مدیران خودروعصر اعتبار

۳۲۷ هزار نفر در حاشیه شهر زاهدان سکونت دارند

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: بازنگری در طرح ها و برنامه های حوزه زمین و مسکن شهرها ضروری و در این رابطه انجام طرح های جامع و نو در پیشبرد این امر مهم است.

۳۲۷ هزار نفر در حاشیه شهر زاهدان سکونت دارند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، علی نبیان در نشست ستاد استانی بازآفرینی شهری سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به کمبودات بسیار در حوزه شهری در سیستان و بلوچستان باید تلاش های بیشتری در این حوزه انجام شود.

    علی نبیان ادامه داد: توجه به کمبود امکانات شهری و تفاوت این حوزه با سایر مناطق کشور می طلبد تلاش بیشتری در این زمینه در مناطق سیستان و بلوچستان صورت پذیرد.

    وی تصریح کرد: با بازدیدی که از مناطق حاشیه ای زاهدان انجام شد حتما مشکلات این مناطق در جلسه وزارت راه و شهرسازی، بررسی و پیگیری می شود.

    وی اظهار کرد: ایجاد یک برنامه منسجم و طرح مناسب راهکاری برای سامان دادن به این مساله است.

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: این امر تلاش بیشتر شهرداری ها و روی کار آمدن تمام ارگان ها دولتی و غیر دولتی را می طلبد.

    پربار شهردار زاهدان هم با اشاره به اینکه 327 هزار نفر در حاشیه شهر سکونت دارند، گفت: این قسمت از شهر نیاز به بازسازی و بهسازی دارد زیرا منازل اینجا در برابر ضعیف‌ترین زلزله هم استقامتی ندارند و در صورتی که اتفاقی بیفتد؛ خسارت جبران ناپذیر خواهد بود.

    معاون شهرسازی و معماری طراحی شهر وزارت راه و شهرسازی هم گفت: باید به چرایی مهاجرت ها و ایجاد حاشیه نشینی توجه کرد اینکه چه عواملی سبب می شود این مهاجرت ها شکل گیرد.

    فرزانه صادق مالواجرد ادامه داد: خشکسالی، نبود امکانات در مبدا، شغل و در آمد از جمله عواملی است که باعث مهاجرت افراد از روستاها و مناطق کم برخوردار دیگر به حاشیه شهر ها می شود.

    وی بیان کرد: طرح و برنامه های ویژه ای در این زمینه با در نظر گرفتن تمام جوانب شهری برای برون رفت از این مساله باید در دستور کار قرار گیرد.

    معاون شهرسازی و معماری طراحی شهر وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: ساماندهی و قدر دانستن اراضی و زمین های شهری و داشتن برنامه مدون برای آنها در حوزه باز آفرینی شهری بسیار مهم است.

    وی تصریح کرد: طرح های آماده سازی مسکن و تامین خدمات از جمله مشکلاتی است که در تمام حاشیه شهری دنیا وجود دارد و منحصر به شهر و منطقه خاصی نیست.

    معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور نیز گفت: 2 میلیون واحد روستایی در کشور مقاوم سازی شده است.

    محمدجواد حق شناس ادامه داد: مردم به عنوان ظرفیت های بسیار مهم می توانند نقش موثری در باز آفرینی شهری و روستایی ایفا کنند.

    وی بیان کرد: نظارت فنی و دادن تجهیزات برای ساخت بافت های شهری بسیار مهم است بنابراین از تمام ارگان‌ها درخواست می شود در این زمینه ورود کنند.

    مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز گفت: توسعه شهر نشینی در سالهای اخیر نسبت عکس داشته و هم اینک 75 درصد جمعیت کشور شهرنشین هستند.

    پژمان تصریح کرد: مردم به عنوان یکی از ظرفیت های مناسب در این حوزه شناخته می شوند که همکاری آنان در این زمینه بسیار تاثیر گذار است‌.

    مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: برای اینکه شهری مناسب داشته باشیم باید خودمان دست به کار شده و منتظر کمک از جاهای دیگر نباشیم‌.

    وی ادامه داد: امروزه برای اینکه به شرایط مطلوبی در حوزه شهری برسیم نیاز به همکاری تمام ارگان ها داریم‌.

    پژمان تصریح کرد: در حوزه باز آفرینی شهری نیاز است یک برنامه و طرح مناسبی وجود داشته باشد تا با استفاده از آن از نقاط ضعف و قوت خود آگاه شویم‌.

    وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت خیران و دعوت از آنان بویژه در حوزه مدرسه سازی در حاشیه شهرها بسیار مهم است و مدیران این امر باید در این زمینه بیشتر کار کنند.

    مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: نباید منحصر به درآمد دولت بود و باید از ظرفیت های درونی که در اختیار داریم به بهترین شکل استفاده کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار