مدیران خودروعصر اعتبار

ایران در طرحهای عمرانی سوریه مشارکت می کند

عصر ساختمان- روزنامه 'الثوره' سوریه نوشت که دولت گام های بزرگی را در راستای فراهم کردن ساختار قانونی برای فعالیت شرکت های عمرانی کشورهای متحد دمشق یعنی روسیه و ایران برداشته است.

ایران در طرحهای عمرانی سوریه مشارکت می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، این روزنامه روز چهارشنبه افزود که دو طرف ایرانی و سوری یادداشت تفاهمی در زمینه راه و شهرسازی امضا کرده اند و وزارت راه و شهرسازی ایران آمادگی خود را برای همکاری با طرف های سوری درباره بازسازی، تاسیس مجتمع های مسکونی با هزینه های پایین و راه و پل سازی و تاسیس زیرساخت ها اعلام کرده است.
    طبق این گزارش، دولت دمشق با ایران برای تاسیس شرکت های سوری - ایرانی به منظور ساخت مجتمع های مسکونی و نیز همکاری با شرکت های ایرانی در زمینه مطالعات، طراحی، برنامه ریزی و اجرایی کردن پروژه های عمرانی و خدماتی، توافق شده است.
    الثوره نوشت: طرف روسی هم سهم بزرگی در طرحهای بازسازی و خدمات مسکن و تقویت همکاری با شرکت های سوری در زمینه انتقال صنایع مربوط به این زمینه ها دارد و سعی می شود تا فناوری های جدیدی را در این زمینه ها بخصوص تخریب، خاکبرداری و دفع پسماند ها مصالح و بازیافت آنها و نیز سبک سازی ها را در سوریه بومی کند و دستگاه ها و تجهیزات مهندسی را در این زمینه فراهم کند.
    همچنین بخش مسکن سوریه و شرکت های روسی در زمینه اجرایی کردن پروژه ای مشترک (یگان های مهندسی) در شهر :الدیماس' در شمال غربی دمشق با سرمایه گذاری روسیه توافق کرده اند و طرف سوری توجه خاصی به بهره گیری از تجربیات کارشناسان روسی برای پیشرفته سازی مراکز تولیدی و بومی سازی آنها برای پاسخ گویی به نیاز داخلی این کشور بخصوص در مرحله بازسازی سوریه دارد.
    در جریان سفر 9 بهمن ماه 1397 'اسحاق جهانگیری' معاون اول رئیس جمهوری ایران به سوریه، 9 سند و یادداشت تفاهم همکاری بین دو کشور امضاء شد.
    یادداشت تفاهم همکاریهای ژئوماتیک در زمینه نقشه برداری، یادداشت تفاهم همکاری سینمایی، سند برنامه همکاری اجرایی در زمینه آموزش و پرورش، یادداشت تفاهم همکاری های مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، یادداشت تفاهم همکاری های مسکن و خدمات عمومی، یادداشت تفاهم همکاری های ریلی، یادداشت تفاهم در زمینه تشویق سرمایه‌گذاری مشترک، یادداشت تفاهم همکاری های نمایشگاهی و یادداشت تفاهم برنامه اجرایی همکاری های فرهنگی اسنادی بودند که توسط مقامات دو کشور و در حضور معاون اول رئیس جمهوری ایران و نخست‌وزیر سوریه امضاء شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار