مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر نیرو خبر داد:

احیای بسیاری از تالاب‌های خشک‌شده کشور/ ۷۰درصد سدهای کشور پر شد!

عصر ساختمان- وزیر نیرو با اشاره به اینکه حجم فعلی آب موجود در مخازن سدهای کشور به ۳۵ میلیارد مترمکعب رسیده است، تاکید کرد: وقوع سیلاب‌های اخیر در کشور موجب شده است تا ۷۰ درصد ظرفیت مخازن سدهای کشور پر شود.

احیای بسیاری از تالاب‌های خشک‌شده کشور/ ۷۰درصد سدهای کشور پر شد!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، رضا اردکانیان با تاکید بر اینکه بارندگی‌های چند روز اخیر در کشور موجب افزایش 56 میلیمتری ارتفاع بارندگی‌ها در ایران شده، گفت: در سوابق موجود ما سامانه و موج بارشی با این شدت، وسعت و مدت بی‌سابقه بوده است و وقوع این سه عامل در کنار هم اتفاق بزرگی را رقم زده است.

    وی با اشاره به اینکه حجم فعلی آب موجود در مخازن سدهای کشور به 35 میلیارد مترمکعب رسیده است، اظهار داشت: این رقم سال گذشته در همین بازه زمانی حدود 23 میلیارد مترمکعب بوده است.

    وزیر نیرو حجم کل مخازن سدهای کشور را 50 میلیارد مترمکعب دانست و تصریح کرد: وقوع سیلاب‌های اخیر در کشور موجب شده است تا 70 درصد ظرفیت مخازن سدهای کشور پر شود و امیدواریم تا پایان سال آبی جاری مابقی مخازن سدهای کشور نیز آبگیری شوند.

    اکثر تالاب‌های کشور احیا شد

    اردکانیان با اشاره به اینکه بارندگی‌های چند روز اخیر موجب آبگیری تالاب‌های وسیعی در کشور شده است، خاطرنشان کرد: وقوع سیلاب‌های فروردین‌ماه باعث شده است تا در حال حاضر 20 درصد تالاب هامون و هیرمند، 70 درصد تالاب حله بوشهر، 100 درصد تالاب گندمان بروجن، 80 درصد تالاب چغاخور چهارمحال و بختیاری، 90 درصد بخش ایران تالاب هورالعظیم، 80 درصد تالاب بامدژ اهواز و 40 درصد تالاب مهارلو استان فارس آبگیری و پر شود.

    وی با اشاره به سرریز تالاب زریوار کردستان ابراز داشت: در پی وقوع بارش‌های شدید چند روز اخیر در کشور حدود 40 درصد تالاب مهارلو استان فارس، 55 درصد تالاب‌های میقان و آقگل در استان مرکزی آبگیری شده و چهار تالاب گمیشان، آلاگل، اجی‌گل و آلماگل استان گلستان پر شده‌اند. افزایش حجم وسیع آب تالاب‌های کشور در طی همین چند روز در حالی است که بسیاری از تالاب‌ها سال‌های متمادی رنگ آب به خود ندیده بودند.

    افزایش 32 سانتی‌متری ارتفاع آب در دریاچه ارومیه

    وزیر نیرو با اشاره به افزایش 700 میلیون مترمکعبی آب دریاچه ارومیه بر اثر وقوع بارندگی‌های چند روز اخیر، بیان کرد: تراز این دریاچه نیز حدود 32 سانتی‌متر افزایش پیدا کرده است.

    اردکانیان با اشاره به اینکه در طی یک هفته اخیر حدود 3.8 میلیارد مترمکعب سیلاب وارد مخازن سدهای استان خوزستان شده است، یادآور شد: حدود 71 درصد از سیلاب‌های خوزستان در مخازن سدها آرام گرفته و مابقی آن نیز به سمت پایین سدها از جمله برای بهره‌مندی در تالاب‌ها رهاسازی شده است.

    وی ادامه داد: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته سیلاب‌های چند روز آینده خوزستان سه میلیارد و 400 میلیون مترمکعب آب وارد مخازن سدهای خوزستان خواهد کرد که بخشی از آن در سدها آرام خواهد گرفت و مابقی آن نیز مطابق برنامه‌ریزی انجام شده رهاسازی خواهد شد.

    بازدید وزیر نیرو از سدهای مخزنی کرخه، دز و گتوند

    وزیر نیرو با اشاره به بازدیدش از سدهای مخزنی کرخه، دز و گتوند عنوان کرد: در وهله نخست بحث پایداری این سازه‌های آبی بزرگ به شدت مورد توجه است چراکه پایداری این سدها ارتباط مستقیمی با سلامت و امنیت جامعه دارد.

    اردکانیان افزود: سد کرخه به عنوان بزرگترین سد کشور از حیث حجم مخزن این روزها مقاطع زمانی بی‌‌‌سابقه‌ای را در تاریخ حیات خود تجربه می‌کند به طوری که در حال حاضر 5.2 میلیارد مترمکعب آب در مخزن این سد ذخیره شده است و از حیث پایداری نیز شرایط مناسبی دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار