مدیران خودروعصر اعتبار

تهران ۴ میلیون موش دارد

توافق شهرداری با اتحادیه کیوسک داران برای اخذ اجاره‌بها

عصر ساختمان- تحصیلی با بیان اینکه کیوسک‌های مطبوعاتی هوشمند می‌شوند، گفت: ۵۰ درصد کار پیش رفته و با اتحادیه کیوسک‌داران به توافق رسیدیم.

توافق شهرداری با اتحادیه کیوسک داران برای اخذ اجاره‌بها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا تحصیلی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران در نشست خبری که صبح امروز (سه‌شنبه 28 اسفند ماه) برگزار شد، با اشاره به زمانی که مسئولیت این شرکت را بر عهده گرفت، اظهار کرد: در آن زمان زمزمه انحلال این شرکت موجود بود که علت آن وضعیت هم کاهش درآمد‌ها و افزایش بدهی‌های شرکت بود.

    مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با بیان اینکه در حال حاضر این شرکت مشکل مالی ندارد و از خطرات احتمالی عبور کرده‌ایم، گفت: این شرکت بیش از 10 وظیفه دارد که انتقال صنایع و مشاغل مزاحم به خارج از تهران یکی از وظایف آن است.

    وی با بیان اینکه این شرکت توانسته مشاغل زیادی را به خارج از تهران منتقل کند، گفت: از جمله این صنایع و مشاغل می‌توان به صنایع پوست، چوب و اوراقچیان میدان شوش اشاره کرد.

    تحصیلی با بیان اینکه راهبری جایگاه‌های CNG یکی دیگر از وظایف ماست، ادامه داد: نظارت و ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی و همچنین نظارت بر روز بازار‌ها از دیگر وظایف ماست.

    مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با بیان اینکه جمع‌آوری سگ‌های بی صاحب و مبارزه با حیوانات موذی از دیگر وظایف این شرکت به شمار می‌رود، تصریح کرد: در نهایت راهبری مراکز خرید و فروش خودرو که در 4 نقطه از تهران فعالیت می‌کنند، بر عهده ماست.

    وی در خصوص دستاورد‌های این شرکت افزود: در گذشته فرآیند کارشناسی از صنایع و مشاغل مزاحم پروسه‌ای طولانی داشت، اما اکنون وقتی که کارشناس از محل بازدید می‌کند بلافاصله اطلاعات آن وارد اتوماسیون می‌شود و دیگر هیچ یک از پرسنل به آن اطلاعات دسترسی ندارند و با این کار ضمن کم شدن اشتباهات انسانی شفافیت هم زیاد شده است.

    تحصیلی در خصوص رسیدگی به وضعیت کیوسک‌های مطبوعاتی گفت: از حدود 30 سال پیش کیوسک‌های مطبوعاتی در معابر عمومی که متعلق به عموم مردم است، مستقر شدند و اکنون سال‌های زیادی است که هیچگونه قرارداد و اجاره‌ای نمی‌پردازند.

    مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با بیان اینکه طرح ما این است که کیوسک‌ها را هوشمند کنیم، گفت: طرح‌هایی هم دریافت کرده‌ایم که به زودی اجرا خواهد شد.

    وی با بیان اینکه در طراحی جدید کیوسک‌های هوشمند ظاهری متفاوت دارند و دارای الزاماتی مانند خودپرداز هستند، گفت: تاکنون 50 درصد کار پیش رفته و درباره اجاره بهای آن‌ها با اتحادیه کیوسک داران به توافق رسیده‌ایم و به آن‌ها گفته‌ایم که اگر می‌خواهند بمانند باید هزینه استقرار در کنار خیابان را پرداخت کنند.

    تحصیلی با بیان اینکه در این طرح کیوسک‌ها به 3 درجه تقسیم می‌شوند و سه قیمت متفاوت دارند، ادامه داد: رسیدگی به بازار جنت یکی دیگر از اقدامات شرکت صنایع و مشاغل بود که شهردار تهران هم برای رسیدگی به مشکلات آن تأکید فراوان داشت.

    مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با بیان اینکه بازار جنت 5 سال پیش توسط مدیران وقت در اختیار پیمانکار قرار گرفت، گفت: در آن زمان مقرر شد که پیمانکار 2 میلیارد هزینه کرده تا 5 سال استفاده کند و بدون دریافت پول پیش فقط اجاره بها دریافت کند.

    تحصیلی افزود: تخلف این پیمانکار زمانی آغاز شد که 8 میلیارد پول پیش گرفته بود و حتی از زنان بی سرپرست هم که قرار بود به صورت رایگان مستقر شوند پول دریافت می‌کرد.

    وی خاطرنشان کرد: در مقطعی پیمانکار ادعا کرد که 3 میلیارد بیشتر هزینه کرده، اما بررسی‌ها نشان داد که این طور نبوده است، لذا ما هم از او شکایت کردیم و اکنون ممنوع الخروج شده است.

    مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران افزود: کیوسک‌ها فقط مجاز به فروش تنقلات هستند و اجازه فروش سیگار ندارند.

    تحصیلی با اشاره به کارخانه‌های آلاینده در سطح منطقه 21 گفت: در مورد آن بخشی که داخل منطقه است اولویتی برای خروج آن‌ها از شهر نداریم، اما رأی بند 20 را برای انتقال به خارج از شهر کسب کرده‌ایم.

    وی با بیان اینکه در راستای استقبال از بهار محور‌های شاخص دارای موش و حیوانات موذی را شناسایی کردیم، تصریح کرد: در هر منطقه دو محور شاخص را معین کرده‌ایم تا با استفاده از تله‌های چسبی و کشنده اقدام به نابودی آن‌ها کنیم.

    مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران خاطرنشان کرد: این تله‌ها به شهروندان هم داده می‌شود تا برای جلوگیری از ورود به اماکنی که نیاز دارند استفاده کنند.

    تحصیلی خاطرنشان کرد: روش‌های مبارزه با موش را به صورت تلفیقی در سطح محور‌های شاخص عملیاتی کردیم و متناسب با هر محلی که شناسایی شده با استفاده از طعمه‌های مسموم اقدام کردیم.

    مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با بیان اینکه شهر تهران 4 میلیون موش دارد، گفت: آماری از تلفات موش‌ها وجود ندارد، در جمع بندی‌هایی که انجام خواهیم داد در پایان فروردین آمار کلی و تخمینی را اعلام خواهیم کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار