مدیران خودروعصر اعتبار

باحضور رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن؛

نشست یکم فعالین بخش مسکن کردستان با انبوه سازان

عصر ساختمان- همایش هم اندیشی فعالان بخش مسکن و ساختمان با عنوان نشست یکم انجمن انبوه سازان مسکن در استان کردستان برگزار شد.

نشست یکم فعالین بخش مسکن کردستان با انبوه سازان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، جلال الدین سلیمی مدیر شعب استان کردستان،ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع انبوه سازان استان کردستان با جمعیت جوان کشور و تقاضای آنها به تأمین سرپناه اشاره کرد و ابراز داشت: امروز ما با جمعیت جوانی مواجه هستیم که با تشکی خانواده نیاز به تالمین مسکن دارند و این وظیفه ما به عنوان بانک مسکن و شما به عنوان سازندگان حرفه ای میکن سنگین می کند که بتوانیم به نیاز آنها را تأمین کنیم.

    سلیمی به متفاوت بودن نیازهای افراد جامعه به مسکن اشاره کرد و گفت: مردم براساس نیازهای واقعی و میزان سطح درآمد خود تصمیم به خرید و یا تهیه مسکن می گیرند لذا برای تامین مسکن افراد، می بایست چه از لحاظ وسعت و یا کیفیت، مسکن براساس شرایط فرهنگی و رفاهی حاکم بر آن جامعه ساخته شود .

    مدیر شعب استان ادامه داد: ما بعنوان بانک مسکن و شما به عنوان سازندگان حرفه ای مسکن بازیگران اصلی اقتصاد هستیم و در صحنه اقتصاد دو عامل اصلی ترین محور تصمیم گیری هستند که یکی از آنها میزان سرمایه گذاری و دیگری میزان برگشت سرمایه است که این دو عامل انگیزه و تصمیم ما برای سرمایه گذاری را مشخص می کند.

    وی همچنین به حمایت بانک مسکن از انبوه سازان تأکید کرد و گفت: انبوه سازان استان می توانند با تمرکز فعالیتهای مالی خود در بانک مسکن از بسته های اعتباری بانک در احداث پروژهای مسکونی خود بهره مند شوند.

    در ادامه این همایش حسین حیدری رییس اداره کل اعتبارات و تأمین مالی بانک مسکن دیدار با انبوه سازان استان را موجب خوشحالی دانست و گفت:بسیار خرسندم که فرصتی فراهم شد تا از نزدیک با انبوه سازان استان دیداری داشته باشم و این دیدار از دو جنیه برای من بسیار حائز اهمیت است، اول اینکه با سازندگان حرفه ای و واقعی مسکن به گفتگو نشسته ام و دوم انبوه سازان مفاهیم مالی از جمله تامین مالی و برگشت آن را بخوبی تجزیه و تحلیل می کنند.

    حیدری کمک به خانه دار شدن آحاد خانوارها را رسالت بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی توسعه ای بخش مسکن ذکر کرد و تصریح نمود: دغدغه مجموعه کارکنان بانک مسکن تلاش در جهت تحقق آرزوی خانه دار شدن تمامی خانوارهاست و ما در بانک مسکن آن را جزو وظایف،تکالیف و رسالت خود می دانیم و از شما انبوه سازان که در این امر مهم رکن اصلی هستید با تمام توان حمایت می کنیم.

    حیدری تعامل دو سویه با انبوه سازان را خواستار و بر تمرکز منابع مالی انبوه سازان در بانک تاکید کرد و افزود: چتر حمایتی بانک مسکن در تامین مالی پروژه هایی که دارای توجیه پذیری و مبتنی بربرنامه ریزی و برنامه جامع تامین مالی است ،گسترده بوده لذا انبوه سازانی که توان برنامه ریزی در جهت فروش ، واگذاری و تعیین تکلیف پروژه های مسکونی خود پس از اتمام دوره مشارکت را دارند ، بیشتر تحت این چتر حمایتی خواهند بود.

    در ادامه این نشست محمد بهمنی رییس انجمن انبوه سازان مسکن استان کردستان ضمن تشکر بانک مسکن به سبب برگزاری این نشست از این بانک به عنوان تنها حامی و یاور انبوه سازان یاد کرد و افزود: بانک مسکن یک بانک قابل اعتماد و با پشتوانه عظیم است و انبوه سازان استان ارتباط صمیمی و تنگاتنگی با بانک در استان دارند و امروز ما پیشرفت و توسعه شغلی خود را مدیون این بانک می دانیم.

    بهمنی در ادامه با مطرح نمودن مشکلات انبوه سازان به مسائلی چون، بالا بودن هزینه های اخذ پروانه ساخت و مجوزهای اولیه و زمانبر بودن این فرآیندها در شهرداری و سایر نهادها اشاره کرد و اضافه نمود: با توجه به بهای تمام شده عرصه، بدون مجوز افزایش تراکم و سطح اشتغال، ساخت و ساز خصوصا در بافت فرسوده توجیه اقتصادی نداشته و این امر هزینه تمام شده برای خریداران را افزایش میدهد. پس لازم است در کنار بانک مسکن سایر نهادها نیز در راستای تحرک بخش مسکن و احیای بافتهای فرسوده و ناکارآمد همراه و همگام شوند .

    در پایان این نشست پنل پرسش و پاسخ برگزار شد که حسین حیدری رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن و جلال الدین سلیمی مدیر شعب استان به سوالات انبوه سازان پاسخ دادند و انبوه سازان حاضر در جلسه با بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود، خواستار ادامه این جلسات با حضور استاندار و سایر دستگاههای مرتبط با بخش مسکن در راستای تسهیل و تسریع در قوانین و مقررات و ترغیب بیشتر انبوه سازان برای احیای بخش مسکن، بخصوص در بافت فرسوده شدند .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی