مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امورمهندسی کمیته امداد:

۲۰هزارمددجوی کمیته امداد سال گذشته صاحب خانه شدند

پیش بینی رشد ۲۰درصد اعتبارات حوزه مسکن

عصر ساختمان- مدیرکل دفتر تامین مسکن و امورمهندسی کمیته امداد با بیان اینکه ۳۰هزار واحد مسکن مددجویی در حال احدث و تحویل است گفت: سال گذشته ۲۰هزار مددجوی تحت حمایت و نیازمند این نهاد صاحب خانه شدند که احداث برخی از این واحدها در سالهای گذشته آغاز شده بود.

۲۰هزارمددجوی کمیته امداد سال گذشته صاحب خانه شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، قادرصمدی با اشاره به اینکه بخش عمده واحدهای در حال احداث تا یکماه آینده تکمیل و تحویل مددجویان می‌شود گفت: حدود 60درصد از این واحدهای مسکونی درحال احداث روستایی و مابقی شهری هستند. کمیته امداد برای مسکن محرومان تا 200 میلیون ریال در شهرها و در روستاها تا 100 میلیون ریال کمک بلاعوض می‌کند.

    وی با بیان اینکه اولویت اساسی کمیته امداد در تامین مسکن مددجویان توجه به مناطق کم برخوردار و محروم است تصریح کرد: بسیاری از مددجویان تحت حمایت و نیازمند مسکن نیز دراستان‌های برخوردار ساکن هستند که کمیته امداد برنامه‌های ویژه‌ای برای خانه دار شدن آنان اجرا می‌کند. رویکرد امداد درحوزه تامین مسکن مددجویان توجه به خانواده‌های نیازمندی است که از محرومیت بیشتری برخوردارهستند.

    وی با اشاره به اینکه کمیته امداد در احداث و تعمیر مسکن مددجویان محرومیت خانوادگی و منطقه جغرافیایی مددجویان را در نظر می‌گیرد، افزود: این نهاد برای تامین مسکن مددجویان به استان‌هایی از محرومیت بالایی برخوردارند اعتبارات بیشتری نیز اختصاص می‌دهد. استان‌های ایلام، سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان و بشاگرد ضریب محرمیت بیشتری در حوزه مسکن دارند. این نهاد برای احداث مسکن مددجویان در مناطق شهری 250 میلیون ریال و در مناطق روستایی 150میلیون ریال تسهیلات بانکی ارائه می‌کند.

    مدیرکل دفتر تامین مسکن و امورمهندسی کمیته امداد یادآورشد: کمیته امداد نیازسنجی دقیق و کاملی از خانواده‌های نیازمند در حوزه مسکن انجام داده است، بطوری اطلاعات کاملی از اولویت‌های خانواده‌های فاقد مسکن و بافت‌های فرسوده در دست دارد. سال گذشته این نهاد 33هزار واحد عملکرد در زمینه فضای جانبی مسکن مددجویان از جمله احداث سرویس بهداشتی، حمام، تعمیر و تکمیل مسکن و انشعابات داشته است. به طور متوسط برای هر واحد مسکونی 150میلیون ریال تسهیلات درزمینه فضای جانبی مسکن مددجویان هزینه شده است.

    وی با بیان اینکه کمیته امداد دراحداث و بازسازی بافت‌های فرسود همه استاندارد‌های لازم دربرابرحوادث طبیعی از جمله زلزله و سیل را رعایت می‌کند اظهارداشت: به طور مثال تمامی واحدهایی که این نهاد دراستان‌های آذربایجان غربی، شهر مورموری در استان ایلام طی سال های گذشته احداث کرده است به دلیل مقاومت و رعایت استانداردهای لازم کمترین خسارت را در برابر زلزله داشته‌اند. یکی از اساسی‌ترین اهداف کمیته امداد در مسکن مددجویان پیشگیری و بازسازی واحدهای فرسوده است.

    صمدی ادامه داد: سال گذشته کمیته امداد 230میلیارد تومان اعتبار در حوزه تامین مسکن مددجویان هزینه کرده است که پیش بینی می‌کنیم این اعتبار امسال 15تا 20درصد رشد داشته باشد. همچنین سال گذشته 90میلیارد تومان از محل جمع آوری صدقات برای احداث، تکمیل و تعمیرمسکن مددجویان اختصاص داد شده است.

    وی با بیان اینکه 150هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد فاقد مسکن هستند افزود: براساس نیاز سنجی‌های انجام شده این حوزه برای تامین و تکمیل مسکن مددجویان تعداد خانوار فاقد مسکن در سال جاری به 90 هزار خانوار خواهد رسید. همه تلاش کمیته امداد این است که در مدت زمان کوتاه افراد فاقد مسکن را صاحب خانه کند.

    مدیرکل دفتر تامین مسکن و امورمهندسی کمیته امداد با بیان اینکه کمیته امداد و سپاه پاسداران با امضای توافقنامه‌ای به منظورساخت 20هزار واحد مسکن روستایی درمناطق محروم با یکدیگر همکاری می‌کنند گفت: براساس این توافقنامه مقررشده است، 20 هزار واحد مسکن مددجویی درمناطق محروم که مقاومت لازم را در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل به دلیل عدم تمکن مالی ندارند از طریق به کارگیری امکانات فنی و مهندسی سپاه در دو مرحله در سطح روستاهای کشور احداث شود.در مرحله نخست پنج هزار و 442 واحد مسکونی در استان‌های ایلام ، خوزستان ، سیستان و بلوچستان ، گیلان، هرمزگان و بوشهر احداث خواهد شد. تعداد 14هزار و 558 واحد مسکن مددجویی روستایی نیز در مرحله دوم پس از ارزیابی نتایج و روند اجرای مرحله نخست شروع به کار می‌کند.

    انتهای پیام/

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار