مدیران خودروعصر اعتبار

یک کارشناس بازار مسکن در گفت و گو با عصر ساختمان :

بعد از اتمام مسکن مهر مشکلات آن ادامه خواهد داشت

عصر ساختمان- علاوه بر این مشاهد می کنیم که گاه مسکن مهر دچار برداشت های شخصی نیز شده و این امر سختی کار را دو چندان کرده است. این دو عامل باعث شد تا امروز ساختمان های بی کیفیتی ساخته شوند که بعضی از آن ها در حال فرو ریختن هستند.

بعد از اتمام مسکن مهر مشکلات آن ادامه خواهد داشت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱:۰۰

    مسکن نقش ویژه‌ای در زندگی مردم دارد و برخی از افرادی که اقدام به خرید واحدهای مسکن مهر کرده‌اند، تمام دارایی و پس‌انداز خود را به این کار اختصاص داده‌اند، اما تأخیر در واگذاری این واحدها موجب به هم خوردن نظم زندگی و سردرگمی این افراد شده است.امروز نیز عده ایی از متقاضیان مسکن مهر پردیس در اعتراض به مشکلات موجود و عدم تحویل به موقع واحدها جلوی درب مجلس تجمع کردند.
    محمد علی پورشیرازی کارشناس بازار مسکن در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری عصر ساختمان به آسیب شناسی مسکن مهر پرداخت و با بیان این که مسکن مهر از ابتدا هم مردمی و برای مردم نبود؛ گفت: مسکن مهر از همان ابتدا اهداف سیاسی داشت و به بدترین شکل ممکن در کشور اجرا شد به خصوص مکان یابی آن بسیار اشتباه بود. ساخت مسکن مهر در اطراف تهران منجر به افزایش جمعیت این کلان شهر و در نتیجه افزایش میزان مشکلات شد.
    وی با تاکید بر این که مسکن مهر دچار برداشت های سیاسی شده است؛ گفت: علاوه بر این مشاهد می کنیم که گاه مسکن مهر دچار برداشت های شخصی نیز شده و این امر سختی کار را دو چندان کرده است. این دو عامل باعث شد تا امروز ساختمان های بی کیفیتی ساخته شوند که بعضی از آن ها در حال فرو ریختن هستند.
    وی درباره جانمایی نامناسب مسکن مهر نیز گفت: ایران فقط تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز نیست. مسکن مهر باید در راوند کرمان و در شهرهای جنوبی ساخته می شد تا کشاورزی این شهرها
    نه تنها از بین نرود بلکه رونق بگیرد. اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.من مهندس کشاورزی را می شناسم که در تهران پارکبان است .این از تبعات مدیریت و برنامه ریزی اشتباه است.
    این کارشناس بازار مسکن ادامه داد: با اشاره به این که مسکن مهر بیشترین صدمه را به بازار مسکن زد؛ تصریح کرد: تا سال 83 بازار آرام بود؛ اما با راه اندازی مسکن مهر و در سال های 85 و 86 به ناگهان با افزایش 3 برابری قیمت ها مواجه شد. با شروع مسکن مهر آرامش از جامعه گرفته شد و تب و تاب خرید خانه مردم را فرا گرفت.
    پورشیرازی با اشاره به این که وزیر مسکن چاره ای جز ادامه این راه ندارد، اظهار داشت: به هر حال راهی که به اشتباه شروع شده باید پایان یابد و وزیر نیز قول داده اند که امسال این طرح را تکمیل کنند.
    وی ادامه داد: مسکن مهر بالاخره تمام شده و دیر یا زود تحویل متقاضیان می شود اما این که بعد ها چه مشکلاتی پیش روی آن ها قرار دارد و متحمل چه سختی هایی می شوند بحث دیگری است.
    وی افزود: موضوع مهم دیگری که مورد غفلت قرار گرفته، توجه به بافت فرهنگی شهرهای جدید مسکن مهر است. هنوز در تهران که نسبت به دیگر شهرها سابقه آپارتمان نشینی طولانی تری دارد؛ مردم با قوانین آپارتمان نشینی آشنا نیستند و تنش های آپارتمانی ما بسیار زیاد شده است. از سوی دیگر قانون آپارتمان نشینی کشور در سال 1370 نوشته شده و قطعا نیاز به بازنگری و تصویب قوانین جدید دارد. این که مردمی با فرهنگ های مختلف و بدون آشنایی با قوانین و فرهنگ آپارتمان نشینی با یکدیگر در یک برج و آپارتمان زندگی کنند؛ قطعا مشکلاتی به دنبال خواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو