مدیران خودروعصر اعتبار

آنچه که تهرانی‌ها را به سمت اکباتان ۴۰ ساله می‌کشاند

عصر ساختمان- ساخت شهرک اکباتان در دهه ۴۰ با هدف کنترل بافت جمعیت تهران کلید خورد. این شهرک مختص اسکان‌دهی به کارمندان دولت، اقشار متوسط و تحصیلکرده احداث شد و تا حدود زیادی یکدستی فرهنگی خود را حفظ کرده است. پیش‌بینی‌ها می‌گویند این شهرک قرار است تا ۳۰۰ سال دیگر برقرار بماند. از یک طرف استحکام سازه بتونی و مقاومت در برابر زلزله تا قدرت ۹ ریشتر و از طرف دیگر هویت ساختاری و محلی قوی در این شهرک عمری طولانی برای اکباتان تضمین کرده است.

آنچه که تهرانی‌ها را به سمت اکباتان ۴۰ ساله می‌کشاند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین، از مزایای خرید آپارتمان در شهرک اکباتان همین تعلق محلی و روابط مسالمت‌آمیز میان ساکنان است. در این شهرک کسی در رفت‌وآمدها و امور شخصی واحدهای دیگر دخالت نمی‌کند.

    اکباتان چه امکاناتی دارد؟

    نتایج پژوهشی که در سال 90، بر روی اکباتان صورت گرفته‌ است نشان می‌دهد  100 %خریدهای روزانه و 3/93 %از خریدهای هفتگی اهالی اکباتان در درون شهرک تامین می‌شود. 11 بازارچه فقط در فاز یک شهرک وجود دارد. در فاز 2 هم بازار گلها و چند بازار دیگر تمامی آنچه که فکرش را بکنید عرضه می‌کند. لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی، کفش و پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی و ... .

    بیمارستان، باشگاه‌های ورزشی، سینما، کتابخانه، سرای محله، مرکز خرید مگامال، فروشگاه هایپرمارکت و ... همگی مجموعه امکانات کاملی را در شهرک فراهم کرده که به تعبیر عده‌ای از اکباتان شهرکی خودمختار و بی‌نیاز نسبت به تهران ساخته است. البته چنین امکاناتی را بعضا در دیگر محله‌های تهران هم خواهید داشت. اما شاید آنچه که اکباتان را نسبت به نقاط دیگر متمایز می‌کند فضاهای سبز گسترده و جاده‌های سلامتی است. این فضاها نقش مهمی در ایجاد تعامالت اجتماعی ایفا می‌کنند. بر اساس نتایج پژوهش مزبور 7/66 % از از ساکنان به طور مستمر از این فضاها استفاده می‌کنند و یک سوم ساکنان آنها را دلیل اصلی رضایت خود از محله عنوان کرده‌اند.

    آیا اکباتان محله‌ای امن است؟

    امنیت بالا از مزایای سکونت در شهرک اکباتان محسوب می‌شود. تمامی ورودی‌های پارگینگ و ساختمان بلوک‌های شهرک اکباتان واحد‌های نگهبانی شبانه‌روزی دارند که در هر شیفت حداقل یک نگهبان در آنها در حال نظارت است. در معابر این محله نورپردازی به صورت اصولی انجام شده است و به طور کلی شیوه طراحی شهرک مانند ورودی‌ها و خروجی‌های چندگانه، دسترسی راحت و آسان به مسیرهای منتهی به ورودی‌ها و خروجی‌ها، محدود کردن دسترسی به فضا با استفاده از حصار و نرده امنیت را بالا برده است. گشت‌های نیروی انتظامی هم عموما در ساعات شب بر سرتاسر محله نظارت می‌کنند. به همین تا دیروقت اهالی با خیال آسوده در مسیرها تردد و پیاده‌روی می‌کنند.

    نرخ اجاره مسکن در اکباتان چقدر است؟

    برای اجاره آپارتمان در شهرک اکباتان، بخش املاک سایت دیوار آگهی‌های زیادی را ارائه داده است. سوئیت‌های اکباتان به نسبت متراژ بالاترین نرخ اجاره دارند. مثلا برای یک سوئیت 43 متری در فاز 3، 30 میلیون تومان ودیعه و 2 میلیون و 100 هزار تومان اجاره‌بها تعیین شده است. در حالی که برخی از واحدهای 66 متری را با مبلغی کمتر می‌شود اجاره کرد. مثلا یک مورد آگهی شده که 30 میلیون تومان ودیعه و یک میلیون و 800 هزار تومان اجاره‌بها لازم دارد. برای واحدهای 74 متری تیپ اچ هم نرخ اجاره نسبتا بالاتر است. برای مثال برای یک مورد در فاز یک 50 میلیون تومان ودیعه و 2 میلیون و 600 هزار تومان اجاره‌بها لازم است. به طور کلی  فاز 1 و 3 عموما متقاضیان بیشتری دارند. فاز 2 مدرن، پرتردد و شلوغ است. به ویژه از زمانی که ایستگاه مترو و مگامال در آن احداث شده است. اگر به دنبال اجاره آپارتمان دوبلکس در اکباتان هستید فراموش نکنید که باید فاز 2 را بگردید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار