مدیران خودروعصر اعتبار

اجرای طرح رصد مستمر ایمنی مدارس

عصر ساختمان- وزیر آموزش و پرورش از اجرای طرح رصد مستمر ایمنی مدارس خبر داد و گفت: بر اساس این طرح، مدارس به سه دسته ایمن، تا حدودی ایمن و غیر ایمن تقسیم‌بندی می‌‌شوند و به تدریج از مدارس غیر ایمن شروع می‌کنیم تا تجهیزات آنها را اصلاح کنیم.

اجرای طرح رصد مستمر ایمنی مدارس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مانور مقابله با مخاطرات حریق و پیشگیری از حوادث چهار شنبه آخر سال که در دبستان دخترانه شهید بهشتی واقع در منطقه یک تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با پیچیده شدن شرایط اجتماعی و مسائل ما در جامعه و شهرهای پرجمعیت حتماً مدارس به عنوان یکی از واحد‌های اجتماعی در معرض خطرات قرار دارند.

    وی ادامه داد: تجربه خوبی را در مانور زلزله داشتیم که همچنان هم ادامه دارد اما در سایر زمینه‌ها از جمله آتش‌سوزی نیز باید مانور در مدارس برگزار شود؛ در مدارس همواره شاهد هستیم بچه‌ها و همکاران ما به دلیل کم آشنا بودن در ملاحظات ایمنی با خطراتی مواجه می‌شوند و حتما باید این کار پسندیده‌ای که سازمان آتش‌نشانی با همکاری آموزش و پرورش انجام می‌دهد، ادامه یابد زیرا در کاهش آسیب‌هایی که در این حوادث بچه‌ها را به مخاطره می‌اندازد، می‌تواند مؤثر باشد.

    بطحایی اضافه کرد: این مانور در چند مدرسه در سراسر کشور انجام می‌شود اما مهم این است که در همه 100 هزار مدرسه و برای تمام 14 میلیون دانش‌آموز و یک میلیون فرهنگی این آموزش‌ها برگزار شود و مرتباً این آموزش‌ها به‌روز شود.

    وی با بیان اینکه از تمام رسانه‌های ارتباط جمعی به ویژه رسانه ملی درخواست می‌کنم که مثل همیشه به ما کمک کنند، گفت: این آموزش‌ها فقط از عهده آموزش و پرورش یا آتش‌نشانی برنمی‌آید بلکه همه دستگاه‌های اطلاع‌رسانی و رسانه‌ها به ما کمک کنند تا این آموزش‌ها ارائه شود؛ این آموزش‌ها فقط در زمینه زلزله‌ و آتش‌سوزی نیست، زمینه‌های دیگری را هم داریم که بچه‌ها، خانواده‌ها و فرهنگیان باید با روش‌های مقابله با خطرات آن آشنا شوند.

    وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس چه میزان در برابر تجهیزات مقابله با خطرات به‌روز هستند، افزود: در بحث تجهیزات هم با مشکلاتی مواجه هستیم؛ همانطور که آتش‌نشانی برای برگزاری این مانور، تمام تجهیزات خود را به میدان آورده است زیرا احساس مسؤولیت می‌کند، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی باید حضور فعال داشته باشند.

    وی ادامه داد: استفاده از یک زنگ خطر برای اعلام حریق، هزینه‌ زیادی ندارد اما در مواقعی حتی یک کپسول آتش نشانی می‌تواند جان ‌دانش‌آموزان را نجات دهد؛ حتی یک دوربین مدار بسته در مدرسه می‌تواند از ورود یک فرد ناشایست و ناخلف به محیط آموزشی جلوگیری کند؛ این زمینه‌های مختلف را همکارانم در معاونت سلامت دنبال می‌کنند.

    بطحایی با بیان اینکه امسال طرحی را برای رصد مستمر ایمنی مدارس به اجرا درآوردیم، اظهار کرد: بر اساس این طرح، مدارس به سه دسته ایمن، تا حدودی ایمن و غیر ایمن تقسیم‌بندی می‌‌شوند و به تدریج از مدارس غیر ایمن شروع می‌کنیم تا تجهیزات و تأسیسات مدارس را اصلاح کنیم.

    وزیر آموزش و پرورش به حادثه آتش‌سوزی مدرسه زاهدان اشاره کرد و گفت: هنوز این حادثه را فراموش نمی‌‌‌کنیم و در هنگام برگزاری این مانور، حتی یک لحظه نمی‌توانستم اتفاقی که در مدرسه زاهدان افتاد را از ذهنم کنار ببرم؛ بچه‌هایی که در آن مدرسه سوختند و خانواده‌ها و جامعه ما را داغدار کردند، شاید اگر این مانورها و این آموزش‌ها و این تجهیزات در مدارس ما و آن مدرسه وجود داشت، شاهد این داغ بسیار بزرگ و طاقت‌فرسا در آموزش و پرورش جامعه نبودیم؛ باید همه تلاش کنیم، تا این خطرات از مدارس ما دور بماند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار