مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه خبر داد

پرداخت حقوق و عیدی کارکنان راه‌آهن

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی در مورد اعتصاب کارکنان راه آهن به دلیل دیر کرد پرداخت حقوق شان اعلام کرد که به تازگی عیدی و حقوق کارکنان راه آهن انجام شده است.

پرداخت حقوق و عیدی کارکنان راه‌آهن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمد اسلامی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از 27 دستگاه سالن مسافری، سه واگن ترن ست و ٢۰ سالن ریل باس برگزار شد، در پاسخ به سوالی در ارتباط با اعتصاب کارکنان راه آهن به دلیل دیرکرد پرداخت حقوق آنها اظهار کرد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی بنده پرداخت حقوق و عیدی کارکنان راه آهن انجام شده است و کسی وجود ندارد که حقوق و عیدی دریافت نکرده باشد.

    وی ادامه داد: باید بتوانیم در ارتباط با اقتصاد شرکت‌ها عملکرد بهتری داشته باشیم چرا که عدم تناسب هزینه موجب می‌شود نتوانیم به تعهدات مالی خود عمل کنیم. در سال 1398 سیاست‌های جدیدی را در مدیریت راه آهن اعمال خواهیم کرد که بر اساس آن جذابیت‌های خدمات ریلی در بخش مسافری و باری افزایش یابد و توازن و تعادل برقرار شود مسئله‌ای که موجب می‌شود دیگر شاهد مسائل این چنینی نباشیم و کارکنان دچار مشکل نشوند.

    وزیر راه و شهرسازی در مورد تفاهم نامه صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه و بخش خصوصی در ارتباط با تولید 974 دستگاه لوکوموتیو و واگن قطار طی سال آینده اظهار کرد: این اقدام حرکت راهبردی در وزارت راه و شهرسازی است و امیدواریم بتوانیم با استفاده از توان داخلی توجه بیشتری به اشتغال‌زایی و خدمت رسانی داشته باشیم و امکان سفرهای ریلی را افرایش دهیم.

    اسلامی افزود: بر اساس این تفاهم نامه در سال آینده شاهد افزایش 20 درصدی ظرفیت مسافری و افزایش 4 درصدی باری در حوزه حمل و نقلی ریلی خواهیم بود.

    وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته شبکه ریلی کشور به چهار مرکز استان در همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و گیلان متصل شده است و از خدمات مسافری ریلی برخوردار شده‌اند گفت: تا اواسط تابستان سال آینده خط آهن به تبریز متصل خواهد شد و اتصال به اردبیل در برنامه بعدی قرار دارد.

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: خوشبختانه زیر ساخت‌ها در بخش ریلی توسعه یافته، اما ظرفیت قطارها پاسخگو نیست در این رابطه تسهیلات یارانه‌ای برای سازندگان و بهره برداران در این حوزه در نظر گرفته‌ایم.

    اسلامی با اشاره به رونمایی از تابلو دیجیتال اطلاع رسانی سفر که ورودی و خروجی قطارها در ترمینال‌ها را نشان می‌دهد بیان کرد: این اطلاعات در سایت راه آهن نیز قابل مشاهده است و مردم می‌توانند موقعیت قطارها را دنبال کنند. علاوه بر این اپلیکیشن موبایلی سامانه اطلاع رسانی ردیابی قطارها نیز به زودی مد نظر قرار می‌گیرد تا مسافران بتوانند از وضعیت و حرکت مسیر قطارها مطلع شوند.

    اسلامی افزود: بنا بر ا اعلام رئیس سازمان هواشناسی نیز تا اردیبهشت ماه سال آینده اپلیکیشن موبایلی برای اطلاع از وضعیت جوی جاده‌ها ایجاد خواهد شد و مردم می‌توانند از این ظرفیت نیز استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار