مدیران خودروعصر اعتبار

دستگیری اعضای باند سارقین منازل شمال شهر تهران

عصر ساختمان- ئیس پلیس تهران بزرگ، از دستگیری باند سارقان سابقه دار و حرفه‌ای منزل خبر داد که پس از شناسایی محل‌های سرقت در شمال و شمال غرب تهران اقدام به سرقت می‌کردند.

دستگیری اعضای باند سارقین منازل شمال شهر تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از میزان، سردار حسین رحیمی در توضیح این خبر اظهار داشت:در پی چندین فقره سرقت منازل در شمال و شمال غرب تهران بویژه در محدوده حوزه کلانتری 134 شهرک قدس، موضوع به صورت ویژه جهت شناسایی و دستگیری این گروه از سارقان در دستور کار مأموران کلانتری 134 قرار گرفت.

    یکی از مالباختگان با حضور در کلانتری 134 شهرک قدس در اظهاراتش به مأموران عنوان کرد: با توجه به تصاویر دوربین‌های مداربسته، سارقان ساعت 20:37 وارد منزل بنده شده و 20:57 با سرقت تمامی اموال داخل گاوصندوق شامل پول، ارز، طلا و جواهرات به ارزش تقریبی 400 میلیون تومان خانه را ترک کردند". مالباخته‌ای دیگر نیز در اظهاراتش به مأموران گفت:: "بنده به همراه اعضای خانواده در مسافرت بودم که با تماس همسایه‌ها متوجه شدم که خانه ام مورد سرقت قرار گرفته است؛ در مراجعت به خانه متوجه شدم که سارقان با تخریب درب منزل اقدام به سرقت بیش از 100 میلیون تومان طلا و ارز از داخل خانه کردند ".

    با انجام اقدامات ویژه پلیسی و بهره گیری از تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته‌های چندین محل سرقت، موفق به شناسایی گروهی از مجرمین سابقه دار در ارتکاب جرایم مختلف شدند. مأموران اطلاع پیدا کردند که اعضای این گروه از سارقان، مجموعه‌ای از جرایم مختلف را در سوابق خود دارند؛ از جمله شش عضو این گروه دارای سابقه ارتکاب جنایت و قتل عمد هستند که پس از اخذ رضایت اولیای دم و سپری شدن محکومیت از زندان آزاد شدند؛ همچنین در بررسی سوابق اعضای شناسایی شده این گروه از سارقان، مأموران اطلاع پیدا کردند که این شخص تاکنون 65 بار به اتهام ارتکاب جرایم مختلف از سوی پلیس دستگیر و روانه‌ی زندان شده است.

    با شناسایی تمامی اعضای این گروه از سارقان و نهایتا شناسایی مخفیگاه آن‌ها در خانه‌ای ویلایی در منطقه صفادشت، مأموران کلانتری 134 شهرک قدس ضمن هماهنگی با مقام قضایی و طی یک عملیات ضربتی اقدام به دستگیری 13 مرد و 2 خانم عضو این گروه از سارقان منازل کردند. در همان تحقیقات مقدماتی مشخص شد که اعضای خانم این گروه از سارقان منزل، وظیفه شناسایی محل‌های سرقت را بر عهده داشته و به شیوه پرسه زنی و زاغ زنی، خانه‌هایی را که ساکنان آن در محل سکونتشان حضور نداشتند شناسایی و در ادامه، دیگر اعضای گروه سرقت از منازل را انجام می‌دادند.

    با دستگیری متهمان و اعتراف صریح آن‌ها به ده‌ها فقره سرقت منزل در شمال و شمال غرب تهران، مأموران موفق به شناسایی بیش از 14 محل سرقت شدند که در ادامه متهان جهت ادامه تحقیقات و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی، در اختیار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

    سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت:: تمام سارقان بویژه سارقان خشن که زمینه سلب آرامش و امنیت شهروندان می‌شوند بدانند که پلیس با قاطعیت با افرادی که بخواهند نظم و امنیت شهر و شهروندان را برهم بزنند برخورد خواهد کرد و پلیس در این خصوص با هیچ فردی شوخی ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار