مدیران خودروعصر اعتبار

توسط انبوه سازان ایرانی صورت می گیرد؛

ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب شهرک سازی در سوریه

عصر ساختمان- رهبر گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را در قالب شهرک سازی در سوریه می‌سازیم،

ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب شهرک سازی در سوریه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج رهبر نائب رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران با بیان این که روی صدور خدمات فنی مهندسی تمرکز کرده ایم، اظهار کرد: باید به کمک دولت این موضوع را تقویت کرده و آنرا پیش ببریم.

    نائب رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران ادامه داد: در سفر اخیر به سوریه در این رابطه پروتکل‌هایی امضا شده است که می‌توان به حوزه ساختمان، گردشگری، کشاورزی نام برد.

    وی با بیان این که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته 200 هزار واحد مسکونی را در قالب شهرک سازی در سوریه می‌سازیم، افزود: در زمان وزارت علی نیکزاد در وزارت راه و شهرسازی قبل از شروع جنگ به سوریه رفته بودیم و پروتکلی را امضا کرده بودیم. اما این سری با توجه به اعتمادی که ایرانی‌ها وجود دارد و در واقع مدیون ما هستند این تعداد واحد مسکونی عمدتا در دمشق ساخت خواهد شد.

    عضو هئیت مدیره تشکل تابش در ادامه با بیان این که با اشاره به این که قطری‌ها و عربستانی‌ها به ترتیب 2 و 7 میلیارد دلار برای سوری‌ها خط اعتباری در نظر گرفته اند، گفت: ولی با این حال سوری‌ها خیلی تمایل شدیدی دارند که ایرانی‌ها در آنجا کار کنند و ایران برای کار کردن در این کشور به گفته مسئولان آن در "اولویت اولویت" قرار دارد.

    رهبر بیان کرد: 25 تا 30 میلیارد ظرفیت صادرات غیرنفتی داریم که هم اکنون حدود 2.5 میلیارد دلار صادرات داریم. این را باید تقویت کنیم به طوری که بتوانیم آنرا به بالاتر از 30 مییلیارد دلار افزایش دهیم. باید از سایر کشور‌ها از جمله ترکیه الگوبرداری کنیم، دولت باید مشوق‌های صادراتی، ضمانت نامه‌ها و ... را با جدیت اجرا کند.

    وی با یادآوری سفر رئیس کل بانک مرکزی به سوریه گفت، افزود: باید شعب بانکی ایرانی در سوریه داشته باشیم تا مشکلی برای جابجایی پول وجود نداشته باشد. رئیس کل بانک مرکزی قول 100 درصدی برای برقراری تبادلات بانکی با سوریه داده است.

    وی از امضای تفاهمنامه با عراقی‌ها جهت راه اندازی شعب بانکی خبر داد و گفت: بیشترین مسئله ما تضمین سرمایه است که دولت باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد، از این رو از دولت سوریه و دولت خودمان در این رابطه انتظار داریم.

    وی همچنین از درخواست سوری‌ها برای ورود فناوری‌های ساخت مسکن خبر داد و اظهار کرد: در بلوک شرق، آسیای میانه، سلیمانیه و ردستان عراق سابقه ساخت و ساز مسکن داریم، اما به دلیل نبود حمایت‌های دیپلماسی خیلی موفق نبوده است.

    نائب رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران با اشاره به این که برای حضور در سوریه باید شرکت‌های دارای صلاحیت باشند تا آنجا آبروریزی نشود درباره کارت اعتباری مصالح ساختمانی تصریح کرد: وزیر سابق راه و شهرسازی برنامه‌ای برای تولید مسکن نداشت. در 3 سال اخیر حدود 3.5 میلیون واحد انباشت تقاضا داریم. وقتی کمبود باشد افزایش قیمت 100 درصد خواهد بود. وقتی عرضه کم بوده باید انتظار افزایش قیمت را داشته باشیم.

    رهبر گفت: اگر برنامه ساخت 400 هزار واحد مسکونی عملیاتی شود می‌توان به نزدیک شدن به تناسب عرضه و تقاضا امیدوار بود. البته باید سایر عوامل فعال در بخش مسکن بتوانند سالانه حدود یک میلیون واحد مسکونی را بسازند.

    وی همچنین گفت: از جامعه مهندسی می‌خواهیم به کمپین "نه به ارزان فروشی خدمات مهندسی" بپیوندند.
    مهندسان در مضیقه هستند

    شمس نوبخت عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت نیز در این نشست با بیان این که هدف ما ارائه خدمات بهتر به ملت ایران است، اظهار کرد: هنوز نتوانسته ایم به هدف تعیین شده برسیم، البته با بخش خصوصی می‌توانیم خیلی راحت به هدف صادرات غیرنفتی دست یابیم.

    وی بیان کرد: در حال حاضر مهندسان کشور به لحاظ اشتغال در مضیقه هستند و باید بتوانیم خدمات فنی مهندسی را صادر کنیم.
    خدمات مهندسی با مسئولیت‌ها همخوانی ندارد

    فهیمی درباره پیام رهبر معظم انقلاب گفت: این پیام فصل الخطابی برای همه است و باید بتوانیم به مدیران و تصمیم سازان برای ارتقای شاخص‌های اقتصادی کشور مشاوره مناسبی بدهیم.

    وی با بیان این که میانگین عمر مفید ساختمان در ایران یک سوم کشور‌های دیگر است، تاکید کرد: برای ارتقای عمر ساختمان‌ها نیازمند شنامه فنی ساختمان هستیم؛ اما در اینجا یک باگ بسیار بزرگ به نام عدم تناسب خدمات مهندسی با مسئولیت محوله است.

    وی با اشاره به امضای تفاهمنامه کارآفرینی ایران با هندی ها، گفت: بر این اساس باید بنگاه‌های خصوصی فعال‌تر شوند و همزمان نیز دولت حمایت‌های بیشتری از این بخش و سرمایه گذاران را به عمل آورد.

    وی با بیان این که تعیین تکلیف FATF می‌تواند از بار روانی این موضوع بر جامعه بکاهد، افزود: ارتباط دانشگاه و صنعت یکی از ضرورت‌های کنونی امروز کشور است که تلاش می‌کنیم در این حوزه فعال باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو