مدیران خودروعصر اعتبار

طی یکسال اخیر رقم خورد؛

کاهش ۲۰ درصدی تعداد وام‌های ساخت مسکن

عصر ساختمان- آمار بانک عامل بخش مسکن نشان می دهد در حالی که طی ۱۰ ماهه سال گذشته ۲۹ هزار و ۳۵۸ فقره تسهیلات ساخت مسکن پرداخت شد، این عدد در سال جاری به ۲۳ هزار و ۷۰۰ فقره کاهش یافته است.

کاهش ۲۰ درصدی تعداد وام‌های ساخت مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، این بانک در گزارشی در خصوص عملکرد 10 ماهه امسال اعلام کرد: حدود 2 هزار و 400 میلیارد تومان انواع تسهیلات ساخت مسکن (مشارکت مدنی) به سازندگان و متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است که رقم قابل توجهی از کل تسهیلات پرداخت شده در بخش مسکن از سوی این بانک را شامل می شود.

    در 10 ماه اول امسال مجموعا 23 هزار و 691 فقره تسهیلات ساخت مسکن به سازندگان پرداخت شده است؛ همچنین مطابق با آمارهای ارایه شده تنها در دی ماه امسال تعداد 2 هزار و 256 فقره تسهیلات ساخت مسکن به سازندگان پرداخت شده است؛ حجم ریالی تسهیلات مشارکت مدنی پرداخت شده به سازندگان در بخش مسکن در دی ماه سال جاری رقمی بالغ بر 274 میلیارد و 888 میلیون و 600 هزار تومان بوده است.

    در این گزارش همچنین عملکرد بانک مذکور در پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی در مقطع زمانی مشابه سال گذشته نیز اعلام شده است.

    بر این اساس در 10 ماهه سال 96 تعداد 29 هزار و 358 فقره تسهیلات مشارکت مدنی در بخش مسکن به سازندگان پرداخت شد که حجم ریالی این تسهیلات معادل حدود 3 هزار و 300 میلیارد تومان بوده است.

    همچنین در دی ماه سال گذشته تعداد 4 هزار و 731 فقره تسهیلات ساخت مسکن به سازندگان پرداخت شده بود که حجم ریالی این تسهیلات نیز رقمی بالغ بر 388 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است.

    مقایسه عملکرد بانک مسکن در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به سازندگان در دو مقطع زمانی دی ماه 97 به دی ماه 96 و 10 ماهه اول سال 97 به 10 ماهه اول سال 96 نشان می دهد کاهش آمار پرداخت تسهیلات ساخت به سازندگان در دو مقطع مورد بررسی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل عمدتا ناشی از رکود فعالیت های ساخت و ساز است؛ تحت تاثیر جهش قیمت مصالح ساختمانی و افزایش شدید قیمت زمین در کنار نااطمینانی از شرایط پیش رو از بابت امکان فروش واحدها در سال بعد، بخشی از سازنده ها موقتا از ورود به پروژه های ساختمانی جدید خودداری کردند که کاهش تعداد و حجم ریالی پرداخت تسهیلات ساخت در بخش مسکن در سال جاری ناشی از این موضوع است.

    از مجموع تسهیلات پرداخت شده به سازندگان در 10 ماهه اول سال جاری در قالب تسهیلات مشارکت مدنی براساس گزارش اعلام شده از سوی بانک مسکن، مبلغی بالغ بر 636 میلیارد و 417 میلیون تومان مربوط به تسهیلات مشارکت مدنی انفرادی در قالب تسهیلات با سپرده و بدون سپرده بوده است.

    همچنین 65 میلیارد و 990 میلیون تومان از این تسهیلات به تعاونی های مسکن، هزار و 379 میلیارد و 218 میلیون تومان به مجتمع های مسکونی، 155 میلیارد و 650 میلیون تومان به عنوان تسهیلات متمم طرح مسکن مهر در قالب تسهیلات انفرادی، مجتمع و تعاونی پرداخت شده است.

    همچنین 11 میلیارد و 990 میلیون تومان از این تسهیلات در قالب تسهیلات مشارکت مدنی به اقشار خاص و 143 میلیارد و 970 میلیون تومان از آن نیز در قالب سایر موارد تسهیلاتی به سازندگان در قالب عقود مشارکتی پرداخت شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار