مدیران خودروعصر اعتبار

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر مطرح کرد؛

لزوم همخوانی تحویل مسکن مهر با فروش اقساطی

عصر ساختمان- مهرآبادی با تاکید بر اینکه تحویل واحد‌های مسکن مهر باید با فروش اقساطی همخوانی داشته باشد، گفت: فروش اقساطی مسکن مهر بر تحویل اولویت دارد.

لزوم همخوانی تحویل مسکن مهر با فروش اقساطی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، احمد اصغری مهرآبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر در جلسه مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها با بیان اینکه خوشبختانه روند تحویل واحد‌های مهر در چند ماه اخیر شتاب خوبی گرفته است، گفت: با این سیر صعودی انتظار می‌رود تا پایان سال بتوانیم تحویل 150 هزار واحد تکلیفی را محقق کنیم.

    وی با اشاره به رشد روند تحویل واحد‌های مسکن مهر با توجه به افق تعیین شده از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و ابلاغ صورت گرفته اظهار کرد: درخصوص تکمیل واحد‌های نیمه تمام در سال 98 و 99 طبق تاکید مقام عالی وزارت و ابلاغ صورت گرفته وی خواستار اعلام برنامه زمان‌بندی شده، شدند.

    وی افزود: در مورد بحث تحویل 150 هزار واحد در سال جاری که تکلیف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بوده است، پس از ابلاغ، جلسات برگزار و سهم هریک از سازمان‌ها مشخص شد. در این تقسیم بندی سهم شهر‌های بالای 25 هزار نفر 84 هزار واحد، شهر‌های زیر 25 هزار نفر، 16 هزار واحد و شهر‌های جدید هم مطابق سامانه 50 هزار واحد است که در مجموع 150 هزار واحد را تشکیل می‌دهد.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر ادامه داد: عملکرد هریک از دستگاه‌ها در این خصوص مشخص شده و در این بین سازمان ملی زمین و مسکن در آخرین گزارشی که ارسال کرد به رقم 82 هزار واحد تکمیل شده رسیده است که نشان دهنده این است که تقریبا توانسته‌اند 98 درصد برنامه خود را محقق کنند.

    وی افزود: خوشبختانه روند تحویل واحد‌ها در چند ماه اخیر شتاب خوبی گرفته و به طور میانگین در این 4 ماه 15 هزار واحد تحویل شده است و با این سیر صعودی انتظار می‌رود تا پایان سال بتوانیم 150 هزار واحد تکلیفی را محقق کنیم.

    مهرآبادی در این جلسه با تاکید بر اینکه تحویل واحد‌های مسکن مهر باید با فروش اقساطی همخوانی داشته باشد، گفت: در حال حاضر در فرآیند واگذاری واحد‌ها فروش اقساطی بر تحویل اولویت دارد، یعنی ابتدا فروش اقساطی انجام می‌گیرد و بعد از تقسیط و اخذ دفترچه اقساط تحویل واحد صورت می‌گیرد. موفقیت در این کار می‌طلبد تا در استان‌ها بررسی کامل از سوی ادارات کل صورت بگیرد.

    وی افزود: در اوایل ابلاغ نگرانی‌هایی بابت افزایش بی‌رویه قیمت‌ها به خصوص مصالح ساختمانی و دستمزد‌ها وجود داشت و اینکه نتوانیم به این هدف برسیم. بنابر مصوبه کارگروه مسکن در ریاست جمهوری قرار شد 107 هزار واحد را تا پایان سال تحویل دهیم مشروط بر اینکه اعتبار مصوب در اختیار ما قرار بگیرد. اکنون خوشبختانه از مرز 100 هزار واحد عبور کرده‌ایم و با این روندی که وجوددارد به نظر می‌رسد بتوانیم به 150 هزار واحد تا آخر امسال دست پیدا کنیم.

    مهرآبادی گفت: در استان‌های اردبیل، سمنان، کرمان، گلستان، خراسان رضوی، قم، مرکزی، هرمزگان، لرستان و کرمانشاه شاهد تحقق عملکرد 100 درصدی هستیم. امیدواریم بقیه استان‌ها هم با تلاش خود به هدف برسند، چون این مساله شدنی است و می‌توانیم با 30 هزار واحدی که در این استان‌ها باید تکمیل شود، 150 هزار واحد تکلیف شده را به اتمام برسانیم.

    وی افزود: در شهر‌های بالای 25 هزار نفر 14 استان عملکردشان صددرصد است و دیگر استان‌ها هم دارند کار را پیش می‌برند. البته در شهر‌های جدید هم نیاز داریم که تلاش بیشتری صورت بگیرد تا طبق برنامه‌ریزی انجام شده کار به اتمام برسد. در این بین طبق درخواست شورای اقتصاد مقاومتی، ادارات کل راه و شهرسازی باید لیست واحد‌های تحویلی را ارسال کنند تا هرچه سریع‌تر پس از کنترل آن در سامانه اطلاعات ثبت شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار