مدیران خودروعصر اعتبار

وابستگی منطقه ۲ به فروش تراکم ۵۰ درصد کاهش می‌یابد

عصر ساختمان- شهردار منطقه ۲ تهران با بیان اینکه وابستگی این منطقه به فروش تراکم طی یکسال آینده ۵۰ درصد کاهش می‌یابد، گفت: برای خط هفت مترو بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان منابع شناسایی و در اختیار پیمانکار گذاشتیم تا در بهار سال ۹۸ این خط افتتاح شود.

وابستگی منطقه ۲ به فروش تراکم ۵۰ درصد کاهش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، رسول کشت پور با بیان اینکه یک سال و سه ماه از دوره مدیریت جدید در شهرداری منطقه دو می گذرد، اظهار داشت: در این فاصله تلاش کردیم در حوزه های مختلف فعالیت هایی را شروع کنیم و در وهله اول تلاش کردیم کلیه پروژه های متوقف شده منطقه را فعال کنیم.

    شهردار منطقه دو تهران افزود: از جمله پروژه هایی که فعال شد و به بهره برداری رسید پل معلق آسمان به عنوان یک مکان جذب گردشگری بود و همچنین ایجاد مرکز مشاوره فکری شهروندان و آموزش شهروندی، ایجاد دو سرای محله، ایجاد پارک پردیس کوهستان و پروژه هایی از این دست را تا سقف 55 میلیارد تومان فعال کردیم.

    وی گفت: در کنار این مساله تمامی پروژه های عمرانی و مشارکتی منطقه را در یک سال اخیر فعال کرده و یا در دست اجرا داریم که آخرین پروژه، افتتاح «سرزمین پرواز» به عنوان بزرگترین سرسره کشور بود. همچنین مرکز علوم قرآنی و همراه سرا را روز چهارشنبه(15اسفند) افتتاح خواهیم کرد. همچنین مرکز تفکیک زباله های ارزشمند و پارک حشرات غول پیکر را پیش از عید افتتاح خواهیم کرد و از اولین دستگاه دریافت پت و شیشه جهت دریافت کلیه زباله های ارزشمند مردم رونمایی می کنیم که طبق برنامه ریزی ، سال آینده 50 دستگاه در فروشگاه های بزرگ نصب خواهیم کرد تا از این طریق هزینه های جمع آوری و انتقال زباله شهری کاهش یابد.

    افتتاح خط هفت در بهار 98 در منطقه دو

    کشت پور با اشاره پروژه های بزرگ زیرساختی منطقه ادامه داد: در کنار افتتاح دو دستگاه پل مکانیز عابر پیاده، برای خط هفت مترو بیش از 100 میلیارد تومان منابع شناسایی و در اختیار پیمانکار گذاشتیم تا در بهار سال 98 این خط افتتاح شود؛ از این طریق 250 تا 300 هزار نفر از جمعیت شهری منطقه دو از زیر زمین حرکت خواهند کرد. همچنین درصدد هستیم کلیه اتوبوس های منطقه را با روش های EPCF نوسازی کنیم و توسعه پارکنیگ های عمومی را در دستور کار داریم و یکی از پارکینگ هایی که به زودی افتتاح رسمی می شود به 700 واحد پارکینگ مجهز است.

    وابستگی به فروش تراکم به 50 درصد کاهش می یابد

    وی با بیان اینکه منطقه دو در گذشته با بارگذاری در فروش تراکم سنگین و آشفتگی در معماری روبه رو بوده و تلاش کردیم تا منظر شهری را سامان دهیم، گفت: در یک سال گذشته به هیچ عنوان سعی نکردیم در این زمینه افراطی عمل کنیم و در تلاش هستم میزان وابستگی فروش تراکم مازاد را در سال آینده تا 50 درصد کاهش دهیم.

    شهردار منطقه دو تهران افزود: به دنبال شناسایی منابع درآمدی جدید مثل واگذاری غرف از طریق مزایده هستیم.

    وی ادامه داد: هم اکنون میزان صف انتظار بنزین در این منطقه، حدود 20 دقیقه است که برنامه داریم این زمان را به زیر 10 دقیقه برسانیم که در این راستا دو پمپ بنزین بزرگ و 11 پمپ بنزین کوچک را راه اندازی خواهیم کرد و همچنین 55 خودروی سوخت رسان سیار با اپلیکیشین به کار گرفته ایم.

    وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه خدمات شهری، اظهار داشت: درصدد هستیم با مشارکت شهرداران منطقه یک، سه و چهار، دستگاه زباله سوز 600 تنی تاسیس کنیم و معتقد هستیم این 8500 تن زباله ای که در تهران تولید می شود دارای ارزش اقتصادی است. همچنین اپلیکیشن زیست اپ را راه اندازی کردیم که زباله های ارزشمند مردم را تحویل می گیرد. طی هفته جاری اولین مرکز تبدیل سرشاخه های درختان منطقه به کود ارزشمند را افتتاح خواهیم کرد.

    کشت پور افزود: همچنین برنامه خودگردانی پارک ها را در دستور کار داریم که در صورت موافقت شهردار تهران، حداکثر بین یک و نیم تا دو سال می توانیم با استفاده از امکانات داخل پارک هزینه های نگهداشت خدمات شهری را تامین کنیم. در دوره شورای چهارم در منطقه دو سرجمع میزان عایدات مجموعه امکانات 2 میلیارد و 700 میلیون تومان بود اما در دوره جدید از طریق مزایده شفاف، این رقم را به 33 میلیارد تومان رسانده ایم.

    شهردار منطقه دو تهران با بیان اینکه به دنبال ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی هستیم، گفت: توسعه فرهنگ شهرنشینی را از طریق برگزاری کلاس های آموزشی که البته شروع شده است، در دستور کار داریم. همچنین در سرای محلات منشور 20 بندی تعریف کردیم. هوشمندسازی منطقه به عنوان یک منطقه پیشران را نیز به صورت جدی مورد توجه قرار دادیم که نزدیک به 8 اپلیکیشن را تجاری سازی کردیم. 5 کیوسک هوشمند با 40 نوع خدمات را هم فعال کردیم که تعداد آنها به 100 کیوسک افزایش خواهد یافت. همچنین اولین مرکز فعالیت های استارتاپی را با همکاری دانشگاه صنعتی شریف را در دستور کار داریم.

    میانگین زمان صدور پروانه به 54 روز کاهش یافت

    وی افزود: همچنین ضوابط دست و پاگیر را حذف و میانگین صدور پروانه در منطقه دو به زیر 54 روز رسیده است. از سویی دیگر به دنبال افزایش بهره وری نیروی انسانی در شهرداری از طریق برگزاری کلاس های آموزشی هستیم.

    کشت پور با بیان اینکه منطقه دو دارای ظرفیت گردشگری متعددی است، گفت: به عنوان مثال تونل راه شب را با 250 متر طول افتتاح کرده ایم و اولین کنسرت خیابانی را برگزار کردیم.

    وی با اشاره به پروژه های در دست اجرا، گفت: به عنوان مثال تصفیه خانه آب و فاضلاب نهج البلاغه را سال آینده افتتاح و نیروگاه یک مگاواتی را راه اندازی و پل گیشا را به بهره برداری خواهیم رساند.

    کشت پور به برخی نقاط ضعف منطقه دو اشاره و اظهارکرد: پایین بودن بهره وری منطقه، طولانی بودن فرآیند رسیدگی به کار مردم، بارگذاری فوق العاده سنگین در این منطقه به لحاظ فروش تراکم، تغییر کاربری و آشفتگی معماری منطقه و کمبود پارکینگ از جمله نقاط ضعف ما است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار