مدیران خودروعصر اعتبار

عضو هیات مدیره بازآفرینی شهری:

اعتبار ۲۱۰۰ میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی در دستور کار قرار گرفت

عصر ساختمان- عضو هیات مدیره بازآفرینی شهری گفت: اعتبار ۲۱۰۰ میلیارد تومانی از صندوق توسعه ملی برای نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده در سازمان برنامه در دستور کار قرار گرفته است.

اعتبار ۲۱۰۰ میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی در دستور کار قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، مجید روستا امروز در اجلاس سراسری انبوه‌سازان ایران با اشاره به اینکه نشست مشترک با کانون انبوه‌سازان اولیه جلسه نبوده و نخواهد بود، گفت: تاکنون جلسات زیادی با انبوه‌سازان داشته‌ایم، چرا که معتقدیم جامعه انبوه‌سازان کشور به عنوان بخش اجرایی کشور محسوب می‌شوند.

    وی با تاکید بر اینکه 140 هزار هکتار از اراضی کشور در قالب 2700 محله با جمعیتی بالغ بر 21 میلیون نفر و به مساحت 30 درصد شهرهای کشور در هدف بازآفرینی کشور قرار دارند، گفت: این اعداد نشان می‌دهد که با سازوکارهای سنتی مساله بازآفرینی کشور را نمی‌توان حل کند و از آنجا که سالانه باید 10 درصد از محلات هدف و بافت‌های فرسوده بازسازی شود، باید به نحو دیگری این محلات و بافت‌های فرسوده بازسازی و احیا شود.

    عضو هیات مدیره بازآفرینی شهری با بیان اینکه در قانون برنامه پنجم تاکید شده بود که سالانه باید 10درصد بافت‌های فرسوده بازسازی و احیا شوند، گفت: آمارها نشان می‌دهد که توفیق چندانی در احیای بافت‌های فرسوده نداشته‌ایم.

    وی افزود: تاکنون نزدیک به 270 هزار فقره تسهیلات نوسازی پرداخت شده است، پس باید برنامه اقدام جامع در بازآفرینی شهری تدوین و بازسازی محله‌ها در اولویت قرار بگیرد.

    روستا تاکید کرد: تنها با الزامات مالی و ابزارهای قانونی در کشور نمی‌توان بافت‌های فرسوده را احیا کرد، پس باید به حوزه بازسازی به صورت متفاوت و ویژه نگاه شود و از ظرفیت توسعه‌گران استفاده شود.

    عضو هیات مدیره بازآفرینی شهری با اشاره به اینکه مسکن یک کالایی است که باید به صورت تخصصی به آن به طور جدی و ویژه نگاه شود، گفت: باید از ظرفیت تمام انبوه‌سازان و کانون انبوه‌سازان برای بازسازی و احیای بافت فرسوده استفاده شود.

    روستا خاطرنشان کرد: یکی از دلایل مهمی که باعث شده نتوانیم، در بافت فرسوده و احیای آن موفق عمل کنیم، این بوده است که هیچ گاه از ظرفیت کاری مشترک استفاده نکرده و آن را تمرین نکرده است.

    وی خاطرنشان کرد: با  تعریف مشترک می‌توانیم به مشکلات پی ببریم و با استفاده از ابزارهای جدید مشکلات را برطرف کنیم، پس اعتقاد بنده این است باید متناسب با تجارب کشورهای دیگر بازسازی بافت فرسوده را پیش ببریم.

    عضو هیات مدیره بازآفرینی شهری افزود: 2100 میلیارد تومان منابع از صندوق توسعه ملی صرفا برای نوسازی مسکن در بافت فرسوده با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کارسازی شده است و موافقت‌نامه‌های آن در دستور کار سازمان مدیریت قرار گرفته است.

    به گفته وی 1500 میلیارد تومان دیگر منابع برای توسعه و تجهیز خدمات روبنایی و زیربنایی بافت‌های فرسوده در دستور کار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار گرفته که بزودی موافقت‌نامه‌های آن صادر خواهد شد.

    روستا تاکید کرد: صرفا با یک ابزار مالی نمی‌توان به بازسازی بافت فرسوده اقدام کرد، پس در کنار ابزارهای مالی باید ابزارهای شهری و سایر مجوزها به کار گرفته شود تا در احیای بافت‌های فرسوده موفق عمل کنیم.

    عضو هیات مدیره بازآفرینی شهری گفت: براساس مصوبه دولت که در خرداد ماه  امسال به تصویب رسید کمک‌هایی در جهت توسعه زیرساخت‌های شهری در محلات ابلاغ شده است تا در بحث‌های سازمان نظام مهندسی و تخفیفات لازم در بیمه و معافیت‌های مالیاتی و انشعابات براساس این مصوبه در دستور کار بود که با هدف تسهیل در احیای بافت‌های فرسوده ابلاغ شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار