مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه‌ مجلس اعلام کرد

پرداخت ۶۰۰۰ میلیارد تومان مالیات توسط بنیاد مستضعفان در ۱۳ سال

عصر ساختمان- عضو کمیسیون برنامه و بودجه‌ مجلس با اشاره به عملیات جهادی بنیاد مستضعفان در رفع محرومیت و اشتغال پایدار روستایی، گفت: بنیاد از سال ۸۴ تاکنون ۶۰۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده است.

پرداخت ۶۰۰۰ میلیارد تومان مالیات توسط بنیاد مستضعفان در ۱۳ سال
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی‌ با اشاره به جلسه ریاست و مدیران بنیاد مستضعفان با اعضای فراکسیون اشتغال مجلس بیان کرد: در این جلسه‌ ریاست بنیاد توضیحاتی در خصوص بنیاد مستضعفان و عملکرد آن ارائه کرد.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به گزارش ارائه شده توضیح داد: بنیاد مستضعفان ‌‌به عنوان نهادی انقلابی با شخصیت حقوقی مستقل با اتکاء به درآمد شرکت‌های تحت پوشش، فعالیت محرومیت زدایی را به انجام می‌رساند، هدف از تشکیل بنیاد کمک به ارتقاء سطح زندگی مادی، معنوی و فرهنگی مستضعفان و محرومان است.

    جهت‌گیری 6گانه بنیاد در دوره جدید مدیریت

    وی اظهار داشت: از تیر ماه سال 93‌ جهت‌گیری‌های 6گانه ‌مبنای اقدام و عمل در بنیاد قرار گرفته است و هدف این جهت‌گیری‌ها استفاده حداکثری از سود بنیاد برای انجام خدمات اجتماعی و فرهنگی است.

    جعفرزاده ایمن‌آبادی‌ با بیان اینکه از مهمترین جهت‌گیری‌های بنیاد آبادانی و پیشرفت منطقه‌ای مناطق محروم به عنوان یک الگوی اساسی در جغرافیای فقر است، گفت: بر این اساس قلعه گنج اولین منطقه بود که از سال 94 در این طرح قرار گرفته است و اجرای طرح در قلعه گنج منجر به کاهش چشمگیر بیکاری و آسیب‌های اجتماعی شده، در 12 منطقه دیگر کشور هم طرح آبادانی و پیشرفت آغاز شده است.

    ‌این نماینده مجلس ‌گفت:‌ تعداد هلدینگ‌های بنیاد از 22 به 10 و شرکت‌ها از 214 به 169 رسیده است؛ در راستای کمک به اقشار محروم تاکنون حدود 75 هزار ملک به صورت رایگان با مساحت حدود 185 میلیون مترمربع و ارزش 1400 میلیارد تومان به متصرفان واگذار شده است.

    شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد در مناقصات زیر 100 میلیارد تومان ورود نمی‌کنند

    وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان توجه ویژه‌ای به تعهدات قانونی دارد، دراین باره گفت: بنیاد از سال 84 تاکنون حدود 6 هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده است؛ همه شرکت‌های بنیاد تحت حسابرسی قرار می‌گیرند، در حوزه فعالیت‌های اقتصادی و با توجه به عدم دریافت بودجه از دولت در جهت گیری‌های جدید بنیاد سعی کرده است مزاحمتی برای بخش خصوصی در این حوزه نداشته باشد از جمله به شرکت‌های بنیادی ابلاغ شده است که از شرکت در مناقصات زیر 100 میلیارد تومان خودداری کنند.

    200 میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغالزایی در مناطق محروم

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه جهت گیری‌های دیگر بنیاد کمک به موضوع اشتغال در مناطق روستایی و محروم است، اظهار داشت: بر این اساس با مشارکت معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، استانداری‌ها، بانک سینا و بنیاد علوی تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده که بر این اساس حداقل مبلغ 200 میلیارد ریال برای هر استان تسهیلات منظور شده است که از سه سال پیش تاکنون 2865 طرح مصوب شده تعداد 1552 طرح به بهره برداری رسیده که منجر به ١۰٨٢5 نفر اشتغالزایی شده است.

    جعفرزاده ایمن آبادی ‌ ادامه داد: ‌بنیاد ‌در سال‌های 96و 97 در مناطق زلزله زده برای ساخت واحد‌های مسکونی 306 هزار تن سیمان به صورت بلاعوض اختصاص داده است.

    این نماینده مجلس با بیان اینکه سهم بنیاد از GDP کشور حدود 0،8 درصد است، ادامه داد: کمک به ساخت 1300 کلاس درس با مشارکت 50 درصدی سازمان نوسازی توسعه و تجهیزات مدارس که تاکنون 300 کلاس به اتمام رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار