مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس شورای عالی استان ها:

دولت پول ندارد؛ مردم باید هزینه های شهر را بپردازند

عصر ساختمان- رئیس شورای عالی استان ها با بیان اینکه مردم باید هزینه حضور در شهر را پرداخت کنند، گفت:دولت هزینه های حضور خود در پایتخت را نمی دهد و مطلع هستیم که در تنگنای مالی است.

دولت پول ندارد؛ مردم باید هزینه های شهر را بپردازند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، مرتضی الویری  با تأکید بر این موضوع که مردم باید هزینه‌های زندگی در شهر را پرداخت کنند، گفت: من یقین دارم شرایط زندگی برای همه مردم مخصوصاً دهک‌های پایین جامعه سخت است.

    وی با بیان اینکه در مورد پرداخت هزینه‌های ضروری اداره شهرتوسط شهروندان گفت:  ابتدا باید هزینه‌ها را به حداقل برسانیم، شهرداری باید در گام نخست نیروهای مازاد خود را کم کند.

    الویری با بیان اینکه برای تأمین هزینه‌ها 4 راه بیشتر نداریم، گفت: یا باید وام بگیریم، تراکم‌فروشی کنیم، از دولت پول بگیریم و یا اینکه از مردم هزینه‌ها را دریافت کنیم. طبیعتاً وام گرفتن روش منطقی نیست برای اینکه برای شهرداری تعهد ایجاد می‌شود و دائماً روی آن سود می‌آید. اگر بخواهیم از دولت هم پول بگیریم دولت چنین منبعی ندارد و در حال حاضر کسری بودجه شدید دارد.

    وی ادامه داد: تراکم هم نمی‌توانیم بفروشیم چرا که زندگی را برای آیندگان دشوار و فضای شهر را نازیبا و بدتر می‌کنیم. بنابراین تنها راهی که باقی می‌ماند این است که مردم هزینه‌های واقعی را پرداخت کنند.

    عضو شورای شهر تهران گفت: باید توجه داشته باشیم حتی‌الامکان این هزینه را از افرادی بگیریم که درآمدهای بیشتری دارند و می‌توانند برای تأمین هزینه‌های شهر کمک کنند، عادلانه‌ترین روش برای تأمین هزینه‌های شهرداری دریافت عوارض نوسازی است. برای اینکه کسی که خانه بزرگتر با قیمت بالاتر در شمال شهر دارد باید عدد بیشتری بپردازد اما کسی که در پایین شهر در یک خانه 50 متری زندگی می‌کند طبیعتاً باید عوارض کمتری پرداخت کند.

    به گفته الویری، کار جدیدی نمی‌خواهیم انجام دهیم قبلاً هم مردم در پرداخت عوارض مشارکت می‌کردند و هزینه‌های شهر تأمین می‌شد. ما هم به صورت جدی اقداماتی برای کاهش هزینه‌ها انجام می‌دهیم و شورای شهر، شهرداری را موظف کرده که سالانه 6 درصد از نیروهای انسانی خود را کاهش دهد.

    وی با بیان اینکه رفت‌وروب می کنیم و خدماتی در شهر ارائه می کنیم، گفت: مردم باید هزینه‌هایی که برای تداوم خدمات شهر است پرداخت کنند چون نه دولت می‌تواند هزینه پرداخت کند و نه شورای شهر  بنای شهرفروشی و تاریک کردن آینده شهر را دارد.

    عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که در یک و نیم سال گذشته چه میزان دریافتی از دولت داشته‌ایم گفت: متأسفانه خیلی دریافتی نداشتیم به عنوان مثال دولت باید یک سوم هزینه یارانه بلیط مترو را پرداخت کند که نمی‌دهد؛ برخی عوارض که مربوط به شهرداری است را هم پرداخت نمی کند؛ مثلاً در سالی که گذشت قرار بود سهم شهرداری را از مالیات بر ارزش افزوده بدهند که آن را اختصاص به یارانه‌ها دادند که البته با مصوبه اخیر امیدواریم به شهرداری‌ها بازگردد.

    الویری گفت: مطلع هستیم دولت در تنگناهای مالی است و برخی حقوق که مربوط به شهرداری‌ها است از طریق دولت پرداخت نمی‌شود.

    رئیس شورای عالی استان ها در پاسخ به این پرسش که آیا دولت عوارض حضور خود در تهران را پرداخت می‌کند، گفت: نه این هم یک نقطه ضعف است پایتخت بودن تهران هزینه دارد و باید وزارتخانه‌ها و سفارتخانه‌ها آن را بپردازند که این هزینه‌ها پرداخت نمی‌‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار