مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی:

تعادل بخشی بازار مسکن وظیفه قانونی وزارت راه و شهرسازی است

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تعادل بخشی بازار مسکن وظیفه قانونی وزارت راه و شهرسازی است گفت:ایجاد سیاست پابرجا و برنامه مستمر در جریان تولید مسکن به ویژه توسط بخش خصوصی جزو برنامه‌های محوری است.

تعادل بخشی بازار مسکن وظیفه قانونی وزارت راه و شهرسازی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح ٥٢٨ واحد مسکونی اقشار کم درآمد کوی کوثر اراک ضمن قدردانی از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ساخت پروژه بیان کرد: افتتاح امروز یک نمونه از پروژه‌های انتخابی دولت دوازدهم است که همواره در بخش مسکن بر روی آن تاکید دارد و رییس جمهوری نیز به طور ویژه آن را مطالبه و پیگیری می‌کند.

    اسلامی در ادامه با بیان اینکه تسهیل در عرضه مسکن هدف اصلی ما در این دوره محسوب می‌شود گفت: ایجاد سیاست پابرجا و برنامه مستمر در جریان تولید مسکن به ویژه توسط بخش خصوصی جزو برنامه‌های محوری ما بوده که هم اکنون در قالب برنامه عرضه و تولید ٤۰۰ هزار واحد مسکن دنبال می‌شود.

    وی افزود: مشارکت مردم و همچنین خیرین در بافت های مسکونی جدیدی که شکل می‌گیرد امری ضروری محسوب شده و همکاری‌ها باید به گونه‌ای شکل بگیرد تا تمامی نیازهای مسکونی منطقه به نحو احسن برآورده شود.

    این مقام مسئول با تاکید براینکه تعادل بخشی بازار مسکن وظیفه قانونی وزارت راه و شهرسازی در این مرحله به شمار می‌رود، گفت: ما باید در این مسیر با مراقبت از عرضه و تقاضا نیاز مسکن را با سیستم سنجش منظم دنبال کرده و برای پشتیبانی از تقاضا و مدیریت آن، شرایط عرضه را با تسهیل‌گری برای فعالان اقتصادی فراهم کنیم.

    اسلامی با اشاره به اینکه پیشنهادهای لازم از سوی وزارت راه و شهرسازی در بودجه سال ٩٨ در سرفصل تبصره ٨ قانون جهت ارائه تسهیلات کافی به خریداران مسکن به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است، گفت: بحث مسکن شهری و گسترش شهرهای جدید استان در صورت وجود استعداد و تأسیسات زیربنایی و همچنین احیای بافت فرسوده از طریق مسائل زیرساختی چون مسکن از مباحث مهم استان مرکزی به شمار می‌رود که باید دنبال شود.

    وی ادامه داد: طبق برنامه ٤۰۰ هزار واحدی مسکن، تعداد ٢ هزار و ٨٨ واحد به استان مرکزی اختصاص یافته که تلاش داریم براساس زمان‌بندی اعلام شده اجرایی شود.

    وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در بافت‌های فرسوده باید در حوزه روبنایی مسکن و فضای کسب و کار، کار شده و گسترش یابد چراکه در این صورت سرمایه‌گذاری در سرانه‌ها به صورت خود به خود انجام شده و از حاشیه‌نشینی جلوگیری می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار