مدیران خودروعصر اعتبار

برق ۵۶ روستای لرستان قطع است

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت: بر اثر بارش شدید باران برق ۵۶ روستای استان همچنان قطع است.

برق ۵۶ روستای لرستان قطع است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، فریدون خودنیا روز دوشنبه در جلسه ستاد بحران در محل استانداری افزود: در حال حاضر سه روستای الشتر، یک روستای بروجرد، 20 روستا در الیگودرز، 2 روستای چگنی و 30 روستای خرم آباد فاقد برق هستند.
    وی با بیان اینکه طی روز گذشته تاکنون جریان برق بیش از 150 روستا قطع شده بود تصریح کرد: در صورت ایجاد و بهسازی راه های دسترسی، برق مابقی روستاها تا 24 ساعت وصل می شود.
    وی ادامه داد: امروز جریان برق 83 روستای پلدختر وصل شد و به دلیل تخریب شبکه، 30 روستای معمولان نیز همچنان برق ندارند.
    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان مشکل اصلی استان را شمال پلدختر به سمت معمولان دانست و گفت: برق روستای پران پرویز در صورت ایجاد راه دسترسی تا فردا سه شنبه برقرار می شود.
    معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان نیز گفت: سه دهنه پل استان به صورت 100 درصد و تعدادی نیز از 10 تا 50 درصد خسارت دیده اند.
    عارف امرایی افزود: حدود 300 نفر از پرسنل اداره کل راهداری لرستان با استفاده از 250 دستگاه وسیله نقلیه سبک و سنگین در جاده‌های استان مستقر هستند.
    وی اظهار داشت: حدود 14 هزار و 500 دستگاه پل آب رو با دهنه یک متر تا دهانه‌های بزرگ در استان وجود دارد.
    به گفته وی رودخانه 'چم حیدر' واقع در جاده خرم آباد - پلدختر طغیان کرده که این مسیر به منظور جلوگیری از بروز حوادث مسدود شد.
    هشدار سازمان هواشناسی در خصوص بروز سیل در استان های ایلام، کرمانشاه، لرستان، خوزستان و کردستان محقق شد و بارش های سیل آسا از عصر یکشنبه بسیاری از مناطق لرستان را فرا گرفته است.
    این بارش ها که شدت آن برای مناطق جنوبی تا 100 میلی متر نیز پیش بینی شده همراه با رعد و برق و در برخی مناطق همچون پلدختر با ریزش تگرگ همراه شده است.
    آبگرفتگی معابر و خیابان ها در تمامی شهرهای استان گزارش شده، راه ارتباطی برخی مناطق تفریحی و گردشگری به دلیل جلوگیری از بروز حوادث بسته شده و البته محور خرم آباد - پلدختر نیز به علت طغیان رودخانه مسدود است.
    از عصر روز یکشنبه تا بعدازظهر روز سه شنبه با توجه به فعالیت امواج اصلی سامانه بارشی و تقویت مقدار بارش ها، برای همه نقاط استان بارندگی، گاهی رعد و برق و وزش باد قابل ملاحظه تا شدید لحظه ای پیش بینی شده است.
    همراه با این شرایط جوی، در شهرهای شمالی و شرقی، ارتفاعات و مناطق کوهستانی و نواحی از مرکز استان بارش برف و احتمال ریزش تگرگ وجود دارد که سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها دور از انتظار نیست.
    بر اساس اعلام هواشناسی، مقدار و شدت بارش ها برای روز دوشنبه تا بعدازظهر روز سه شنبه نمود بیشتری خواهد داشت.
    نخستین جلسه ستاد مدیریت بحران استان لرستان سوم فروردین ماه جاری برگزار شد و این ستاد به حالت آماده باش درآمد و مرخصی مدیران مربوطه را لغو کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی