مناسب می‌تواند تمایل مسافرین و گردشگران برای خرید زمین و ساخت ویلا را کاهش دهد.

    مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه، تصریح کرد: حتی در تقاضاهایی که در محدوده طرح هادی قرار می‌گیرند، اداره بنیاد مسکن شهرستان با نظر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه مجوز برخی از تغییر کاربری‌ها را صادر می‌کند و ما تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم تا به اراضی کشاورزی و باغی آسیبی نرسد.

    وی افزود: گاهی اوقات کوتاهی دهیاران نیز موجب می‌شود که ساخت و ساز خانه‌های دوم پایتخت نشینان را در برخی مناطق ببینیم که بلافاصله تذکر داده می‌شود و اقدامات قانونی برای جلوگیری از ادامه ساخت و سازها انجام می‌شود.

    سلیمانی ادامه داد: امسال 15 مورد قلع و قمع ساخت و ساز در این شهرستان انجام شده است و همچنان برای حفاظت از اراضی شالیزاری و باغی آستانه از هر گونه تغییر کاربری جلوگیری خواهیم کرد.

    مدیر جهاد کشاورزی آستانه با بیان اینکه تغییر کاربری و ویلاسازی به روستاهای شهرستان آسیب جدی وارد می‌کند، گفت: ماندن روستاییان در روستاها علاوه بر اینکه موجب حفظ و افزایش تولیدات گیاهی و دامی می‌شود، از آسیب‌هایی که صاحبان ویلا با ورود به مناطق ایجاد می‌کنند، نیز جلوگیری خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار