مدیران خودروعصر اعتبار

با شرایط فعلی افزایش قیمت مسکن ادامه دار است

عصر ساختمان- رضایی کوچی گفت: اگر ما نتوانیم تولید مسکن را بالا ببریم و بانک ها نیز سقف تسهیلات شان را کاهش دهند قطعا افزایش قیمت مسکن در کشور ادامه دار خواهد بود.

با شرایط فعلی افزایش قیمت مسکن ادامه دار است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از شبستان، محمدرضا رضایی کوچی در مورد قیمت مسکن در سال آینده گفت: در سال 97 برنامه ریزی خوب و هدف گذاری مناسبی در بازار مسکن انجام نشد و به همین دلیل ما با افزایش 100 درصدی مسکن چه در بحث اجاره و چه خرید روبرو شدیم که اگر این روند ادامه داشته باشد قطعا در سال 98 شاهد افزایش 100 درصدی قیمت مسکن خواهیم بود.

    رییس کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: متاسفانه حمایت جدی در بحث تولید مسکن نمی شود و ما به آن سقفی که در نظر گرفته ایم، نزدیک نمی شویم که همین موضوع افزایش قیمت مسکن را تشدید می کند.

    وی با بیان اینکه هیچ تناسبی میان عرضه و تقاضا در بازار مسکن وجود ندارد، تصریح کرد: همچنان تولید مسکن ما کم است و نیاز ما به یک میلیون واحد مسکن به نیاز قبلی مان که بیش از سه میلیون واحد بوده است، اضافه می شود یعنی ما به چهار میلیون واحد مسکن در سال 98 نیاز داریم.

    وی تصریح کرد: متاسفانه دستگاه های متولی در این زمینه به مسئولیت خودشان عمل نمی کنند و فهم درستی نسبت به مسکن در کشور وجود ندارد.

    رییس کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: شاید موضوع آماری که در سال 95 مبنی بر اینکه دو میلیون و 500 هزار واحد خالی مسکن در کشور وجود دارد باعث شد که عده ای فکر کنند این تعداد واحد بیش از جمعیت کشور وجود دارد در حالی که این خانه ها، خانه هایی بود که افراد برای سرمایه گذاری داشتند و ربطی به نیاز کشور نداشت.

    وی ادامه داد: نیاز واقعی کشور در بخش مسکن برای قشر متوسط به پایین یعنی کارمندان و کارگران است و این قشر هستنند که فاقد مسکن هستند چرا که آنها شرایط اقتصادی شان اجازه نمی دهد که صاحب خانه شوند.

    رضایی کوچی بیان کرد: در حال حاضر بانک ها وظیفه سنگینی در بحث پرداخت تسهیلات دارند که متناسب با قیمت مسکن این تسهیلات را ارایه دهند. برخی ها این موضوع را مطرح می کنند که اگر ما سقف تسهیلات را افزایش دهیم باعث تورم می شود شاید این موضوع تورم به همراه داشته باشد ولی اثرات مثبت دیگری همچون ایجاد اشتغال در کشور و کمک به واحدهای تولیدی برای تولید مصالح ساختمانی به همراه دارد.

    نماینده مردم جهرم در خانه ملت خاطرنشان کرد: 30 درصد اقتصاد کشور در بخش مسکن است. اگر ما این بخش را فعال کنیم این 30 درصد به رشد و رونق اقتصادی کشور کمک می کند، با این سقف تسهیلات و شرایط فعلی قطعا ما با افزایش قیمت مسکن در سال 98 روبرو خواهیم شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار