مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

ساخت ٢٥ هزار واحد مسکن مشارکتی در شهر جدید صدرا

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیأت مدیره شرکت تخصصی عمران شهرهای جدید ایران از احداث ٢٥ هزار واحد مسکن به شکل مشارکتی در شهر صدرا خبر داد.

ساخت ٢٥ هزار واحد مسکن مشارکتی در شهر جدید صدرا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، حبیب‌الله طاهرخانی بعدازظهر چهارشنبه هشتم اسفند در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی شرکت عمران شهر جدید صدرا گفت: در راستای سیاست دولت مبنی بر ایجاد ٤۰۰ هزار واحد مسکونی برای اقشار متوسط در کشور این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

    وی افزود: از مجموع ٤۰۰ هزار واحد پیش بینی شده، احداث ٢۰۰ هزار واحد بر عهده شهرهای جدید قرار داده شده که شهر صدرا از این میزان ١٢ درصد خواهد بود.

    طاهرخانی با بیان اینکه این واحدهای مسکونی با مشارکت بخش خصوصی انجام خواهد شد، افزود: در حوزه مسکن مهر نیز تمام تلاش‌ها باید معطوف به اتمام پروژه‌ها تا نیمه دوم سال آتی باشد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی از مدیرعامل شرکت عمران صدرا خواست با دقت مباحث مربوط به پروژهای مسکن مهر در شهر جدید صدرا را تا سال آینده تعیین تکلیف کند.

    طاهرخانی تصریح کرد: در راستای ملکی کردن سایت‌های مسکن مهر به عنوان یکی از سیاست‌های کلان و راهبردی اعلامی در کشور، منابع لازم در اختیار شرکت‌های شهرهای جدید قرار خواهد گرفت.

    وی  از رویکرد ایجاد مراکز محله به شکل یکپارچه با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در شهرهای جدید خبر داد و گفت: از آنجا که در شهرهای جدید بخش سکونت از ایجاد خدمات پیشی گرفته و در مقایسه با سکونتگاه‌های همجوار نیز به لحاظ شاخص های خدماتی عقب‌تر هستند، لذا برای جبران عقب ماندگی‌ها در حوزه خدمات در شهرهای جدید نیازمند حرکت‌های جهادی هستیم.

    رئیس هیأت مدیره شرکت تخصصی عمران شهرهای جدید ایران با بیان اینکه ایجاد مراکز محله به منظور جبران عقب ماندگی‌ها در بخش خدمات از محل منابع عمومی امکان‌پذیر نیست، گفت: طرح ایجاد مراکز محله که کلنگ ایجاد یکی از این مراکز امروز در شهر جدید صدرا به زمین زده شد، علاوه بر ایجاد رونق در ساخت و سازها باعث رعایت ساختارهای مرتبط با شهرسازی خواهد شد.

    طاهرخانی ادامه داد: برای شهرهای جدید ایجاد ٥۰ مرکز محله با دو هزار و ٤۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که ٢۰ مرکز محله در حال حاضر فرآیند انتخاب سرمایه‌گذار انجام شده و مابقی نیز تا اوایل سال آتی تعیین تکلیف خواهد شد.

    وی با بیان اینکه برای تسریع در ایجاد مراکز محله نیازمند حمایت مقامات ارشد استان فارس به ویژه استاندار هستیم، گفت: طرح تجدید نظر جامع شهر صدرا نیز در راستای ایجاد تحولات بیشتر در شهر صدرا باید سریعتر تصویب شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد که تعامل و هماهنگی همه جانبه در حوزه شهرداری، شورا و مدیریت شهری با شرکت عمران صدرا موضوع مهم و لازمه توسعه شهری در شهرهای جدید است.

    طاهرخانی عنوان کرد: معتقدیم شهرداری توانمند و قدرتمند به شهر جدید ارزش می‌دهد و در نبود یک شهردار توانمند قادر نخواهیم بود به ماموریت‌ها و مسئولیت‌ها عمل کنیم.

    وی، تغییر و تحولات انجام شده در شهر صدرا را نتیجه هم‌افزایی و همراهی شورا و شهرداری و سایر مراکز محله‌ای دانست و افزود: اگر این هماهنگی‌ها نباشد نمی‌توان برای توسعه پایدار گام‌های موثری برداشت. آغوش‌های شرکت‌های عمران شهرهای جدید برای همکاری همه دستگاه‌ها باز است . 

    رئیس هیأت مدیره شرکت تخصصی عمران شهرهای جدید ایران با بیان اینکه بخشی از انرژی و توان شهرسازی صرف انجام تعهدات پروژه‌های مسکن مهر در دولت تدبیر و امید شد، عنوان کرد: در طول دوران دولت یازدهم و دوازدهم یک میلیون واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان شد که در مقایسه با واگذاری ٦٧٥ هزار واحد مسکونی قبل از آن عملکرد قابل توجه به شمار می‌رود.

    طاهرخانی تاکید کرد: در شهرهای جدید تمام توان مالی و تشکیلاتی در اختیار پروژه‌های مسکن مهر گذاشته شده و امروز در شهر جدید صدرا انتظار می‌رود که آخرین پروژه مسکن مهر که به دلیل مباحث قضایی و اختلافات حوزه پیمانکاری به سرانجام نرسیده هرچه سریعتر پیگیری و تعیین تکلیف شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین خواستار توجه ویژه به حوزه ورزش در شهرهای جدید شد و خاطرنشان کرد: شهر صدرا باید از ظرفیت‌های خود در راستای ایجاد شهر پایدار و خود اتکا قدم بردارد.

    استاندار فارس تاکید کرد: مطالعات اتصال شهر جدید صدرا از طریق ایجاد تونل در مسیر تنگه خیاره به آزاد راه شیراز-اصفهان با هدف ایجاد کریدور ارتباطی در دستور کار شرکت عمران صدرا قرار گیرد.

    به گزارش ایسنا، عنایت‌الله رحیمی بعدازظهر چهارشنبه ٨ اسفند در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی شرکت عمران شهر جدید صدرا با بیان اینکه صدرا شهری رو به رشد بوده و از پتانسیل‌های ویژه‌ای برخوردار است، گفت: این شهر با هدف ایجاد یک شهر سبز احداث شد.

    وی با بیان اینکه این هدف باید مستمرا دنبال شود تا صدرا نسبت به شهرهای دیگر از این ویژگی شاخص برخوردار باشد، افزود: اگر قرار است کسی در حاشیه شیراز ساکن شود زمانی که ویژگی برجسته صدرا را ببیند در این شهر مستقر خواهد شد.

    استاندار فارس با بیان اینکه صدرا یک شهر دانشگاهی است که استقرار پردیس‌های دیگر در آن می‌تواند استمرار یابد، اظهار کرد که همخوانی صدرا با یک شهر سبز، دانشگاهی و درمانی از ویژگی‌های‌ بی‌نظیری است که باید از آن استفاده مطلوب شود.

    رحیمی ادامه داد: صدرا، شهر خلاق و جزو پنج شهر پایتختی کتاب است که می‌تواند به شهری فرهنگی هم تبدیل شود.

    وی همچنین با بیان اینکه اقدامات مطلوبی طی سال‌های گذشته به ویژه در دولت تدبیر و امید در شهر صدرا انجام شده، تاکید کرد که پروژه‌های در دست اجرا، بهره‌برداری شده و کلنگ‌زنی شده این شهر تداوم یابد .

    استاندار فارس به مشکل ورودی‌ها و فاضلاب‌های این شهر هم اشاره و خاطرنشان کرد: انتظار است شرکت عمران این شهر کمک کنند تا پروژه فاضلاب شرق آن سریع‌تر به نتیجه برسد.

    رحیمی خواستار گسترش فضای سبز صدرا شد و به تسریع در روند علمیات اجرایی اکو پارک این شهر تاکید کرد و گفت: فضای سبز شهر صدرا قابلیت تبدیل به یک برند دارد.

    وی همچنین به مشکل تعاونی‌های مسکن موجود در این شهر هم اشاره و ضمن تاکید بر رعایت حقوق‌های قانونی اعضا در چارچوب قوانین، عنوان کرد:  با رفع مشکل تعاونی‌ها زمینه ساخت و ساز، رونق و ایجاد اشتغال فراهم خواهد شد.

    استاندار فارس با تصریح بر اینکه شهر صدرا نیازمند فضاهای شاخص، ویژه و فاخر است، خواستار حرکت به سمت‌ شهری با ایده‌های خلاقانه شد.

    رحیمی بر ایجاد بسترهای لازم برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این شهر هم تاکید و اظهار کرد: شهر صدرا به عنوان یک شهر رو به رشد و پیشرو باید سرعت بیشتری مطرح شود.

    مدیرعامل شرکت عمران صدرا نیز در ادامه جلسه به روند اجرای پروژه‌های شاخص این شهر اشاره و خاطرنشان کرد:  خردادماه امسال عملیات اجرایی جاده باجگاه آغاز شد و تلاش مان بر بهره‌برداری از این پروژه استراتژیک مردادماه ٩٨ است .

    خلیل حاجی‌پور با بیان اینکه مسیر صدرا به شیراز تابستان سال آینده زیر ترافیک می‌رود، تاکید کرد که راهبرد اصلی این شرکت طی دو سال گذشته همگامی فرآیند توسعه اجتماعی فرهنگی با پروسه رشد جمعیت بود که متاسفانه رشد سریع جمعیت همزمان با توسعه تامین خدمات در صدرا اتفاق نیفتاده است.

    وی که معتقد است تقویت زیرساخت‌های ورزشی موجب شادابی و نشاط اجتماعی می‌شود و کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد، اظهار کرد که سال ٩٨، سال تحول در زیرساختها و پروژه‌های رو بنایی صدرا خواهد بود .

    مدیرعامل شرکت عمران صدرا بهره‌برداری از فاز اول مسیر صدرا دوکوهک تا خرداد ماه سال آینده را از جمله پروژه‌هایی عنوان کرد که با تکمیل آن شاهد توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای خواهیم بود.

    حاجی‌پور ادامه داد: دو پروژه شاخص خانه هنرمندان و  مصلی شهر صدرا نیز در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.

    وی خاطرنشان کرد: سیاست شهرهای جدید بر تعهد مجموعه حاکمیت و دستگاه‌های نظام برای توفیق این شهرها است که بر این اساس همه دستگاهها باید بر توسعه آن تمرکز کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار