مدیران خودروعصر اعتبار

نماینده رئیس اتاق اصناف ایران خبر داد:

اخذ اقامت، علت خرید هشت هزار واحد مسکونی در ازمیر ترکیه

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون تخصصی مشاوران املاک اتاق اصناف ایران گفت: در ۱۰ ماهه امسال ایرانیان به امید اخذ اقامت در ترکیه هشت هزار واحد مسکونی در شهر ازمیر خریده اند.

اخذ اقامت، علت خرید هشت هزار واحد مسکونی در ازمیر ترکیه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، مصطفی قلی خسروی روز شنبه در نشستی با خبرنگاران افزود: این اقدام برای خرید در حالی است که دولت ترکیه برای خریداران ملک در این کشور که باید 2 سند داشته باشد، اقامت نمی دهد.
    وی با بیان اینکه «در عجب هستم چرا ایرانیان برای خرید ملک به خارج از کشور می روند»، گفت: سند اول ملک را در ترکیه شهرداری ها صادر می کنند و دومین سند نیز پس از اقامت در این واحد مسکونی صادر می شود و برای دریافت سند دوم خریدار حتماً باید در این واحد مسکونی ساکن و در ترکیه زندگی کند.
    رئیس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: وقتی که ایرانیان شتابزده در گرجستان ملک خریداری کردند، اعلام کردیم که هموطنان سرمایه های خود را به این کشور منتقل نکنند و هم اکنون به علت قانون ممنوعیت خرید ملک در این کشور، هیچ یک از اتباع خارجی از جمله ایرانیان نمی توانند واحدهای مسکونی خود را در این کشور بفروش برسانند.
    خسروی با بیان اینکه هیچ مشاور املاکی در کشور اجازه فروش واحدهای مسکونی خارج از کشور را ندارد، گفت: در صورتی که اتحادیه مشاوران املاک از این موضوع مطلع شود، قانون با مشاوران املاک برخورد خواهد شد.
    به گفته وی، هر کس که در دبی، کویت، باکو و برخی از کشورهای جهان ملک خریده، مالباخته شده است؛ توصیه اکید ما این است که هموطنان سرمایه های خود را در داخل کشور سرمایه گذاری کنند.

    ** سال آینده بازار مسکن ثبات خواهد داشت
    رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران در ادامه با اشاره به افزایش قیمت های مسکن یادآور شد: در نظام اسلامی ایران تاکنون شاهد جهش قیمت مسکن در سال های 68، 86، 91 و 97 بودیم که علت آن هم رشد قیمت ارز، طلا، بورس و حامل های انرژی بوده است.
    به گفته خسروی، در سال 91 و 97 به علت افزایش قیمت ارز شاهد جهش قیمت مسکن در کشور بودیم و پیش بینی ما این است که در سال آینده با ثبات قیمت مسکن جهش قیمت ها نخواهیم بود و رشد قیمت مسکن در کشور زیر نرخ تورم خواهد بود.
    خسروی در ادامه از برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی املاک و مستغلات با حضور بیش از 40 شرکت داخلی و خارجی خبرداد و گفت: این نمایشگاه روزهای 10 تا 13 اسفندماه سال جاری برگزار می شود و تمام تلاش ما این است که در این نمایشگاه خریداران بتوانند ملک مورد نیاز خود را از طریق مشاوران املاک 10 درصد زیر قیمت بازار خریداری و قراردادهای خود را منعقد کنند.

    ** کاهش معاملات مسکن در کشور و تهران
    خسروی با اشاره به کاهش معاملات مسکن در کشور نسبت به سال گذشته، گفت: از یکم فروردین 96 تا 30 بهمن ماه 96 در مجموع برای خرید و فروش و اجاره واحدهای مسکونی در سطح کشور یک میلیون و 229 هزار و 115 فقره قرارداد در دفاتر مشاوران املاک با دریافت کد رهگیری ثبت شد بنابراین در مدت مشابه امسال شاهد کاهش چهار درصدی هستیم.
    وی یادآور شد: امسال در این مدت 645 هزار و 555 مبایعه نامه و 525 هزار و260 مورد قرارداد اجاره در دفاتر مشاوران املاک کشور تنظیم شده که در مقایسه با سال گذشته 7 درصد در مبایعه نامه و 14 درصد در اجاره نامه کاهش نشان می دهد.
    رئیس اتحادیه مشاوران املاک بیان کرد: از اول فروردین تا 30 بهمن ماه پارسال در مجموع در شهر تهران 398 هزار و 619 فقره قرارداد خرید و فروش و اجاره در دفاتر مشاوران املاک به ثبت رسیده که با مقایسه آن با آمار امسال از کاهش 24 درصدی معاملات در پایتخت حکایت دارد.
    به گفته وی، در بخش خرید و فروش معاملات 31 درصد و در بخش اجاره واحدهای مسکونی 16 درصد کاهش را از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه شاهد هستیم.

    ** مالیات بر عایدی سبب افزایش قیمت مسکن می شود
    وی با بیان اینکه اجرای مالیات بر عایدی در حوزه مسکن سبب افزایش قیمتها می‌شود، افزود: ما بسیار خوشبین هستیم که سال آینده قیمت ها ثبات خواهد داشت و نتیجه آن رونق در حوزه ساخت و ساز خواهد بود که این باعث رونق 174 شغل کلیدی در کشور خواهد بود.
    خسروی بر افزایش سقف تسهیلات مسکن تاکید کرد و گفت: تسهیلات هرچه در اختیار خریداران باشد کم است و اگر بتوانیم 80 در صد ارزش ملک را وام دهیم، شاهد افزایش رشد معاملات در کشور خواهیم بود.
    وی در خصوص دریافت کمیسیون توسط مشاوران املاک گفت: مشاوران املاک تا سقف معاملات 500 میلیون تومان باید نیم درصد کمیسیون دریافت کنند و از از 500 میلیون تومان گذشته حق کمیسیون آنها یک چهارم است.
    رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه من به غیر از ایران تابعیت هیچ کشوری را ندارم، گفت: پیشنهاد ما به اتاق اصناف این است که حق کمیسیون مشاوران املاک بدون سقف مشخصی یک درصد محاسبه شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار