مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت ۱۲۶۰ مدرسه توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی

عصر ساختمان- مدیر طرح مدارس قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران از ساخت ۱۲۶۰ مدرسه در مناطق مرزی، محروم و صعب العبور کشور توسط قرارگاه محرومیت زدایی سپاه خبر داد.

ساخت ۱۲۶۰ مدرسه توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، حسین عطایی در همایش بین المللی «مدرسه ایرانی ـ معماری ایرانی» اظهار کرد: نگاه ما در قرارگاه محرومیت‌زدایی، رفع محرومیت در مرزها و مناطق محروم است و بر خلاف سایر نهادها، نگاه ما به مرکز نیست.

    وی با اشاره به توافقی که بین قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و سازمان نوسازی مدارس منعقد شد، افزود: این دو نهاد متعهد شدند با مشارکت 50 درصدی، 1500 مدرسه در مناطق محروم، مرزی و نقاط دارای امنیت کمتر بسازند که برای انعقاد این تفاهم‌نامه، قدردان سازمان نوسازی مدارس هستیم.

    مدیر طرح مدارس قرارگاه محرومیت‌زدایی گفت: بر این اساس باید 300 هزار مترمربع مدرسه در این مناطق بسازیم که علاوه بر ساخت مدرسه باید بحث سرویس بهداشتی مدارس و آب شرب بهداشتی نیز مدنظر باشد.

    وی تصریح کرد: تامین آب آشامیدنی سالم به سپاه واگذار شد که بر اساس طرحی، از رطوبت هوا بدون نیاز برق به تولید آب رسید و بر اساس نیاز مدارس از 16 لیتر تا 5 هزار لیتر امکان تولید آب وجود دارد.

    عطایی در مورد سرویس های بهداشتی نیز عنوان کرد: از آنجا که بسیاری از مدارس مناطق محروم، فاقد سرویس بهداشتی است، قرار شد سرویس های متحرک که با چند پیچ قابل نصب و جابجایی و کاملا بهداشتی و دارای ضمانت است، در مدارس نصب شود.

    این مسئول یکی از مشکلات روستاها و مناطق محروم را فاصله طولانی بین خانه معلم و مدرسه اعلام کرد و افزود: با الگوگیری از ساختمانهای قدیمی ایران که معروف به طرح های چهارطاقی بود و هزار سال است که در اطراف مشهد وجود دارد و در برابر همه زلزله ها مقاوم بوده، خانه معلم در فاصله 52 متری از مدارس ساخته می شود.

    عطایی خاطرنشان کرد: این ساختمانها عایق سرما و گرما، سبک و قابل حمل، ضد حریق، دارای سرعت نصب بالا، سازگار با محیط زیست، مقاوم در برابر زلزله، ایرانی و ارزان و در برابر طوفان ها مقاوم است.

    وی گفت: قرارگاه محرومیت زدایی سپاه تاکنون هزار و 260 مدرسه در سطح کشور ساخت یا بازسازی کرده و همه توان خود را برای ساخت مدرسه در مناطق محروم، مرزی و صعب العبور به کار گرفته است.

    به نقل از روابط عمومی نوسازی مدارس یزد، عطایی در پایان تاکید کرد: توان سپاه در بخش محرومیت زدایی در خدمت آموزش و پرورش است و آماده همکاری البته نه در شهرها بلکه در مناطق محروم و مرزی هستیم و از هیچ همراهی و همکاری در مسیر ارتقاء آموزشی و ارتقاء وضعیت آموزشی دریغ نخواهیم کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو