مدیران خودروعصر اعتبار

امروز ۱۵ اسفندماه؛

پایان اعتبار اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵

عصر ساختمان- مدیر عملیات بازار فرابورس ایران از طریق پیام ناظر از اتمام مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن صادرشده در ۱۵ اسفندماه سال ۹۵ در نماد معاملاتی تسه «۹۵۱۲» خبر داد.

پایان اعتبار اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، مدیر عملیات بازار فرابورس ایران از طریق پیام ناظر از اتمام مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن صادرشده در 15 اسفندماه سال 95 در نماد معاملاتی تسه «9512» خبر داد.

    از این رو امکان نقل‌وانتقال یعنی خریدوفروش و همچنین هبه این اوراق از امروز وجود ندارد.

    نماد معاملاتی تسه 9512 متعلق به اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در پایان معاملات امروز چهارشنبه پانزدهم اسفندماه 97 متوقف می‌شود. این در حالی است که دارندگان، امکان استفاده از تسهیلات از محل این اوراق را تا یک ماه بعد از توقف نماد آن یعنی تا 15 فروردین‌ماه سال 98 خواهند داشت و می‌توانند برای دریافت وام مسکن تا نیمه فروردین‌ماه از این تسه‌ها استفاده کنند.

    نگاهی به دادوستدهای اوراق تسهیلات مسکن در روز جاری نشان می‌دهد که خریداران و فروشندگان این اوراق بیش از 82 هزار ورقه تسه را مبادله کرده‌اند که ارزش این دادوستدها به حدود 45 میلیارد ریال رسیده است.

    بیش از 6 هزار میلیارد ریال ارزش مبادلات روزانه فرابورس

    بازارهای نه‌گانه فرابورس در چهارمین روز معاملاتی هفته منتهی به 17 اسفندماه، میزبان دادوستد 762 میلیون و 650 هزار ورقه بهادار به ارزش بالغ بر شش هزار و 394 میلیارد ریال بودند که این حجم از مبادلات در بیش از 111 هزار نوبت دادوستدی جابه‌جا شد.

    معامله‌گران در بازار اول فرابورس 168 میلیون سهم را به ارزش 598 میلیارد ریال دست به دست کردند و در بازار دوم نیز به جابه‌جایی 350 میلیون سهم به ارزش 1159 میلیارد ریال اقدام کردند.

    در سمت دیگر، معاملات صورت گرفته در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس به نقل‌وانتقال 23 میلیون ورقه به ارزش افزون بر 3 هزار و 869 میلیارد ریال انجامید.

    همچنین شاخص کل فرابورس ایران که روز گذشته 8 واحد صعود کرده بود امروز تحت تاثیر منفی از جانب نمادهای «هرمز»، «میدکو» و «کگهر» افت 26 واحدی را تجربه کرد و سطح 2064 واحدی ایستاد.

    سایر رویدادهای فرابوسی

    روز جاری شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه 3.04 از سهام بیمه سامان را با قیمت پایه هر سهم 4500 ریال از طریق عرضه عمده روی میز فروش گذاشت که طی آن تعداد 45,725,727 سهم از سهام غیر مدیریتی شرکت بیمه سامان به فروش رفت.

    از رویدادهای پیش رو نیز می‌توان به عرضه عمده اسناد خزانه اسلامی متعلق به سازمان تامین اجتماعی در 7 نماد معاملاتی «اخزا7074»، «6124»، «7064»، «6034»، «6244»، «7034» و «7044» اشاره کرد. این اوراق قرار است امروز چهارشنبه 15 اسفندماه در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس عرضه شود.

    اخزا 7074 و اخزا 6124 در سال 98 سررسید خواهند شد و تاریخ سررسید مابقی این اخزاها سال 1399 خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار