مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

مثلث وزارت راه و شهرسازی برای خانه‌دار شدن قشر متوسط و پایین جامعه

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح اسکله کانتینری نگین بوشهر تاکید کرد: نکته مهم افزایش ظرفیت انبارداری و فرآوری تولید در بنادر با هدف افزایش تولید بار است که زمینه‌های آن با ایجاد زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل ترکیبی برای توسعه ترانزیت کالا و رونق کسب و کار در بوشهر فراهم شده است.

مثلث وزارت راه و شهرسازی برای خانه‌دار شدن قشر متوسط و پایین جامعه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در حاشیه افتتاح پروژه‌های بندر بوشهر اظهار داشت: یکی از خواستهای مردم بوشهر از دیرباز و برنامه‌های دولت اتصال بندر بوشهر به شبکه ریلی بوده که در دو ماه ایخر و پس از کلنگزنی در دست احداث است و امیدواریم طبق برنامه زمان‌بندی شده تکمیل و آماده بهره‌مندی مردم بوشهر شود.

    وی افزود: توسعه بندر بوشهر توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و امروز شاهد هستیم که با افتتاح یک پست اسکله جدید، کشتی‌های تا 50 هزار تن قابلیت پهلوگیری پیدا کرده‌اند و ظرفیت کانتینری این بندر 50 درصد و نیز ظرفیت تخلیه و بارگیری آن از 400  هزار به 600 هزار TEU ارتقا می‌یابد.

    وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: آغاز عملیات لایروبی در بندر بوشهر نیز با سرمایه‌گذاری 400 میلیارد تومانی اجرا می‌شود و با در نظر گرفتن احداث جاده دسترسی و لایروبی کانال‌های داخلی و خارجی ارتقا عملکرد بندر را در بر دارد.

    اسلامی با بیان اینکه «نکته مهم افزایش ظرفیت انبارداری و فرآوری تولید در بنادر است»، گفت: با این اقدام قدرت تولید بار افزایش می‌یابد و می‌توان با برخورداری از حمل‌و‌نقل ترکیبی به ترانزیت کالا و رونق کسب و کار در بندر بوشهر رونق بخشید که زمینه‌های آن فراهم شده است.

    عضو کابینه دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: کلنگ احداث اسکله کانتینری بندر نگین بوشهر در سال 93 به دستور رئیس جمهوری به زمین خورد و امروز شاهد افتتاح آن و بهره‌برداری حداکثری از این ظرفیت جدید هستیم.

    تشریح برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن

    وی در ادامه جریان سازی برای تولید مسکن را مهمترین برنامه دولت عنوان کرد و گفت: این برنامه با حضور رئیس جمهور رونمایی شده و تمام تلاش ما این است در بخش تقاضا با توجه به استطاعت مالی مردم عرضه مسکن مدیریت شود تا تولید مسکن برای جامعه هدف شکل و رونق بگیرد.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه دولت در بخش تولید مسکن بیان داشت: تکمیل 500 هزار واحد مسکن، ساخت 400 هزار واحد جدید شهری شامل 100 هزار واحد در بافت‌های فرسوده، 100 هزار واحد در شهرها و 200 هزار واحد در شهرهای جدید سه برنامه ما را تشکیل می‌دهد که اولین اقدام نسبت به تحقق و پشتیبانی از برنامه‌ها تخصیص زمین در همه استان‌ها و  آغاز ساخت پروژه‌های مسکونی در شهرهای مختلف است.

    این عضو کابینه دولت دوازدهم از تصویب پرداخت تسهیلات به سازندگان مسکن در شورای پول و اعتبار در هفته گذشته خبر داد و گفت: این تسهیلات برای فرد و زوجین سهم قابل توجهی از هزینه لازم برای خرید یک واحد آپارتمان برای جامعه هدف را فراهم می‌کند که قابل انتقال به خریداران هم هست.

    اسلامی افزود: با اقدامات تکمیلی، صدور کارت اعتباری خرید مصالح ساختمانی با مجوز بانک مرکزی، بانک مسکن و بنیاد مسکن این ساختار و ظرفیت ایجاد می‌شود تا انبوه سازان با خرید انبوه مصالح از این شرکت کارگزاری بتوانند از تخفیف ویژه برخوردار شوند و قیمت نهایی مسکن از این طریق مناسب سازی و رونق را درپی داشته باشد.

    وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد :امید است با اقدامات فوق بتوانیم برای خانه دار شدن قشر متوسط و پایین جامعه یک روال عادی، همراه با جذابیت ایجاد کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو