مدیران خودروعصر اعتبار

جزییات جدید از ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی

عصر ساختمان- معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جزییات تازه‌ای از ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای مختلف کشور را اعلام کرد.

جزییات جدید از ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، جواد حق‌شناس، معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اعلام کرد: با همکاری بانک مسکن مقدمات ساخت 100 هزار واحد مسکونی در شهرها و استان‌های مختلف کشور وارد مرحله تازه‌ای شده است.

    وی در تشریح جزییات این طرح گفت: یکی از ضرورت‌ها و امکانات لازم برای اجرای این طرح تعیین تکلیف طرح فروش تعهدی یا فروش تضمینی مصالح ساختمانی به توسعه‌گران و سازندگان این طرح است که بنا بر ماموریت وزیر راه و شهرسازی به بنیاد مسکن و بانک مسکن قرار است دستورالعمل اجرای این طرح تدوین و برای اجرا نهایی شود.

    حق شناس با بیان اینکه جزییاتی در ارتباط با چگونگی اجرای این طرح و مسائل مربوط به آن از سوی بنیاد مسکن تهیه شده و بانک مسکن نیز همکاری مناسبی را در این زمینه با بنیاد مسکن دارد خاطرنشان کرد: مطابق با آخرین تصمیمات به عمل آمده مقرر شده است در چارچوب‌های در نظر گرفته شده شرکتی مشترک با همکاری بنیاد مسکن و بانک مسکن تشکیل شود که در قالب این شرکت طرح فروش تضمینی و اعتباری مصالح ساختمانی اجرا شود.

    وی توضیح داد: هم‌ اکنون اساسنامه این شرکت در حال طراحی و تدوین است و تلاش داریم با فراهم سازی مقدمات لازم برای اجرای این طرح، این طرح را هر چه سریعتر به مرحله عملیاتی برسانیم.

    حق شناس گفت: با تصویب این اساسنامه و راه‌اندازی شرکت مربوط، بازار فروش تعهدی و تضمینی مصالح ساختمانی به طور رسمی راه‌اندازی خواهد شد؛ علاوه بر فروش تعهدی مصالح این شرکت برای سایر فعالیت ها در بخش مسکن نیز کاربرد خواهد داشت و می‌تواند اقدام به انجام فعالیت‌های مختلفی در حوزه مسکن کند.

    معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در راستای اجرای این طرح که یکی از مقدمات ضروری برای آغاز عملیات اجرایی ساخت 100 هزار واحد مسکونی است بنیاد مسکن و بانک مسکن درخواست کمک تنخواه از دولت کرده است تا به واسطه تامین منابع مالی مورد نیاز برخی از مصالح ساختمانی پرکاربرد و یا سایر مصالحی که گران بوده یا پیش‌تولید نمی‌شود از تولیدکنندگان و کارخانجات مصالح ساختمانی پیش‌خرید شده و در اختیار سازندگان قرار بگیرد.

    وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم سازمان برنامه و بودجه کشور همکاری لازم را در این زمینه بعمل آورد و با اختصاص کمک مالی، راه‌اندازی این بازار را تسریع کند. معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن با بیان اینکه تولیدکنندگان و کارخانجات مصالح ساختمانی پس از احراز صلاحیت حقوقی، اقتصادی و به خصوص رتبه‌بندی سطح کیفی مصالح ساختمانی قادر به عرضه محصولات خود در قالب بازار فروش تعهدی مصالح ساختمانی خواهند بود، عنوان کرد: این محصولات پس از اعتبارسنجی تولیدکنندگان به خصوص از لحاظ کیفیت اقلام و مصالح تولیدی و همچنین کیفیت سیستم توزیع به رؤیت مصرف‌کنندگان می‌رسد و در یک سیستم رقابتی به صورت فروش تعهدی یا غیرنقدی با اولویت سازندگان فعال در پروژه‌های ساخت 100 هزار واحد مسکونی، بازسازی‌ها،ساخت مسکن روستایی و سایر پروژه‌های بنیاد مسکن در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

    حق شناس با بیان اینکه از سوی دیگر برای ساخت 100 هزار واحد مسکونی در شهرهای کشور منتظر اعلام وزارت راه و شهرسازی و نظام بانکی برای اختصاص تسهیلات یارانه‌ای به متقاضیان هستیم گفت: به محض تامین تسهیلات و یارانه سود تسهیلات اجرای این طرح به استان‌ها ابلاغ خواهد شد تا با شناختی که از نیاز هر کدام از شهرها در هر یک از استان‌های کشور به ساخت واحدهای مسکونی وجود دارد سهمیه‌بندی مربوط به هر شهر مطابق سهمیه ابلاغ شده به هر استان از سوی مسوولان استانی صورت بگیرد.

    وی همچنین با اشاره به همکاری و همراهی بانک مسکن در پیشبرد این هدف خاطرنشان کرد: بانک مسکن از ابتدای این مسیر همواره با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همکاری داشته است و این همکاری به پیشبرد طرح کمک بسیار زیادی کرده است؛ لازم است هر چه سریعتر یارانه سود تسهیلات به منظور جبران مابه‌التفاوت نرخ سود تسهیلات، تامین شود تا بانک مسکن هم بتواند به عنوان بانک عامل پرداخت کننده تسهیلات، نسبت به پرداخت تسهیلات به متقاضیان اقدام کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار