مدیران خودروعصر اعتبار

دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارتقای سیستم‌های شتابنگاری قدیمی

عصر ساختمان- رئیس شبکه ملی شتاب‌نگاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از اعلام فراخوانی به منظور ارتقای دستگاه‌های شتابنگاری قدیمی نصب شده در کشور خبر داد.

دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارتقای سیستم‌های شتابنگاری قدیمی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مهندس اسماعیل فرزانگان  با تاکید بر اینکه دستگاه‌های شتابنگاری قدیمی نصب شده در کشور قابل ارتقا هستند، اظهار کرد: مشخصات دستگاه‌های شتابنگار قدیمی تهیه شده و از تعدادی از شرکت‌ها نمونه‌های اولیه برای ارتقای این سیستم را دریافت کردیم، ولی برای آنکه این عرصه مورد استقبال شرکت‌های دانش‌بنیان و مهندسان این حوزه قرار گیرد، تصمیم گرفتیم فراخوان عمومی در این زمینه منتشر کنیم.

    فرزانگان با بیان اینکه در حال حاضر این فراخوان در سایت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بارگذاری شده است، گفت: علاوه بر آن این فراخوان در رسانه‌های کثیرالانتشار نیز منتشر خواهد شد.

    رئیس شبکه ملی شتابنگاری با بیان اینکه برخی از شرکت‌ها ایده‌های اولیه خود را در این زمینه ارائه کردند، یادآور شد: 2 تا 3 شرکت دانش‌بنیان نمونه اولیه از ایده اولیه خود را ساخته‌اند، ضمن آنکه برخی از دانشگاه‌هایی که رشته‌هایی چون الکترونیک و برق را دارند، در این زمینه اعلام آمادگی کردند.

    وی با اشاره به نقش بخش خصوصی در این زمینه، افزود: ما از ایده‌های داخلی استفاده می‌کنیم و اصراری بر استفاده از نمونه‌های خارجی دستگاه شتابنگاری نداریم. ما در این حوزه در ابتدای راه هستیم و مدتی زمان نیاز است تا بتوانیم به نمونه‌های دستگاه شتابنگاری مشابه کشورهای خارجی دست یابیم.

    فرزانگان با اشاره به پرداخت هزینه‌های تحقیق و توسعه ساخت دستگاه‌های شتابنگاری در کشور، خاطر نشان کرد: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی حمایت مالی از شرکت‌های توانمند در این زمینه را به عمل خواهد آورد. جزئیات این حمایت‌ها در جلسه‌ای با حضور شرکت‌ها که در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، مشخص خواهد شد.

    به گزارش ایسنا، شتاب نگار، دستگاه‌های لرزه‌نگاری هستند که برای تعیین حرکات شدید زمین به کار می‌روند و از آن به عنوان شتاب‌سنج‌های زمین لرزه استفاده می‌شود.

    دستگاه شتابنگار آنالوگ SMA1 در سال 1969 میلادی طراحی و در سال 1970 وارد مجموعه شتابنگاری کشور آمریکا شد. این دستگاه در زمان خود از پیشرفته‌ترین و کارآمدترین دستگاه‌های شتابنگار آنالوگ محسوب می‌شد و هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه نیز از سال 1352 تاکنون در شبکه شتابنگاری زلزله ایران مورد استفاده قرار گرفته است.

    دستگاه شتابنگار SSA2 نیز از جدیدترین دستگاه‌های شتابنگار دیجیتالی است که در حال حاضر مورد استفاده شبکه شتابنگاری زلزله ایران است. این دستگاه به دلیل باند بسامد وسیع‌تر، دامنه دینامیکی بیشتر نسبت به نمونه SMA1، داده‌های کامل‌تری در حافظه ثبت می‌کند، لذا پردازش داده‌ها از طریق نرم افزارهای خاص پردازش به مراتب سریع‌تر و با اطمینان بیشتری نسبت به SMA1 است. قابلیت ارتباط با آن از طریق مودم کارایی آن را بالا برده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو