مدیران خودروعصر اعتبار

کابوس مسکن جوانان استرالیایی

عصر ساختمان- نسل جوان استرالیایی ها به دلیل تقسیم ثروت ناعادلانه می تواند در انتخابات آتی این کشور در ماه مه با تغییر دولت، در تصمیم گیری ها نقش مهمی ایفا کند.

کابوس مسکن جوانان استرالیایی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصاد برتر، حزب جناح چپ، معتقد است که از تخفیف مالیاتی برای سرمایه گذاران ملکی باید جلوگیری بعمل آید چرا که همین امر باعث شده تا قیمت های مسکن سر به فلک کشیده و بسیاری از جوانان استرالیایی ها توان خرید خانه نداشته باشند.

    لذا به گفته تحلیلگران سیاسی دانشگاه ملی استرالیا، جوانان استرالیایی برای ایجاد اصلاحات در تصمیمات دولتی بطور یقین در انتخابات شرکت خواهند کرد تا قوانینی به نفع خود را به اجرا درآورند.
    با اینکه استرالیا برای 27 سال متمادی از رکود اقتصادی در امان مانده است اما ظاهرا توزیع ناعادلانه ثروت و سهم بیشتری که افراد مسن در این کشور تعلق می گیرد، باعث خواهد شد تا نسل جوان سهم اندکی از ثروت ملی داشته باشد.
    طبق آماری که مؤسسه Grattan،اعلام کرده است: در خانوارهایی که افراد بالای 65 تا 74 ساله را شامل می شود، به طور میانگین 566،000 دلار در سال 2015-2015 ثروتمندتر از گروه سنی 12 ساله بودند.

    قدیمی های طلایی
    از سوی دیگر خانواده های مسن تر استرالیایی، طبق گفته اداره آمار استرالیا، بیشترین ثروت این کشور را در اختیار دارند.
    به گفته دانیل وود، اقتصاددان مؤسسه تحقیقاتی ملبورن، چنین تمرکز ثروتی در میان استرالیایی های سالمند می تواند به اقتصاد آسیب جدی برساند. به عنوان مثال، جوانان استرالیایی به دلیل آنکه در خانه هایی که ارزانتر باشند و اجاره کمتری بپردازند ساکن می شوند و این امر باعث می شود که از محل کارشان در شهر دور باشند و مجبور هستند تا مسیر طولانی را برای رسیدن به محل کار خود طی کنند و به این ترتیب فرصتی برای انجام کار دوم و کسب درآمد بیشتر برایشان وجود ندارد. به این ترتیب تنها جوانان استرالیایی دهه قبل موفق به خرید مسکن شده اند و برای نسل جدید این امکان وجود ندارد.
    در حالی که قیمت ها از اواسط سال 2017 به 12 درصد کاهش یافته است، اما هنوز قیمت خانه های متوسط سیدنی بیش از 900،000 دلار است و این شهر سومین بازار مسکن ارزان قیمت است . تنها 45 درصد از افراد 25 تا 34 ساله، خانه خودشان را دارند، که از دهه 1980 تعداد افراد صاحب خانه، به میزان 16 درصد کاهش یافته است.
    تصمیماتی مانند پرداخت یارانه برای اجاره مسکن و ساخت 250،000 خانه جدید، به سرمایه گذاران اجازه می دهد هزینه های مالکیت اجاره را به عنوان کسر مالیات بر درآمد های دیگر، استفاده کنن. طبق اخبار منتشر شده اگر کاندیدای انتخاباتی سیاست هایی برای حمایت از جوانان 18 تا 34 ساله داشته باشد از آرای بیشتری برخوردار خواهد بود.
    “کار” کاندیدای انتخابات آتی ریاست جمهوری استرالیا به جوانان قول داده است تا به شرط پیروزی در انتخابات، تا بازپرداخت مالیات پرداخت شده به سهامداران را به عنوان سود سهام بین آنان تقسیم کند. وی می گوید پایان دادن به بازپرداخت ها، که توسط دولت لیبرال ملی در سال 2001 معرفی شده، بودجه 56 میلیارد دلاری را در دهه آینده صرفه جویی می کند و بار مالیاتی قشر جوان را کاهش می دهد.
    هزینه های دولت استرالیا به طور فزاینده ای بر نسل های قدیمی تمرکز دارد
    کار، که بر خلاف حکومت دارای مجموعه ای برای جوانان است، همچنین متعهد به اقدامات هماهنگ تر برای جلوگیری از انتشار کربن و حمایت از انرژی های تجدید پذیر است. موریسون، دولت فعلی، با اعتراضات در سراسر کشور از کودکان مدرسه مواجه شده است.
    بررسی های مؤسسه Grattan نشان از “قطب بندی شدید” میان رای دهندگان دارد بطوری که جوانان به طور فزاینده ای از حزب کارگران حمایت می کنند و افراد سالخورده حامی محافظه کاران هستند تا همچنان توزیع ثروت همانند سالهای پیش به نفع آنان تمام شود. مسانل کلیدی برای جوانان رای دهنده ،همانند: مقرون به صرفه بودن مسکن، هزینه های آموزشی و دستمزدهای راکد از اهیمت خاصی برخوردار هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار