مدیران خودروعصر اعتبار

معاون حوزه پیشگیری و حفاظت از حریق آتش‌نشانی:

۳۰ ساختمان در تهران در حال ایمن‌سازی هستند

عصر ساختمان- معاون حوزه پیشگیری و حفاظت از حریق آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره بازدید از ساختمان‌های ناایمن در تهران با بیان اینکه آتش‌نشانی تهران در دو سال گذشته از ۲۲ هزار ساختمان در تهران بازدید به عمل آورده گفت: در بازه سه ماهه اخیر نیز از حدود هشت هزار و ۷۰۰ ساختمان بازدید کردیم که تعدادی از آن‌ها پیش از این نیز بازدید شده بودند.

۳۰ ساختمان در تهران در حال ایمن‌سازی هستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از میزان، محمود قدیری  اظهار داشت:قرار است با مسئولان قضایی هر هفته جلسه برگزار کرده و در هر جلسه پنج ساختمان به ترتیب اولویت مورد بررسی قرار گرفته و برای ایمن‌سازی آن‌ها اقدام شود.

    وی با بیان اینکه آتش‌نشانی نمی‌تواند کسی را ملزم به رعایت ایمنی کند، خاطرنشان کرد: اهرم اجرایی در دست شهرداری، وزارت کار و قوه‌قضاییه است و این سه مرجع به واسطه قانون می‌توانند مالکان را ملزم به رعایت ایمنی کنند.

    قدیری افزود: آتش‌نشانی پس از بازدید از ساختمانها، آن‌ها را در رده‌های پرخطر، میان‌خطر و کم‌خطر دسته‌بندی می‌کند، بیشتر ساختمان‌های پرخطر در مناطق 11 و 12، یک، 22 و مناطقی که تعدد بافت فرسوده و کاربری تجاری دارند، قرار گرفته است.

    معاون حوزه پیشگیری و حفاظت از حریق آتش‌نشانی تهران درباره اقدامات انجام شده برای ایمنی بازار بزرگ تهران نیز گفت: با همکاری اداره برق، شواری تأمین و نهاد‌های نظارتی دیگر در حال انجام اقداماتی برای بازار هستیم، اما این اقدامات بسیار کند پیش می‌رود به این دلیل که اصل کار مربوط به خود مالکان و ذی‌نفعان است.

    قدیری ادامه داد: بحث ایمنی در بازار نیاز به همکاری مشترک و همه‌جانبه دارد، زیرا وسعت آن، تعداد مغازه‌ها، معابر و ... در آنجا زیاد است.

    وی با بیان اینکه اکنون 30 ساختمان در تهران در حال ایمن‌سازی هستند، یادآور شد: به طور مثال در ساختمان آلومینیوم ایمن‌سازی در حال انجام و روند اجرای آن خوب است، اما از آهنگ و سرعت رشد ایمن‌سازی در ساختمان‌ها راضی نیست.

    معاون حوزه پیشگیری و حفاظت از حریق آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه در بین مردم اعتقاد به ایمن‌سازی ضعیف است، اضافه کرد: مردم ایمن‌سازی را در سبد هزینه خود نمی‌آورند و ممکن است روزی تمام سرمایه آن‌ها نابود و حتی منجر به نابودی سرمایه‌های دیگران نیز شود.

    وی با بیان اینکه رصد و پایش ایمنی ساختمان‌ها توسط آتش‌نشانی به طور مداوم در جریان است، گفت: ممکن است یک ساختمان در یک بازه زمانی ایمن باشد و به دلیل تغییر کاربری، تغییرات معماری و سایر موارد در بازه زمانی دیگری ناایمن شود که آتش‌نشانی بر اساس مصوبه شورای شهر مرتب ساختمان‌ها را پایش می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار