مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

شهر‌های جدید بستر بکر سرمایه گذاری است

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شهر‌های جدید بستر بکر سرمایه گذاری است،گفت:شهر‌های جدید یک سیاست ملی در پاسخ به نیاز آمایش سرزمین و تامین زندگی شایسته برای مردم است.

شهر‌های جدید بستر بکر سرمایه گذاری است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از میزان، حبیب الله طاهرخانی در نشست تخصصی سرمایه گذاری در شهر‌های جدید، اظهار کرد:اولویت ما در دولت دوازدهم ارتقای کیفیت زندگی در شهر‌های جدید در تمامی ابعاد است و ما قصد داریم شهر‌هایی ایجاد کنیم که بجای پذیرش سرریز جمعیت شهر‌های بزرگ دارای عملکرد آمایشی در استقرار بهینه جمعیت و فعالیت در پهنه سرزمین بوده و خود زمینه ساز توسعه و نقطه رشد و تحول باشند.

    وی در ادامه افزود: احداث و توسعه شهر‌های جدید بدون نظام مالی و تحقق پذیری مشخص امکان پذیر نیست به همین دلیل مدل‌های گوناگون مدیریت و انواع روش‌های شراکت عمومی-خصوصی و تامین مالی توسعه در سرلوحه اقدامات قرار دارند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد:احداث شهر‌های جدید یک سیاست ملی در پاسخ به نیاز آمایش سرزمین و تامین زندگی شایسته برای مردم بوده و علاوه بر شهر‌های جدید موجود در پاسخ به نیاز‌های آتی جابجایی جمعیت در قالب طرح‌های آمایش سرزمین برنامه ریزی مکان یابی و احداث نسل دوم شهر‌های جدید نیز با بررسی و آسیب شناسی تجربه گذشته و اتخاذ رویکرد نوین همچون شهر هوشمند و شهر پایدار در دست اقدام است.

    مدیر عامل شهر‌های جدید یادآور شد: موضوع شهر‌های جدید در ایران در حال حاضر یکی از سیاست‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی به ویژه در پیرامون شهر‌های بزرگ، در کنار بازآفرینی بافت قدیم شهر‌ها در پاسخ به ضرورت توسعه درونی و کیفی شهر‌ها موجود است که به عنوان موضوع‌هایی ملی و مکمل محل بحث کارشناسان، دانشگاهیان و مدیران شهری در سطوح ملی و منطقه‌ای هستند.

    طاهر خانی اظهار کرد: احداث و توسعه شهر‌های جدید بدون نظام مالی و تحقق پذیری مشخص امکان پذیر نیست به همین دلیل مدل‌های گوناگون مدیریت دارایی و انواع روش‌های شراکت عمومی -خصوصی و تامین مالی توسعه در سرلوحه اقدامات قرار دارند.

    وی در توضیح خصوصیات شرکت‌های عمران شهر‌های جدید بیان کرد: شرکت‌های عمران شهر‌های نه موسسات اماده سازی و واگذاری زمین بلکه سازمان توسعه و عمران هستند که علاوه بر وظیفه عمران و سازندگی توجه ویژه‌ای به توسعه کیفی و همه جانبه شهر‌های جدید در همه ابعاد محیطی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را مد نظر قرار داده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: بی شک شهر‌های جدید به جهت بستر و تنوع موضوع‌های سرمایه گذاری یکی از جذابترین مکان‌های فعالیت اقتصادی در کشور هستند و شرکت عمران در راستای سیاست‌های دولت با دعوت از سرمایع گذاران داخلی و خارجی در حال برنامه ریزی برای جذب نقدینگی، انتقال فناوری‌های جدید و ایجاد زمینه اشتغال در این شهر‌ها به عنوان شهر‌های زندن و پویا است.

    طاهرخانی خاطر نشان کرد: شهر‌های جدید بستر بکری برای فعالیت گسترده سرمایه گذاران در طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ و کوچک با موضوع متنوع در سطوح محله ای، ناحیه ای، شهری و فراشهری هستند که در یک برنامه ریزی دقیق علاوه بر تامین سود مناسب و مطمئن برای سرمایه گذار نقش موثری در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان فراهم خواهند کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار