مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و عمومی برای تعادل در بازار مسکن

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای عرضه و تعادل مسکن، از ظرفیت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و عمومی استفاده می‌کنیم، گفت: در قراردادی با کارخانه ذوب آهن اصفهان کل ریل خط مترو بهارستان تامین می شود و تا پایان دولت دوازدهم این پروژه به نتیجه خواهد رسید.

استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و عمومی برای تعادل در بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، حبیب الله طاهرخانی ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه مراسم افتتاح و بهره برداری از پروژه‌های عمرانی شهر جدید بهارستان اصفهان در جمع خبرنگاران، با اشاره به پروژه‌های افتتاحی، اظهار کرد: بحث آماده و تأمین زیرساخت‌ها در شهرهای جدید بر شروع واحدهای مسکونی تقدم دارد و تمام طرح‌هایی که امروز آغاز شد، در راستای تأمین زیرساخت‌ها است.

    وی با بیان اینکه در شهرهای جدید بسیاری از طرح‌ها در چارچوب مشارکت همزمان اجرایی می‌شود، گفت: ابتدا طرف مشارکت کننده زیرساخت‌ها را آماده و سپس ساخت واحدهای مسکونی آماده می‌شود و یا در عین حال خدمات این واحدها ساخته می‌شود.

    رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: در قرارداد مشارکت ما با مجموعه‌های مختلف و سرمایه‌گذاران تأمین مسکن شهرهای جدید و خدمات آن شامل فضای سبز، مدرسه، مسجد و… و. به صورت همزمان منعقد می‌شود و در زمان اتمام پروژه‌ها، به طور همزمان واحدهای مسکونی نیز واگذار خواهد شد.

    وی با بیان اینکه طی سال جاری در مجموعه شهرهای جدید همچون بهارستان این طرح‌ها در حال انجام است، تاکید کرد: امروز عملیات اجرایی 1200 واحد مسکونی با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهر جدید بهارستان آغاز شد و پیش بینی می‌شود طی سه سال آینده و تا پایان برنامه ششم توسعه این واحدها به مردم عرضه شود.

    طاهرخانی با تاکید بر اینکه جامعه مخاطب این طرح‌ها عموماً قشر متوسط هستند، ابراز امیدواری کرد: با ساخت 400 هزار واحدی که در مجموعه وزارت راه و شهرسازی ایجاد می‌شود و شاهد یک تعادل منطقی بین عرضه و تقاضای مسکن به خصوص برای اقشار کم درآمد خواهیم بود.

    وی با بیان اینکه برای عرضه و تعادل مسکن، از ظرفیت و سرمایه گذاری بخش خصوصی و عمومی استفاده می‌کنیم، توضیح داد: در این کار زمین و پروانه ساخت را به انبوه سازان می‌دهیم و آنها هزینه‌های ساخت را بر عهده می‌گیرند و در پایان براساس آورده طرفین، واحدهای مسکونی تقسیم خواهد شد و در نهایت موجب رونق بازار مسکن می‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رشد جمعیت بهارستان و نزدیک شدن به 100 هزار نفر، تصریح کرد: امروز بسیاری از فعالیت‌ها در این شهر اقتصادی شده و در حال حاضر سرمایه گذاران بسیاری در حوزه‌های درمان و … برای در اختیار قرار گرفتن زمین به ما مراجعه می‌کنند و امیدواریم تا سال آینده ساخت بیمارستان بهارستان نیز آغاز شود.

    وی همچنین در خصوص آرامستان بهارستان، اظهار کرد: اکنون به دنبال مکان یابی برای آرامستان بهارستان هستیم و امیدواریم تا سال آینده به جمع بندی مناسبی برای آن برسیم.

    رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص پروژه متروی بهارستان نیز، گفت: خوشبختانه پروژه مترو اصفهان-بهارستان پیشرفت مطلوبی داشته و هیچ گاه دچار توقف نشده است و بخش عمده زمانبری این طرح زمین و حل مشکلات معارضان ملکی و تاسیساتی آن بود که مرتفع شده و اکنون پروژه مترو در مرحله روسازی است.

    وی افزود: در قراردادی با کارخانه ذوب آهن اصفهان مقرر شده تا کل ریل خط مترو بهارستان تأمین شود و بحث تأمین برق و سیگنالینگ در مرحله آخر خواهد بود پیش بینی می‌شود تا پایان دولت یازدهم این پروژه به نتیجه برسد.

    طاهرخانی در خصوص تأمین مالی مترو بهارستان، تاکید کرد: در تعامل با نمایندگان مجلس به دنبال رایزنی برای جذب اعتبارات عمومی و همچنین منابع داخلی در قالب تهاتر اراضی هستیم.

    وی در خصوص مهاجرت مردم از مسکن مهر به دلیل نبود امکانات فرهنگی و …، اظهار کرد: یکی از اولویت وزارت راه و شهرسازی مرتفع کردن نیاز محلات است و در بهارستان نیز کلانتری، فضای سبز و… افتتاح شده و به تدریج فضاهای ورزشی نیز را اجرا خواهد شد و هدف این است که محیط مناسب برای زندگی اقشار کم درآمد و متوسط در شهر بهارستان و شهرهای جدید فراهم شود.

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید همچنین در خصوص بودجه سال آینده شرکت عمران بهارستان، گفت: مجموعه شرکت‌های عمران درآمد -هزینه‌ای هستند و بخشی از اعتبارات خود را از بخش عمومی و دولتی دریافت می‌کنند و به طور معمول بودجه شهر جدید بهارستان حدود 200 میلیارد تومان است و امیدواریم سال آینده نیز این رقم دوباره تخصیص یابد.

    به گزارش ایسنا، در مراسم افتتاح و بهره برداری از پروژه‌های عمرانی شهر جدید بهارستان اصفهان، هفت پروژه عمرانی با اعتبار 635 میلیارد و 500 میلیون ریال افتتاح و به بهره برداری رسید. این پروژه‌ها شامل بوستان مهر، یادمان شهدای گمنام، محوطه سازی مسجد حضرت معصومه (س) ، تکمیل مسجد حضرت فاطمه (س) ، تکمیل مسجد علی بن ابیطالب (ع) ، بازسازی مدرسه امام علی (ع) و بازسازی قنات حجت آباد است. همچنین در این مراسم عملیات اجرایی احداث 1200 واحد مسکونی بنیاد مسکن بهارستان و آماده سازی هفت مرکز محله آغاز شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار