مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار تهران تاکید کرد؛

لزوم افزایش جمعیت دوچرخه‌سوار در پایتخت تا ۵ درصد

عصر ساختمان- شهردار تهران گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که جمعیت دوچرخه‌سواران پایتخت را از کم تر از ۱ درصد به ۵ درصد برسانیم.

لزوم افزایش جمعیت دوچرخه‌سوار در پایتخت تا ۵ درصد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، پیروز حناچی صبح امروز و در حالی‌که همراه با تعدادی از شهروندان از میدان توحید تا پارک‌شهر رکاب زده بود، در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو گفت: تحرک بدنی موضوعی است که به سلامت شهروندان بستگی دارد و هر فردی که نگران سلامت خود است باید تحرک داشته باشد و ورزش را به طور مستمر پیگیری کند. البته در بحث سالم بودن و سالم ماندن کاهش ترافیک و آلودگی هوا نیز مهم است.

    وی تأکید کرد: باید به گونه ای برنامه‌ریزی کنیم که جمعیت دوچرخه‌سوار پایتخت را از کم تر از 1 درصد به 5 درصد برسانیم.

    شهردار تهران در ادامه درباره زیباسازی‌ نوروزی پایتخت توضیح داد: همکارانم هفته گذشته به‌صورت شبانه‌روزی به این موضوع پرداختند و تلاش کردند تا شهر را آماده کنند. 

    حناچی با اشاره به نقش رنگ آمیزی در شهر گفت: اگر از شما بپرسند تهران چه رنگی است، احتمالا می‌گویید خاکستری، و این در حالی است که سنت و فرهنگ ایرانی سراسر رنگ را به خاطر می‌آورد.

    شهردار تهران در مورد لغو مصوبه برج‌باغ‌ها نیز خاطرنشان کرد: تلاش شورای‌شهر در این خصوص قابل تقدیر است و شهرداری و شورای‌شهر تصمیم گرفتند که دیگر اجازه این قبیل اقدامات ضدمحیط زیستی را ندهند. در همین رابطه، اجازه ساخت و ساز در 62 باغ که به تازگی صادر شد، کم ترین هزینه ای بود که در این زمینه می توانستیم بپردازیم.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی