مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان کرمان:

موافقت وزیر راه و شهرسازی با احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی مشارکتی در سیرجان

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی با احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی مشارکتی موافقت کرده است.

موافقت وزیر راه و شهرسازی با احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی مشارکتی در سیرجان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا،  محمد مهدی بلوردی، مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان کرمان، با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به سیرجان و بهره‌برداری از 584 واحد مسکونی احداثی در دولت تدبیر و امید گفت: این پروژه از اردیبهشت ماه 1395 در دولت دوازدهم آغاز شده و احداث 2500 واحد مسکونی را هدف‌گذاری کرده است که از این تعداد 584 واحد در شهریورماه 1397 تحویل مردم شد.

    وی ادامه داد: این واحدها به صورت اجاره‌داری 99 ساله در اختیار مردم قرار گرفته و با مشارکت اعضا و تسهیلات بانک مسکن ساخته شده است. مابقی پروژه تا سقف 2500 واحد نیز به صورت میانگین 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

    بلوردی با اشاره به تقاضای موجود برای احداث واحدهای مسکونی بیشتر در شهرستان سیرجان گفت: تقریبا حدود 7500 نفر متقاضی برای ادامه این پروژه وجود دارد. وزیر موافقت کرد که با واگذاری زمین رایگان به تعاونی‌ها، تا سقف 10 هزار واحد به شکل اجاره‌داری 99 ساله احداث شود. به این منظور افراد واجد شرایط توسط تعاونی‌ها ثبت نام شوند و واحدها با آورده اعضا و تسهیلات بانکی واحدها ساخته شده و به مردم واگذار می‌شود.

    مدیرکل راه و شهرسازی حل مشکل تعارض زمین را یکی دیگر از دستاوردهای سفر وزیر راه و شهرسازی به سیرجان دانست و گفت: در سیرجان تعداد پلاک‌های دولتی زیاد است. در واقع تعدادی زیادی واحد مسکونی با قدمت 30 تا 50 سال وجود دارد که در پلاک‌های دولتی قرار دارند.

    وی ادامه داد: برای حل این مشکل دستورات خوبی صادر شد که با کار کارشناسی و ستادی، بخشی از مشکلات مردمی که زمین‌هایشان در پلاک‌های دولتی قرار گرفته، مرتفع شود. به نظرم این یک تصمیم تاریخی برای شهر سیرجان است.

    بلوردی به آغاز عملیات اجرایی راه آهن سیرجان به کرمان نیز اشاره کرد و گفت: فاز اول عملیات اجرایی راه‌آهن سیرجان به کرمان به طول 60 کیلومتر، با مشارکت 65 درصدی بخش خصوصی آغاز شد. کل پروژه 180 کیلومتر طول و 1000 میلیارد تومان ارزش دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار