مدیران خودروعصر اعتبار

در روزهای ۲۹و ۳۰ اردیبهشت ماه؛

کنفرانس ملی محافظت ساختمان ها دربرابر آتش سوزی برگزار می شود

عصر ساختمان:معاون آموزشی و توسعه فناوری‌های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از برگزاری کنفرانس ملی محافظت ساختمان‌ها و سیستم‌های حمل و نقل در برابر آتش‌سوزی خبر داد.

کنفرانس ملی محافظت ساختمان ها دربرابر آتش سوزی برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، سعید بختیاری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این کنفرانس روزهای 29 و 30 اردیبهشت‌ماه جاری با حضور کارشناسان، مهندسان، پژوهشگران و اساتید دانشگاهی در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار می‌شود.
    وی ارائه دستاوردها و نتایج پژوهش‌های علمی و کاربردی در زمینه محافظت ساختمان‌ها در برابر آتش، محافظت انواع سازه‌های ساختمانی در برابر آتش‌سوزی و ایمنی در برابر آتش سوزی ساختمان‌های بلندمرتبه را از مهم‌ترین محورهای برگزاری این کنفرانس اعلام کرد.
    وی تحلیل مسایل زیست محیطی آتش‌سوزی در ساختمان‌ها، نقش و جایگاه ایمن در کاهش خسارت آتش‌سوزی و استفاده از فناوری‌های نوین در محافظت ساختمان‌ها در برابر آتش را از دیگر محورهای این کنفرانس اعلام کرد.
    وی با اشاره به اهداف برگزاری کنفرانس ملی یادآور شد: در مجموع آتش‌سوزی حادثه ناگواری است که همواره احتمال وقوع آن در ساختمان‌ها و صنعت حمل و نقل و سایر تاسیسات مهم نفت و پتروشیمی وجود دارد و معمولا خسارات سنگینی را در این حوزه‌ها وارد می‌کند.
    بختیاری گفت: ارتقای سطح دانش فنی در زمینه ایمنی و محافظت ساختمان‌ها در برابر آتش، ارائه دستاوردهای پژوهشی پژوهشگران داخلی و خارجی و نقد و بررسی وضعیت موجود استانداردها، آیین‌نامه‌ها و مقررات ملی ساختمان در زمینه محفاظت در برابر آتش را از اهداف برگزاری این کنفرانس در کشور اعلام کرد.
    معاون آموزشی و توسعه فناوری‌های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: کشورهای پیشرفته مقررات زیادی در زمینه محافظت ساختمان‌ها در برابر آتش‌سوزی دارند و جمهوری اسلامی ایران در منطقه به‌عنوان نخستین کشوری بود که توانست آزمایشگاه ملی آتش را راه‌اندازی کند تا مقاومت مصالح ساختمانی در برابر هرگونه آتش‌سوزی در این آزمایشگاه مورد بررسی قرار گیرد.
    وی گفت: بررسی مقاومت مصالح ساختمانی در این آزمایشگاه ملی سبب می‌شود تا مقررات و استانداردهای دقیقی در این زمینه تهیه شود و بتوانیم با استفاده از مصالح ساختمانی مقاوم، ساختمان‌ها را در برابر آتش‌سوزی مقاوم‌سازی کنیم.
    بختیاری گفت: قرار است در این کنفرانس نشست‌های تخصصی مبحث سوم مقررات ملی ساختمان نیز برگزار شود تا بتوانیم زمینه‌های ارتقای مصالح ساختمانی و عمر ساختمان‌ها را در کشور فراهم کنیم.
    در ادامه، محمود صفارزاده معاون تحقیقات و فناوری‌های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: برای تهیه ضوابط فنی و استانداردهای مورد نیاز نظام اجرایی کشور، این مرکز موفق شد در سال گذشته در مجموع 17 آیین‌نامه را تهیه و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارسال کند تا در اجرای پروژه‌های مختلف ساخت و ساز در کشور مورد استفاده قرار گیرد.
    وی اظهار داشت: برای توسعه شهرسازی در جنوب کشور و سواحل مکران هم اکنون طرحی در این مرکز آماده شده است تا بتوانیم با تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز در این مناطق بخشی از جمعیت کشور را در سواحل مکران مستقر کنیم.
    وی از تهیه ضوابط طراحی هندسی شهرها در سال 1394 خبر داد و گفت: اجرای این طرح در سال گذشته در این مرکز آغاز شد تا بتوانیم علاوه بر سامان‌دهی شهرها شاهد استقرار شهرهای جوان و هوشمند با رعایت استانداردهای مورد نیاز در کشور باشیم.
    صفارزاده در ادامه اظهار داشت: از آنجا که تلفات رانندگی در کشورمان بسیار بالاست ، لذا سال گذشته باتوجه به توصیه سازمان جهانی بهداشت طرح ایمن‌سازی حمل و نقل جاده‌ای در این مرکز آماده شد تا بتوانیم با همکاری سازمان راهداری آن را در کشور اجرا کنیم و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با ابلاغ این طرح شاهد کاهش تلفات رانندگی در کشور باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی