مدیران خودروعصر اعتبار

در هرمزگان صورت گرفت

پیش‌بینی افق ۱۴۲۰ برای خانه‌دار شدن همه شهروندان بندرعباسی

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در نشستی که با حضور مدیران و کارشناسان حقوقی ادارات کل راه و شهرسازی سراسر کشور برگزار شد به تشریح برنامه‌های چند گانه اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان پرداخت.

پیش‌بینی افق ۱۴۲۰ برای خانه‌دار شدن همه شهروندان بندرعباسی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مدیراین اداره کل در نشستی که با حضور مدیران و کارشناسان حقوقی ادارات کل راه و شهرسازی سراسر کشور برگزار شد به تشریح برنامه های چندگانه اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان پرداخت.

    غلامحسین شیری در این نشست طی سخنانی ضمن معرفی ظرفیت‌های استان هرمزگان بیان داشت: استان هرمزگان از استانهای مستعد کشور در حوزه حمل و نقل محسوب می شود، به طوری که 4 مد حمل و نقل زمینی، هوایی، ریلی و دریایی در استان جاری می باشد.

    وی افزود: هرمزگان به دلیل دارا بودن 950 کیلومتر خط ساحلی،دو هزار و 223 کیلومتر ساحل، 13 شهرستان و 40 شهر از ظرفیت انجام کار ویژه‌ای برخوردار است.

    این مقام مسئول تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان سه حوزه راه، بازآفرینی شهری و مسکن را جزء اولویت‌های خود قرار داده و بر این اساس اقدامات بسیار مهمی نیز صورت داده است.

    مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در خصوص احداث راههای روستایی اظهار داشت: کل راههای روستایی استان 9937 کیلومتر است و حدود 2 هزار و 700 کیلومتر دیگر مانده بود که می بایست زیرسازی و آسفالت شود ما در یک بازه زمانی از شهریور 95 تا شهریور 96 در یک اقدام جهادی هدف گذاری هزار کیلومتری برای راه های روستایی انجام دادیم و به اجرا در آوردیم به نوعی  با این اقدام رکورد تاریخ راهسازی ایران شکسته ودر این  پروژه 250 روستا از راه مناسب برخوردار شدند.

    شیری ادامه داد: در فاز بعد اجرای هزار کیلومتر دوم راه روستایی نیز در دستور کار قرار گرفت که تاکنون بیش از 380 کیلومتر آن آسفالت شده و 600 کیلومتر نیز زیرسازی انجام پذیرفته ، با توجه به روند کار و پیش‌بینی‌های انجام‌ شده امیدواریم تا شهریور سال آینده در صورت حل مشکل قیر این هزار کیلومتر هم به پایان برسد.

    این مقام مسئول یادآور شد: با توجه به انجام این پروژه عظیم 12 شهرستان به ‌صورت کامل از راه روستایی استاندارد برخوردار می‌شوند و تنها شهرستان بشاگرد می‌ماند که طبق برنامه تا پایان سال 1400 این پروژه تکمیل و تمامی استان هرمزگان از راه روستایی مناسب بهره‌مند خواهد شد.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان در خصوص بخش مسکن به ‌عنوان دومین اولویت این سازمان گفت: فعالیت های صورت گرفته در بخش مسکن استان هرمزگان هم کمتر از راهسازی نیست، ما کل استان هرمزگان را تحلیل کردیم و وضعیت آن را شناسایی نمودیم . رشد جمعیت را بررسی کردیم و آینده استان را تا سال 1420 ارزیابی نمودیم. در این بررسی ها میزان و رشد جمعیت مبنا و مورد مطالعه قرار گرفت و با برنامه ای منسجم تمامی شهرستان‌های استان به شکل متوازن در این برنامه قرار گرفتند.بدین معنی که تا پایان سال 1420 هر فرد ساکن بندرعباس که نیاز به خانه دارد نیاز آن برطرف شود.

    وی افزود: برای شهر بندرعباس هم برای شکسته شدن حباب قیمت زمین و ملک در آماده سازی قطعه زمینی به مساحت 350 هکتار با تمام مشخصات هستیم و برای توسعه شهری در حال ساخت و تحویل خانه های ویلایی یک طبقه به تعداد حدود هزار واحد می باشیم. در کنار این قطعه یک قطعه 150 هکتاری دیگر را نیز برنامه ریزی کرده ایم و در حال آماده سازی است. این قطعه شامل آپارتمان های 4 طبقه می باشد. اما هدف گذاری دیگر این است که تمام کارمندان استان در این شهرک تامین زمین شوند و خودشان مراحل ساخت و ساز را انجام دهند و تا این لحظه هم بیش از 5000 کارمند ثبت نام کرده اند.

    شیری تصریح کرد: علاوه بر دو پروژه مذکور یک قطعه 440 هکتاری را هم در یک مسابقه بین المللی برای طراحی شهری قرار داده ایم که از نظر جغرافیایی متصل به دو پروژه قبلی، یعنی شمال شرق شهر بندرعباس می باشد و در کل ما برای تامین مسکن تا سال 1440 مشکل نداریم.

    مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود و با اشاره به بازآفرینی بافت فرسوده شهری بیان کرد: در بخش شهری هم برای اصلاح خیابان ها، معابر و کوچه ها برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داریم که سند دار شدن اهالی و بازسازی بافت های فرسوده را شامل می شود.

    شیری ادامه داد: بر همین اساس عملیات مطالعاتی و اجرایی آن آغاز شد که با همکاری تعداد 29 دستگاه که در راس آنها استانداری قرار دارد ، محله ای در حدود شش هکتار در مرکز شهر بندرعباس آغازگر این پروژه بود.

    وی توضیح داد: طرح تفضیلی تعداد 4 هزار و 178 واحد خانه در این طرح قرار گرفتند که جمعیتی بالغ ‌بر 200 هزار نفر را شامل می‌شد و در این میان تعداد دو هزار و 500 سند به‌ فوریت صادر شد.

    این مقام مسئول اظهار کرد: در همه این مراحل اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت که نخستین نتیجه آن بازگشایی فاز نخست خیابانی به طول هزار متر با عرض 24 متر در محله چاهستانی ها به همت همه مردم منطقه بود.

    مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان تشریح کرد: در انجام این پروژه برخی از خانه‌ها به‌صورت کامل تخریب و برخی از آن‌ها تنها عقب‌نشینی صورت گرفت.

    شیری اضافه کرد: در ادامه اجرای طرح بازآفرینی بلوار 20 متری چاهستانی ها نیز با توافقات صورت گرفته با مردم منطقه در حال انجام است و یک خیابان دیگر نیز به ‌صورت همزمان در این محله به طول 1000 متر و عرض 16 متر بازآفرینی آن آغاز شده است.

    وی عنوان کرد: در اجرای این برنامه همکاری‌های بسیار خوبی با شهرداری در صدور پروانه انجام پذیرفت، همچنین در تخصیص وام نیز با همکاری بانک‌ها شرایط بسیار خوبی فراهم شد.

    این مقام مسئول در پایان گفت: با توجه به تأکید وزیر راه و شهرسازی برساخت 400 هزار واحد مسکن تنها راه رسیدن به این هدف اجرای برنامه‌های پیش‌بینی‌شده است که در شهرستان‌هایی مانند حاجی‌آباد، میناب، کنگ و جاسک در حال انجام است.

    در ادامه این نشست غلامعباس نظرخانی مدیرکل دفتر امور حقوقی و قراردادها سازمان ملی زمین و مسکن به ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته دفاترحقوقی پرداخت و گفت: در سال 1397 در خصوص پرونده های حقوقی جریانی تعداد 7 هزار و 600 پرونده در دفاتر حقوقی اداره کل راه و شهرسازی تعیین و تکلیف شد. در قسمت رفع تصرف از واحدهای ساخته شده سطح کشور 238 فقره واحد تصرف شده تعیین و تکلیف شد، در بخش رفع تصرف از اراضی تصرفی 1900 هکتار زمین از چنگ متصرفان خارج شد و در قسمت اجرای احکام به جا مانده نیز 11 هزار فقره از پرونده هایی که از صنوات گذشته در بایگانی های دفاتر حقوقی بود، رای به صورت تمام و کمال اجرا و به بایگانی راکد ارسال شد.

    نظرخانی در خصوص برنامه های سال 98 نیز بیان داشت: در سال پیش رو بنا بر این است حدود 6 هزار و 500 پرونده جریانی ، 200 واحد تصرفی و 25 هزار قطعه زمین تعیین و تکلیف شود.

    در پیان این نشست نیز دکتر عموزاد مدرس دانشگاه های کشور به ارائه اجمالی تخصصی جزئیات مباحث حقوقی پرداخت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار