مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار تهران در حاشیه بازدید و بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه ۲۱:

فضا برای همکاری دولت با شهرداری تهران فراهم است

عصر ساختمان- شهردار تهران با اشاره به همکاری دولت با شهرداری تهران گفت: خوشبختانه فضای همکاری دولت با شهرداری فراهم است و ما نیز از این فضا حداکثر استفاده را خواهیم برد.

فضا برای همکاری دولت با شهرداری تهران فراهم است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، پیروز حناچی در حاشیه بازدید و بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه٢١ با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که اغلب پروژه‌هایی که امروز مورد بازدید قرار گرفتند در قالب CSR یا مسئولیت اجتماعی سازمانی قرار دارند، گفت: مدیران شهرداری منطقه٢١ به‌درستی سراغ استفاده از ظرفیت CSR رفتند و خوشبختانه دوستانمان در بخش صنایع نیز پا پیش گذاشتند و امروز توانستیم تعدادی از لکه‌های فضای سبز را تثبیت کنیم.

    وی تأکید کرد: در آغاز راه هستیم و تصمیم داریم بیش‌از پیش از ظرفیت طرح CSR برای حل مشکلات شهر استفاده کنیم، چرا که وقتی اشخاص حقیقی یا حقوقی با علاقه برای حل مشکلات شهر پا پیش بگذارند، نتیجه متفاوت خواهد بود.

    حناچی درمورد رویه معمول ساخت پارک‌ها و بوستان‌ها نیز گفت: معمولاً ساخت و تجهیز فضاهای سبز را شهرداری برعهده می‌گیرد، اما در مواردی که امروز شاهد بودیم شهرداری زمین را دراختیارِ صنایعی که در محدوده قرار دارند، گذاشت و این صنایع، در راستای مسئولیت‌های اجتماعی سازمانی تجهیز و ساخت بوستان‌ها را برعهده گرفتند.

    شهردار تهران افزود: اقدام جالب دیگر این بود که همکاران شهرداری و بخش خصوصی درختانی را با پلاک حاوی نام خودشان غرس کردند. الحمدلله سنت درختکاری که جز سیره انبیا و اهل‌بیت است، روزبه‌روز فراگیرتر می‌شود.

    حناچی همچنین درباره پروژه بازار مشارکتی قطعات خودروی ایران عنوان کرد: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی به بهره‌برداری می‌رسد و زیربناهای لازم برای دسترسی را دارد. گاهی اتفاقاتی در بافت تاریخی افتاده که متناسب با بافت تاریخی نیست؛ برای اصلاح این پدیده‌ها باید چاره‌ای مقابل کاسبان حاضر در بافت‌های تاریخی بگذاریم چرا که با زور و اجبار نمی‌شود در این زمینه اصلاحی صورت داد.

    شهردار تهران با اشاره به رضایت ذی‌نفعان در این طرح‌ها گفت: معمولاً پروژه‌ها یک بازه زمانی را طی می‌کنند تا به اوج خود برسند؛ سال‌ها طول کشید تا بازار اکباتان به این جاذبه رسید؛ پروژه‌های سرمایه‌گذاری نیز در سال‌های اولیه به اوج بهره‌برداری نمی‌رسند و باید تا سال‌ها از آن‌ها حمایت کرد.

    حناچی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره موضوع انتقال پایتخت تصریح کرد: قانونی داریم تحت عنوان «ساماندهی تهران و بررسی انتقال پایتخت» که طرحی در مجلس بود و تبدیل به قانون شد. ذیل این قانون شورایی تشکیل شده است که کلیه مطالعات و آسیب‌شناسی‌های مربوط به موضوع انتقال پایتخت را مدیریت می‌کند. خوشبختانه معاون‌اول رئیس‌جمهور دومین جلسه این شورا را تشکیل دادند و برنامه حمل‌ونقل‌عمومی تهران و حومه و آسیب‌های ناشی از آن، امکان‌سنجی برای اقدامات بعدی و تمرکززدایی از تهران نیز مورد بررسی قرار گرفت. امیدواریم این جلسات ادامه داشته باشد تا به دستورهای روشن‌تر برای حل مشکلات تهران برسیم.

    شهردار تهران در پایان و در پاسخ به پرسشی درباره هزینه‌کرد دولت برای پایتخت خاطرنشان کرد: ما در مواردی که جنبه حاکمیتی پیدا می‌کنند، مثل حمل‌ونقل عمومی و آلودگی هوا، از کمک‌های دولتی بهره می‌بریم. ممکن است این نظر وجود داشته باشد که کمک‌های دولت کافی نیستند، اما نمی‌توان گفت دولت کمکی نمی‌کند. ازطرف دیگر، کمک‌های دولت همیشه نقدی نیست؛ به‌عنوان مثال فاینانس متروی تهران بر عهده دولت بود. خوشبختانه فضای همکاری در دولت فراهم است و ما نیز از این فضا حداکثر استفاده را خواهیم برد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار