مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر نیرو :

سیلاب‌های مخرب در مخزن سدهای خوزستان مهار شد

عصر ساختمان- وزیر نیرو با بیان اینکه ۹۹۹ پروژه مهم صنعت آب و برق در استان خوزستان در دست اجرا است، گفت: برای این طرح‌ها اعتباری بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد تومان از منابع مختلف در نظر گرفته شده است.

سیلاب‌های مخرب در مخزن سدهای خوزستان مهار شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از میزان، رضا اردکانیان در مراسم آغاز عملیات اجرایی سد تزار لالی با اشاره به اینکه 999 پروژه مهم صنعت آب و برق در استان خوزستان در دست اجرا است، عنوان کرد: این طرح‌ها مربوط به پروژه‌های حوزه آب، برق و آب و فاضلاب است که برای این طرح‌ها اعتباری بالغ بر 36 هزار میلیارد تومان از منابع مختلف در نظر گرفته شده است.

    وی افزود: بخشی از این اعتبارات هزینه شده است و مابقی آن نیز فراهم خواهد شد که با تلاش تمامی دست اندرکاران و مدیران صنعت آب و برق، پیمانکاران، مهندسان مشاور و حمایت و پشتیبانی استاندار خوزستان و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی هر چه زودتر طرح‌های یاد شده به ثمر خواهد نشست.

    وزیر نیرو ادامه داد: در جریان سفر مدیران وزارت نیرو به استان خوزستان تعدادی طرح و پروژه در شهرستان‌های لاری، رامهرمز، ایذه و اهواز افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد که با تکمیل این طرح‌ها صد‌ها مگاوات به توان تولید برق در استان خوزستان اضافه خواهد شد، هزاران هکتار اراضی از آب تنظیمی بهره‌مند خواهند شد و هزاران نفر از هموطنان ما نیز از امکان دسترسی به آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند.

    اردکانیان تاکید کرد: امروزه در استان خوزستان به برکت وجود سد‌های مخزنی بزرگ میلیارد‌ها مترمکعب آب شیرین نگهداری می‌شود که این مهم نه تنها به معنای میلیون‌ها تن مواد غذایی و تدارک امنیت غذایی بخش‌های از سرزمین ماست، نه تنها به معنای دسترسی به آب سالم و مطمئن برای شرب و بهداشت است، نه تنها به معنای تولید صد‌ها مگاوات توان تولید برق و میلیارد‌ها کیلووات ساعت انرژی در طول سال بلکه مهم‌تر از تمامی این موارد به معنای امکان کنترل سیلاب در این استان است.

    وی یادآور شد: در گذشته‌های نه چندان دور مردم این استان و بسیاری از مناطق کشور در آستانه عید نوروز نگران وقوع سیلاب‌های سهمگین بودند. سیلابی که در روز‌های منتهی به سال جدید جدای از خسارت مادی، بسیاری از مردم این مناطق را به جهت بروز خسارت جانی داغدار می‌کرد و همواره ایام عید جمعی از اهالی این مناطق همراه با عزا بود. ولی امروزه به جهت ساخت سد‌های مخزنی بزرگ و موثر، مردم این خطه نیز با خاطر آسوده به استقبال بهار می‌روند.

    وزیر نیرو با اشاره به امکان افزایش مخزن سد تزار لالی به منظور کنترل سیلاب‌های مخرب در این منطقه، گفت: این طرح نیز مانند سایر پروژه‌های سدسازی همراه با الزاماتی مانند زیر آب رفتن مناطقی تحت عنوان مخزن سد و پرداخت حق و حقوق روستائیان، مالکان و حقابه‌دارانی است که در این مناطق قرار گرفته‌اند. از این رو به تمامی این مسائل به حکم قانون پرداخته خواهد شد و سعی خواهیم کرد این مهم را با سرعت انجام بدهیم تا شیرینی پیشرفت عملیات ساختمانی سد همراه با جلب رضایت این گروه از ساکنان باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار