مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان ایران:

پیش‌فروش مسکن به ضرر سازنده‌ها است

عصر ساختمان- رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان ایران با بیان این که پیش‌فروش مسکن به ضرر سازنده‌ها است، گفت: قانون‌های خلق‌الساعه در حوزه مالیات کمر تولید کنندگان صنعت احداث را خواهد شکست و موجب رکود بیشتر ساخت و ساز خواهد شد.

پیش‌فروش مسکن به ضرر سازنده‌ها است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، جمشید برزگر امروز در اجلاس سراسری انبوه‌سازان ایران با اشاره به اینکه ایران در شرایط اقتصادی سختی به سر می‌برد، گفت: در تمام حوزه‌ها شرایط اقتصادی سختی وجود دارد، به جز حوزه‌هایی که در آن رانت و فساد است، بنابراین تمام حوزه‌ها اسیر گرفتاری‌های به وجود آمده اقتصادی هستند.

    وی ادامه داد: سوال ما این است که چرا ما نتوانستیم از موقعیت‌ها و پتانسیل‌ها استفاده کنیم و جواب ما این است که به دلیل عدم توجه به قوانین وضع شده بوده است و متاسفانه هیچ گاه بخش خصوصی مورد توجه قرار نگرفته است.

    برزگر با اشاره به ورشکسته شدن سازندگان مسکن گفت: سازندگان مسکن دو بار ورشکسته شدند که بی‌تقصیر بودند یکبار در سال 91 با قیمت 4 برابری کالاها مجبور شدند واحدهای ساخته شده را تحویل دهند و یکبار هم در سال 96 و 97 بود.

    رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان ایران ادامه داد: سازنده‌هایی که پیش فروش مسکن کرده بودند باید با قیمت‌ تمام شده بالاتری واحدهای ساخته شده را واگذار می‌کردند.

    وی با مقایسه بازار مسکن با بازار خودرو گفت: خودرو در اختیار دولت است و هر زمان که پیش فروش خودرو صورت گرفت دولت خودرو را با قیمت روز به فروش رساند، اما این وضعیت در بخش مسکن وجود ندارد و این یک ضعف ا ست.

    برزگر با بیان اینکه مسکن موتور محرک اقتصاد است و تنها سندی است که 97 درصد آن وابستگی به تولیدات داخلی دارد خاطرنشان کرد: در عرض 10 روز قیمت میلگرد از 3500 تومان در هر کیلو به 4700 تومان رسید. حال سوال این است وقتی قیمت تمام شده مسکن بالا می‌رود، چطور می‌توان از پیش‌فروش مسکن صحبت کرد.

    وی با بیان اینکه چرا قانون ساماندهی مسکن اجرا نمی‌‌شود اظهار داشت: قوانین خلق‌ الساعه در حوزه مالیات کمر تولید کنندگان صنعت احداث را خواهد شکست و صنعت ساخت و ساز با رکود مطلق مواجه خواهد شد.

    رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان ایران  افزود: چرا اجرای این قوانین از سوی کمیسیون عمران مجلس گرفته نمی‌شود علی‌رغم احضاریه‌هایی که به کمیسیون عمران ارائه شده است و همین طور در اختیار کمیسیون عمران باقی مانده است.

    وی تاکید کرد: متاسفانه در قانون پیش‌فروش مسکن ما سازنده‌ها همواره متضرر می‌شویم و متاسفانه قوانین پیش فروش اجازه اخذ تسهیلات تا پیشرفت 20 تا 30 در صدی ساخت و ساز را به سازنده‌ها نمی‌دهند.

    برزگر تاکید کرد: با این قوانین وضعیت تولید مسکن با یک دشواری مواجه است حال سوال ما این است که با این قوانین بازدارنده چطور می‌توان به 20 میلیون خانوار بدمسکن 20 میلیون مسکن احداث و تحویل داد.

    وی تصریح کرد: تمام دستگاه‌ها باید دست به دست هم بدهند و از این فرصت برای احیای بافت‌های فرسوده کمک کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار