مدیران خودروعصر اعتبار

معاون دادستان کل کشور:

حقوق دولت در خرید و فروش املاک رعایت نمی‌شود

عصر ساختمان- معاون قضایی دادستان ‌کل کشور در پیگیری حقوق عامه، با انتقاد از رعایت نشدن حقوق دولت مانند عوارض دولتی و مالیات املاک در خرید و فروش و ساخت و سازهای مسکونی در سطح کشور، خواستار رعایت و اعمال حقوق دولت در این زمینه ها شد.

حقوق دولت در خرید و فروش املاک رعایت نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، محمدجواد حشمتی گفت: با توجه به اطلاعات دریافتی تعدادی از سازندگان و فروشندگان واحدها و مجتمع‌های مسکونی عوارض دولتی و مالیات املاک مربوط را پرداخت نمی‌کنند و این در حالی است که گاهی یک ملک چندین برابر ارزش افزوده دارد ولی مالیات آن منظور و پرداخت نمی‌شود.
    وی اضافه کرد: ما به سازمان مالیاتی کشور و کارگروه راه و شهرسازی به صورت مکتوب اعلام کردیم که این کار باید از سوی دستگاه‌های متولی پیگیری شود و مالیات این املاک و ساختمان‌ها که بسیاری از آنها نیز مدت‌های طولانی، خالی از سکنه و بدون استفاده مانده، مشخص و پرداخت شود.

    * معیارهای قیمت مسکن تعیین شود
    حشمتی با اشاره به افزایش قیمت مسکن در ماه های اخیر گفت: موضوع گرانی مسکن نیازمند تهیه و تنظیم معیار و سازوکارهای لازم آن است که وزارت راه و شهرسازی لازم است به عنوان متولی اصلی در این امر مهم روش برخورد و ساماندهی در این عرصه را مشخص کند. مثلا برای قیمت زمین و ساخت مسکن معیاری را مشخص و اعلام کنند تا مردم، سازندگان، واسطه‌ها، بنگاه‌ها، خریداران و فروشندگان از این معیارها مطلع و آنها را رعایت کنند، اما در این مساله نیز شفاف‌سازی لازم صورت نمی‌گیرد.
    وی افزود: اکنون شاهد هستیم که در ساخت مسکن، سازنده و عوامل دخیل به هر شکلی که بخواهند قیمت‌گذاری و خرید و فروش می‌کنند و یک مترمربع مسکن حتی به چند ده میلیون تومان خرید و فروش می شود. این معاملات با چه معیار، فرمول و محاسبه‌ای صورت می گیرد.
    معاون دادستان‌ کل اضافه کرد: قیمت مناسب مسکن باید با شرایط فیزیکی، اجتماعی و اقتصادی سازگاری داشته باشد و وزارت راه و شهرسازی وظیفه دارد این مدل را مشخص کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار