مدیران خودروعصر اعتبار

خسارت ۳۵۰۰ واحد مسکونی سیل زده گنبدکاووس تایید شد

عصر ساختمان- مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس در شرق گلستان از تایید خسارت ۳۵۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده از سیل در مناطق شهری و روستایی این شهرستان خبر داد.

خسارت ۳۵۰۰ واحد مسکونی سیل زده گنبدکاووس تایید شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، ولی الله رضایی گفت: پس از وقوع سیل در روزهای پایانی سال گذشته و اوایل سال جاری در مناطق شهری و روستایی گنبدکاووس، خسارت زیادی به بخش مسکن این شهرستان وارد شد.
    وی افزود: براین اساس 30 تیم کارشناسی بنیاد مسکن با همراهی دیگر مهندسان نظام فنی این نهاد، کار بررسی و ارزیابی واحدهای مسکونی آسیب دیده، در مناطق شهری و روستایی گنبدکاووس را آغاز کردند.
    رضایی اضافه کرد: از مجموع چهار هزار درخواست مردمی که تا الان از مناطق شهری و 70 روستای گنبدکاووس به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داده شده، تاکنون 3500 فقره آن مورد رسیدگی و تایید خسارت شده است.
    وی تصریح کرد: هم اکنون کار تشکیل پرونده واحدهای مسکونی که تایید خسارت شدند، درحال انجام برای ارسال به بانک های عامل برای پرداخت کمک بلاعوض و تسهیلات پیش بینی شده برای تعمیر یا بازسازی هستند.
    مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس بابیان اینکه خسارت به واحدهای مسکونی مناطق شهری و روستایی این شهرستان از 30 تا 100 درصد است، گفت: بر حسب میزان خسارت، کمک بلاعوض و تسهیلات پیش بینی شده پرداخت می شود.
    رضایی، سقف کمک بلاعوض برای واحدهایی که نیاز به بازسازی کامل در مناطق شهری دارند، 120 میلیون ریال و تسهیلات در نظر گرفته شده برای این واحدها نیز 500 میلیون ریال به صورت قرض الحسنه با کارمزد پنج درصد و دوره باز پرداخت 15 ساله است.
    وی اضافه کرد: سقف کمک بلاعوض این نوع واحدها در مناطق روستایی 100 میلیون ریال و میزان تسهیلات پیش بینی شده نیز 400 میلیون ریال است.
    رضایی ادامه داد: درخصوص واحدهایی که نیاز به تعمیرات دارند، برحسب میزان خسارت وارده، سقف کمک بلاعوض درمناطق شهری و روستایی تا 50 میلیون ریال و سقف تسهیلات برای تعمیرات واحد مسکونی نیز تا 150 میلیون ریال پیش بینی شده است.
    شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس دومین شهرستان پرجمیعت استان گلستان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو