مدیران خودروعصر اعتبار

۲۱۶۶ واحد مسکونی در قم احداث می‌شود

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: براساس برنامه وزارت راه و شهرسازی طی دو سال آینده ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور احداث می‌شود که از این تعداد سهم شهر قم ۲۱۶۶ واحد خواهد بود.

۲۱۶۶ واحد مسکونی در قم احداث می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مدیراین اداره کل گفت: براساس برنامه وزارت راه و شهرسازی طی دو سال آینده 400 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور احداث می شود که از این تعداد سهم شهر قم 2166 واحد خواهد بود.

    در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان که با ریاست استاندار قم تشکیل شد، حسن صبوری اظهار داشت: 284 واحد مسکن مهر در قالب 2 تعاونی که در شهرک پردیسان احداث شده است، سال آینده به متقاضیان تحویل داده می شود.

    وی افزود: مسکن مهردر قالب 9 محله و با تعهد احداث 44 هزار و 504 واحد در قم آغاز شد.

    صبوری اضافه کرد: 2 هزار و 208 واحد در شهرهای زیر 25 هزار و 41 هزار و 296 واحد نیز در شهرهای بالای 25 هزار جمعیت احداث شده است.

    وی با بیان این که تاکنون 42 هزار و 620 واحد مسکن مهر در قم افتتاح شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد، 40 هزار و 412 واحد در شهر قم بوده و از تعداد 884 واحد باقی مانده، 600 واحد دارای پرونده قضایی است که به محض حل مشکلات حقوقی و قضایی، به بهره برداری می رسد.

    مدیرکل راه  و شهرسازی استان قم در خصوص پرونده های قضایی توضیح داد: ایجادسازان میثاق با 108 واحد، مهر 9 با 224 واحد، مهر 47 با 122 واحد و تعاونی طاها با 190 واحد، تعاونی هایی هستند که پرونده‌های آن ها در مراجع قضایی در نوبت پیگیری است.

    وی بیان کرد: افتتاح 19 هزار و 825 واحد مسکن مهر قم در دولت های یازدهم و دوازدهم بوده است که این رقم معادل 50 درصد واحدهای مسکن مهر استان است.

    صدور 17 هزار و 938 سند برای واحدهای مسکن مهر

    وی ادامه داد: تاکنون 17 هزار و 938 سند برای واحدهای مسکن مهر، واحدهای خود مالک، بافت فرسوده، اجاره داری 5 ساله و اجاره داری 99 ساله قم صادر شده و 23 هزار واحد نیز فاقد سند مالکیت می باشد.

    به گفته مدیرکل راه و شهرسازی قم، طرح هایی از جمله احداث 17 مدرسه، هفت مسجد، یک پاسگاه نیروی انتظامی، مراکز تجاری، ورزشی و درمانی در شهرک پردیسان انجام شده است.

    وی با اشاره به این که بر اساس سیاست وزارت راه و شهرسازی در چند سال آینده 400 هزار واحد مسکن در کشور ساخته خواهد شد، اعلام کرد: 200 هزار در شهرهای جدید، 100 هزار در بافت مسکونی و 100 هزار واحد در تعهد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

    وی با بیان این که سهمیه قم 2 هزار و 166 واحد است که باید در بافت فرسوده احداث شود، گفت: در محدوده بافت فرسوده فاقد زمین ملی هستیم و تنها ظرفیت در محدوده بافت فرسوده تملک هایی می باشد که شهرداری در اطراف بلوار شهید روحانی و فاز پنج بلوار عماریاسر انجام داده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار