مدیران خودروعصر اعتبار

تحقق بیش از ۹۰ درصدی اهداف جذب در صندوق پس انداز مسکن یکم

عصر ساختمان- تازه ترین آمارها از وضعیت مانده منابع صندوق پس انداز مسکن یکم نشان دهنده تحقق بیش از ۹۰ درصد اهداف تعیین شده برای جذب سپرده در این صندوق است.

تحقق بیش از ۹۰ درصدی اهداف جذب در صندوق پس انداز مسکن یکم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، آمارهای مربوط به میزان جذب سپرده ریالی در صندوق پس انداز مسکن یکم نشان می دهد در 10 ماهه اول امسال مجموعا بیش از 90 درصد هدف گذاری انجام شده برای جذب سپرده به منظور اختصاص تسهیلات خرید مسکن از این محل به تعداد بیشتری از متقاضیان واجد شرایط و افزایش توان تسهیلات دهی صندوق محقق شده است.

    این در حالی است که آمارها و جزییات مربوط به عملکرد هر کدام از استان های کشور در جذب سپرده به صندوق پس انداز مسکن یکم نیز نشان می دهد در تعداد قابل توجهی از استان های کشور در 10 ماهه اول سال جاری 100 درصد یا بیش از 100 درصد هدف تعیین شده برای جذب سپرده به صندوق پس انداز مسکن یکم در این استان ها تا پایان سال 97، محقق شده است.
    مطابق با چشم انداز تعریف شده برای جذب سپرده ریالی به صندوق پس انداز مسکن یکم تا پایان سال 97 جذب 7 هزار و 563 میلیارد و 400 میلیون تومان به این صندوق در دستور کار قرار گرفته است.
    پیش بینی می شود در پایان سال 97 بیش از 100 درصد از هدف گذاری صورت گرفته برای جذب سپرده به این صندوق محقق شود؛علت این موضوع افزایش استقبال از تسهیلات خرید مسکن یکم از محل صندوق پس انداز مسکن یکم به خصوص در شهرهای کوچک، است؛ مانده صندوق پس انداز مسکن یکم در پایان سال 96 معادل 6 هزار و 233 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده است که در هدف گذاری برای سال 97 باید این میزان با رشد 21.3 درصدی به 7 هزار و 563 میلیارد و 400 میلیون تومان برسد. خانه اولی ها و همچنین متقاضیان خرید مسکن در بافت های فرسوده مشتریان اصلی تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم هستند که برای دریافت این تسهیلات ابتدا اقدام به افتتاح حساب و سپرده گذاری برای دوره ای مشخص می کنند.
    در میان استان های مختلف کشور تقریبا در نیمی از استان ها 100 درصد و بیش از 100 درصد هدف تعیین شده برای جذب سپرده به صندوق پس انداز مسکن یکم تا پایان سال 97، تنها در 10 ماهه اول امسال-پایان دی ماه-محقق شده است.
    استان های آذربایجان شرقی، مازندران، گیلان، البرز،کرمان، همدان، هرمزگان،کرمانشاه، آذربایجان غربی، بوشهر، قم، یزد، سیستان و بلوچستان، اردبیل، چهارمحال و بختیاری از جمله این استان ها هستند.
    مطابق با گزارش اداره کل آمار و اطلاعات بانک مسکن، در استان تهران نیز حدود 86 درصد هدف گذاری یکسال 97 برای جذب سپرده به صندوق یکم ظرف 10 ماهه اول امسال محقق شده است؛ براساس هدف گذاری صورت گرفته مانده صندوق پس انداز مسکن یکم استان تهران در پایان سال 97 باید به عدد 3 هزار میلیارد تومان برسد که این رقم در پایان دی ماه امسال 2 هزار و 562 میلیارد تومان برآورد شده است؛ از میان حساب های باز شده در صندوق پس انداز مسکن یکم برای دریافت تسهیلات خرید مسکن نیز 569 هزار و 581 حساب مربوط به استان تهران بوده است؛ تعداد کل حساب های موجود در این صندوق در پایان دی ماه امسال در همه استان های کشور به 2 میلیون و 535 هزار و 39 حساب رسیده است.
    در شرایطی که به دلیل جهش قیمت مسکن در شهر تهران سطح پوشش دهی تسهیلات خرید مسکن کاهش یافته است در سایر شهرها از جمله شهرهای کوچک به دلیل آنکه تسهیلات هنوز هم پوشش مناسبی از هزینه های خرید مسکن را ایجاد می کند این تسهیلات با استقبال قابل توجه از سوی متقاضیان وخانه اولی ها مواجه شده است.
    صندوق پس انداز مسکن یکم در تهران به زوجین سپرده گذار 160 میلیون، در شهرهای بزرگ 120 میلیون و در شهرهای کوچک 80 میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن با نرخ سود تک رقمی پرداخت می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار