مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر معماری و شهرسازی راه و شهرسازی هرمزگان مطرح کرد :

پرداخت تسهیلات به بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکونی بافت فرسوده در هرمزگان

عصر ساختمان:مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان از پرداخت تسهیلات به بیش از ۱۵۰۰واحد مسکونی در بافت فرسوده هرمزگان خبرداد.

پرداخت تسهیلات به بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکونی بافت فرسوده در هرمزگان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم، ابراهیم رستم‌گورانی، اظهار داشت: تمام افرادیکه که از سال گذشته تا کنون برای دریافت تسهیلات بافت‌های فرسوده نام نویسی کرده بودند به بانک‌های عامل معرفی شدند.

    وی در ادامه بیان داشت: بانک‌های ملی، ملت، مسکن و صادرات به عنوان بانک‌های عامل معرفی شدند و متقاضیان دریافت این تسهیلات برای تکمیل پرونده و مدارک مورد نیاز به اداره کل نوسازی و بهسازی بافت‌های شهری واقع در اداره کل راه و شهرسازی استان مراجعه کنند.

    مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه  و شهرسازی هرمزگان تصریح کرد: به هر واحد بافت فرسوده در بندرعباس 40 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 30 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است که این تسهیلات با سود 21 تا24 درصد و بازپرداخت 12 ساله است.

    رستم گورانی ادامه داد: یک سوم بافت بندرعباس را اسکان‌های غیر رسمی و بافت‌های فرسوده تشکیل داده است و اکنون هزار و 200 هکتار بافت فرسوده و هزار و 700 هکتار اسکان‌های غیر رسمی در بندرعباس وجود دارد.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود از شهرهای میناب و رودان  به عنوان دیگر شهرهای استان که از  بیشترین بافت فرسوده پس از بندرعباس برخوردار است نام برد و افزود: در سال جاری، طرح های جامعی برای شهرهای دارای بافت فرسوده در دست مطالعه قرار دارد.

    مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه  و شهرسازی هرمزگان  با اشاره به فرسوده بودن بافت مرکزی شهر بندرعباس گفت: نوارساحلی بندرعباس که به  محل تجمع فضاهای تجاری تبدیل شده شامل بافت فرسوده است که با همکاری شهرداری و اداره کل راه و  شهرسازی طرح بهسازی و نوسازی نما و منظر شهری در  این نقطه از شهر در دست مطالعه است.

    رستم گورانی با اشاره به اجرای مباحث کارشناسی طرح‌ها توسط شهرداری بندرعباس اظهار داشت: این طرح‌ها هم به لحاظ مرمت فضاها از جمله فضاهای تجاری، گردشگری و مهمانپذیر‌ها و هم به لحاظ نماهای شهری در حال مطالعه و مشاوره است و پس از تصویب در کمیسیون‌های مختلف،تا پایان امسال توسط شهرداری به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار